Da jeg kjørte til skolen i morges fikk jeg trøbbel med bilen..
Den gikk som jeg var vant til først, med unntak av litt for lav tomgang ( ca. 500rpm)
Kjørte av motorvegen, og forbi et par biler, da det begynte å velte ut en stoooor hvit røyksky fra motorrommet
(Var ikke engang høyere enn 4000rpm før det skjedde)
Kjørte med nødblink og en stor sky etter meg, til jeg fikk parkert på statoil, der jeg løp ut for å sjekke motoren..
Det sto damp ut rundt termostaten, og ved trykklokket til kjølesystemet.
Fyllte på vann, og startet den opp uten trykklokket på. Vannet ble presset ut sammen med luftbobler, samtidig som det så ut som regn fra eksosanlegget.
Er jeg inne på noe om jeg gjetter at det er toppakningen?
Den gikk som jeg var vant til først, med unntak av litt for lav tomgang ( ca. 500rpm)
Kjørte av motorvegen, og forbi et par biler, da det begynte å velte ut en stoooor hvit røyksky fra motorrommet

Kjørte med nødblink og en stor sky etter meg, til jeg fikk parkert på statoil, der jeg løp ut for å sjekke motoren..
Det sto damp ut rundt termostaten, og ved trykklokket til kjølesystemet.
Fyllte på vann, og startet den opp uten trykklokket på. Vannet ble presset ut sammen med luftbobler, samtidig som det så ut som regn fra eksosanlegget.
Er jeg inne på noe om jeg gjetter at det er toppakningen?

- 1991 MR2 SW20, Nautical Blue 8H3
- 2004 Hiace 4WD (solgt)
- 1990 MR2 SW20 (solgt) viewtopic.php?f=62&t=42476
- 2004 Hiace 4WD (solgt)
- 1990 MR2 SW20 (solgt) viewtopic.php?f=62&t=42476