TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Auduns MR2 MK2

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #366314  av Audun F

magnesmurf skrev:Skal du ikke lakke bilen før motoren slenges i?

For testing av bilen (husk innkjøring av motor først) er det vel bare å finne en privat hytte vei, helst hos noen du kjenner. Der har ikke politiet adgang..

Alternativt får du vel bare ta dne med på bane med prøveskilt?
Siden jeg ikke har tilgang til benk må motoren i for at jeg skal få testet den før prosjektet går videre. Husk at jeg skal ha en full hellakering og da må alt ut uansett også - rust må jeg få bort også... Vet ikke om jeg kan få prøveskilt på den siden alt av dører/panser etc er plukket av. Jeg har derimot en kort veistrekning på privat vei jeg kan bruke, men den vil ikke gi noe press på motoren over tid siden den er ganske svingete og ikke så lang...

PerX skrev:Svarte røret der, ser ut som vannrør som er festet oppå girkassa.? om jeg ikke bommer helt nu :D
Jo takk, skal se om den passer der :)
 #366653  av Audun F

Det svarte røret skal festes på girkassa etterhvert ja. Fant noen gamle bilder som viste hvor den skulle hen...

Nå har jeg fått sandblåst de siste girkassedelene og gitt dem ett strøk så langt med svart lakk. Skal prøve å få lakka neste lag i morra og muligens ett til på torsdag. Begynner å haste litt nå får å få dette ferdig slik at jeg kan få i motoren neste uke (*drømme*) :wink:

Siste problemet er jo ledningsnettet. Har allerede fått Toyota til å bestille opp noen plugger for å se om det er det jeg trenger, så så fort de gir meg et positivt svar må resten av pluggene kjøpes inn og ledningsnettet lages fra bunn av... Jippi :D
 #366656  av john_e

Audun F skrev:Det svarte røret skal festes på girkassa etterhvert ja. Fant noen gamle bilder som viste hvor den skulle hen...

Nå har jeg fått sandblåst de siste girkassedelene og gitt dem ett strøk så langt med svart lakk. Skal prøve å få lakka neste lag i morra og muligens ett til på torsdag. Begynner å haste litt nå får å få dette ferdig slik at jeg kan få i motoren neste uke (*drømme*) :wink:

Siste problemet er jo ledningsnettet. Har allerede fått Toyota til å bestille opp noen plugger for å se om det er det jeg trenger, så så fort de gir meg et positivt svar må resten av pluggene kjøpes inn og ledningsnettet lages fra bunn av... Jippi :D
NÃ¥r ledningsnettet skal lages lager du vel skjultanlegg i motorrommet? :D
 #366765  av PerX

Audun F skrev:Det svarte røret skal festes på girkassa etterhvert ja. Fant noen gamle bilder som viste hvor den skulle hen...

Kan ikke si at lage ledningsnett helt i fra scratch er noe artig, holder på med det sjøl :D kommen litt over halvveis nu =)
 #367176  av Audun F

Da begynner det å nærme seg testing! :)

Toyota kunne ikke være behjelpelig med å skaffe til veie kontaktene jeg trenger og/eller innmaten. Dessverre. Jeg kom derimot over en side i statene som solgte de pluggene jeg trengte til ledningsnettet, så nå er det bestillt en stor eske med snadder fra http://www.phoenixtuning.com. Jeg krysser fingre og tær for at de skal klare å sende dette så jeg har delene før fredag :mrgreen:

Det ser ut til at det eneste som gjenstår nå da er å få satt girkassa tilbake på motoren (og alt det inneholder) for så å sette på ledningsnettet (når det blir ferdig) og så sette hele skiten inn i bilen igjen.

Ellers så ser jeg at den startern jeg har fått tak i ikke er 100% lik, så det er noe rør jeg må flytte på for å få plass, men dette er minor details i fohold til å få sammen ledningsnettet.

Fikk også hjelp av "assistent-mekanikern" i dag til å gå igjennom alle delene som ikke var brukt enda (de som var bestillt fra Toyota). Det ble avdekket en stor bunke med ekstra deler - så litt reservedeler har det jo blitt... Jeg sitter med en del deler til 3S motoren tror jeg, eller så har jeg fått deler som er beregnet på nyere modeller. Dette kommer jeg til å legge ut for salg etterhvert i alle fall.
Girkassa er klar for å settes på selve motoren
Girkassa er klar for å settes på selve motoren
102.jpg (286.81 kiB) Vist 823 ganger
 #367200  av magnesmurf

Ledningsnett helt fra bunn av? HÃ¥per du har et skikkelig koblingsskjema :wink:
Du har nå nummeret mitt hvis du trenger hjelp med alle grønne overledninger :lol:
 #368075  av Audun F

inzane2012 skrev:hvor fikk du tak i den kassa di fra?? og er det samma kasse på 5s og 3s motoren???
Jeg vet ikke om det er den samme kassa på 5S og 3S, men tror benevnelsen på den jeg har er S54.

Kassa er den originale som satt i bilen. Jeg har bare "overhalt" den :D
Sist redigert av Audun F den 01 sep 2010 08:41, redigert 1 gang totalt.
 #368633  av Audun F

Da var det endelig klart for en skikkelig update! :D

Har fått satt sammen blokk og girkasse og fått montert denne inn i bilen - som vist under ;)
Letta svinghjul på plass - Fidanza
Letta svinghjul på plass - Fidanza
upload_001.jpg (276.76 kiB) Vist 690 ganger
Ferdig satt sammen...
Ferdig satt sammen...
upload_002.jpg (404.41 kiB) Vist 690 ganger
På jekketralle, klar for å settes inn i bilen igjen...
På jekketralle, klar for å settes inn i bilen igjen...
upload_011.jpg (376.08 kiB) Vist 690 ganger
inn her...
inn her...
upload_012.jpg (441.62 kiB) Vist 690 ganger
og da var det "bare" å senke bilen nedpå motoren og skru fast - sånn nesten ;)
og da var det "bare" å senke bilen nedpå motoren og skru fast - sånn nesten ;)
upload_013.jpg (427.9 kiB) Vist 690 ganger
Girkassa fikk ny olje, og motoren fikk 4 liter med 10W-40 for innkjøringa. Når motoren skal i "for godt" senere så blir det Royal Purple tror jeg...
 #368653  av Audun F

inzane2012 skrev:meg bra resultat det her ja :) ser jo ut som nytt alt sammen :)
fått ut litt mer gamp av 5s motoren og da??
Mye av det er faktisk nytt ;)

Blir spennende å se om den starter til helga, men får ikke kjørt den på no test før til våren da hele bilen er ferdig (krysser fingre og tær for det)...

Regner med den blir hakket vassere enn da den tok kvelden i alle fall. Blokka er borra opp med oversize stempler, toppen er fiksa på, nytt luftfilter, downpipe og ny eksos (etterhvert) :D
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 73