TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Toppakning ødelagt?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #368660  av john_e

Da jeg kjørte til skolen i morges fikk jeg trøbbel med bilen..

Den gikk som jeg var vant til først, med unntak av litt for lav tomgang ( ca. 500rpm)
Kjørte av motorvegen, og forbi et par biler, da det begynte å velte ut en stoooor hvit røyksky fra motorrommet :!: (Var ikke engang høyere enn 4000rpm før det skjedde)

Kjørte med nødblink og en stor sky etter meg, til jeg fikk parkert på statoil, der jeg løp ut for å sjekke motoren..
Det sto damp ut rundt termostaten, og ved trykklokket til kjølesystemet.

Fyllte på vann, og startet den opp uten trykklokket på. Vannet ble presset ut sammen med luftbobler, samtidig som det så ut som regn fra eksosanlegget.

Er jeg inne på noe om jeg gjetter at det er toppakningen? :)
 #368669  av magnesmurf

Hørtes riktig ut det, så lenge du får vannsprut ut av eksosen og luft inn i kjølesystemet.
 #368707  av john_e

Fikk bekreftet at det var toppakninga i løpet av dagen. Kom luftslag opp fra oljefyllingslokket.
Nå er spørsmålet om jeg skal kjøpe original pakning, eller finne noe som tåler litt mere når jeg først holder på? :)
 #368720  av john_e

Tenker på stålpakning, men er usikker på tykkelsen jeg bør velge. Evt, om det er mulig å gå opp på kompresjon uten å få detonasjon osv. :)
Hadde vært supert om noen kan komme med informasjon om dette! :)
 #368748  av john_e

Hah :) Betaler ikke SÅ mye for en pakning (regner med at TRD'en er svindyr) når resten av motoren sikkert har gått nermere 180 000km :) Det blir heller ved en motoroverhaling i fremtiden ;)

Blir vel omtrent en tusenlapp som går til pakning