TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hjelp.. :(

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #366881  av Jonas85

Har nå feilsøkt og får opp feilkode 71:
EGR VALVE MALFUNCTION--EXHAUST GAS TEMPEATURE BELOW SPEC. FOR EGR CONTROL
--EGR SYSTEM
--EGR GAS TEMPERATURE SENSOR/CIRCUIT

Kan også være den ene tempføleren, hvis denne har noe med dette å gjøre?
Det er blendet visse steder for å sette på uoriginal dumpventil.
Skulle visst ikke ha noe med lambdaen å gjøre.

Noen forslag?
 #366897  av FireWalk

Jonas85 skrev:Har nå feilsøkt og får opp feilkode 71:
EGR VALVE MALFUNCTION--EXHAUST GAS TEMPEATURE BELOW SPEC. FOR EGR CONTROL
--EGR SYSTEM
--EGR GAS TEMPERATURE SENSOR/CIRCUIT

Kan også være den ene tempføleren, hvis denne har noe med dette å gjøre?
Det er blendet visse steder for å sette på uoriginal dumpventil.
Skulle visst ikke ha noe med lambdaen å gjøre.

Noen forslag?
mange som velger å fjerne egr systemet. blender det bare igjen. kan ikke tenke meg at en feil på det systmet vil føre til motorfusk. Kan heller ikke skjønne hvorfor ECU skal velge å gå i noen form for nødmodus pga det, siden dette er et helt uvesentlig system som kun går ut på å gjenvinne eksos gass pga miljøhensyn. Det har ingenting med operasjonen av motoren å gjøre i det hele tatt. Derfor mange velger å fjerne dette.

Mulig dette er blitt blokert igjen hos deg, men så ligger sensoren og sier det er en feil? i så fall er det sikkert mulig å "Blende" / lure sensoren til å tro at det funker enda. Dette er jeg ikke sikker på siden jeg aldri har gjort dette selv og har ikke orginal motor lenger selv heller så jeg kan ikke gå å sjekke..
 #366946  av Jonas85

mulig det var et spjeld av noe slag som visstnok kunne låse seg når det blir gammelt og slitt. satt ved turboen.
derfor den ikke får nok luft, kutter bensintilførsel og går i nødmodus.
begynner å bli drittlei hele motoren :evil:
bare sånn småpiss hele tiden og alle sensorer og div fusker.. skal høre med noen andre til uka og se.
men det var ikke bankesensor, for den lager ingen lyd og den fusker ikke ved pen kjøring eller på tomgang. Hverken varm eller kald.