TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• irritert pÃ¥ tyveri

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #367237  av Christian

Muligens litt på kanten å komme med tilbud her, men jeg prøver likevel. Hvorfor ikke bare sikre bilen sin med en gang? Det er ikke spesielt dyrt, og i alle fall ikke når alternativet er å miste hele bilen.
Vedlegg
Kr 3.450,- inkl mva.
Kr 3.450,- inkl mva.
gps vanntett.jpg (119.99 kiB) Vist 1237 ganger
Kr 3.590,- inkl mva. Enheten har Geofence via fjernkontroll. Dersom utstyret forlater området får du varsel via sms. Alarm og sporing i samme enhet. ;)
Kr 3.590,- inkl mva. Enheten har Geofence via fjernkontroll. Dersom utstyret forlater området får du varsel via sms. Alarm og sporing i samme enhet. ;)
Gps til atv-bil-mc.jpg (174.24 kiB) Vist 1237 ganger
 #367250  av Noxan8

Christian skrev:Muligens litt på kanten å komme med tilbud her, men jeg prøver likevel. Hvorfor ikke bare sikre bilen sin med en gang? Det er ikke spesielt dyrt, og i alle fall ikke når alternativet er å miste hele bilen.

hvis du monterer og kobler alt slik det skal være til denne prisen så er jeg interesert :)
 #367255  av FireWalk

Hva koster det for et slikt komplett alarm system? regner med dette kobles inn på bilens orginale sentral-lås slik at fjernstyring følger med. Hva koster det da i tillegg for monteringen? og hvilke firmaer selger og utfører slikt? la meg refrase spørsmålet: hvem er dyktig på dette?
 #367265  av Christian

Det nederste anlegget kommer med ferdig fjernkontroll, og dersom det er ønskelig kan bensinpumper, efi krets eller andre ting styres via tilleggsmoduler. Men hvorfor gjøre det så vanskelig...?

Begge enhetene trenger kun 12v fra bilens batteri for å fungere i tilnærmet evig tid. Det er mye bedre å ikke gjøre ting så fryktelig avansert. Om noen tar bilen er det bedre jo at de aner fred og ingen fare. Kanskje de også mener de er fryktelig flinke dersom de har klart å koble seg forbi alarmen også...også blir bilen sporet uten at de vet om det.

Om bilen er borte en dag kan man enkelt spore den med det øverste løsningen. Forutsetter selfølgelig gps-dekning.

Den nedre er mye bedre, da den setter opp ett geofence automatisk uansett hvor du parkerer. Dersom bilen forflytter seg utenfor angitt område vil sms sendes til din mobil med koordinater. Disse kan også hentes opp via google maps.
Dermed kan du enkelt følge bilen din til hvor den nå blir kjørt, vite hvor bilen står lagret og varsle politiet. Om de ikke har resurser til en så opplagt sak, vel....

Uansett vet du hvor bilen er og kan foreta deg det du mener er fornuftig. For kun 3.600,- Montering gjør dere selv, da +/- er ikke så veldig vanskelig :wink:

Jeg selger i hovedsak alarmløsninger og Itv, men kan også skaffe disse.
Ta gjerne en kikk på www.aasbergalarm.no
 #367267  av FireWalk

hvordan fungerer systemet om de som stjeler bilen setter den under tak da? F.eks i en garasje eller i en bygning av et slag. Det er jo som regel det som er tilfelle. Da vil man jo ikke få noe signal ? er der da mulighet for å finne sist kjente signal f.eks, eventuelt kjørerute og slike ting.. ?
 #367271  av Noxan8

eller containere for den del...
 #367275  av ad92

Jeg har 150x150 stålbjelk bolta fast på betoggulv med 2 herdahengelåser inni bjelka så er umulig komma til med boltesaks eller vinkkelkutter :DKommer også montere 300kg elektromangnetlås på garasjeport :D
haha ser for meg en dag du er seint ute til trackday! spurter inni garasjen smokker den i revers å spinner ut! :lol:
 #367276  av Christian

Les spesifikasjonen på bildene jeg la ut. :)

-Egendefinert rapporteringsintervall. Kan f.eks settes til rapportering hver kjørte 100m, hver kjørte 200m, hvert 30 sekund, 10sekund eller en gang pr minutt.
-Datalogger med 2000 minneplasser.
-Dersom manglende gps nett lagres data til nettet er tilbake.

Med andre ord kan dere selv velge hvor detaljert den skal sende. :)
 #367351  av sindrejl

mralp skrev:Jeg bodde 3 min unna Trondheim sentrum før. Hadde innbrudd i garasjer, tyver gikk inn verandadører mens du var på kjøkkenet, narkopurk som ville låne garasjen for å spane på naboer, naboer som ringte brannvesen og politi om jeg sveisa foran garasjen min, plenty sosialklienter uten sosiale antenner, boliger for folk fra HVPU-reformen som burde vært på hjem (hadde ei som pleide å snakke med hekken vår, gjerne en time eller 2 ad gangen...), og alltid kø og fandens bomring og fult av ufin purk. Listen er lang. Jeg flytta. Recomended! :wink:
jeg bor nå i romolslia, rolig og fint her oppe og aldri redd for at noe skal skje :)
 #367377  av inzane2012

sindrejl skrev:jeg bor nå i romolslia, rolig og fint her oppe og aldri redd for at noe skal skje :)
ja, så lenge du ikke setter igjen bilen utenfor jobben din så har du ingenting å vere redd for ;)