TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Auduns MR2 MK2

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #368877  av Audun F

Da er ledningsnettet nesten klart :)

Her er litt bilder fra prosessen...
Alt klart...
Alt klart...
upload_003.jpg (206.07 kiB) Vist 831 ganger
Merking av originalt ledningsnett
Merking av originalt ledningsnett
upload_004.jpg (220.83 kiB) Vist 831 ganger
Hele det gamle ledningsnettet pent strekt ut på stuegulvet...
Hele det gamle ledningsnettet pent strekt ut på stuegulvet...
upload_005.jpg (276.25 kiB) Vist 831 ganger
Ny ECU tilkobling :)
Ny ECU tilkobling :)
upload_006.jpg (158.65 kiB) Vist 831 ganger
Knot knot...
Knot knot...
upload_007.jpg (322.84 kiB) Vist 831 ganger
 #368878  av Audun F

Litt flere bilder...
Aiaiai... Dette ser ikke bra ut ;)
Aiaiai... Dette ser ikke bra ut ;)
upload_008.jpg (375.45 kiB) Vist 830 ganger
ECU og bagasjeromskoblingene flyttet over på nytt ledningsnett
ECU og bagasjeromskoblingene flyttet over på nytt ledningsnett
upload_009.jpg (501.88 kiB) Vist 830 ganger
Jeg legger nå siste hånd på det nye ledningsnettet med trekking i rør og teiping. Mulig jeg legger ut noen bilder av det senere...

Hvis noen ønsker å være med så satser jeg på prøvestart av motor på søndag (12 september)! :mrgreen:
 #368892  av predator

:lol:
Ser ut som du har en liten jobb forran deg der ja :)
 #369040  av magnesmurf

Det ordner seg :wink: Er alltid litt mer jobb en man tror, men det blir bra til slutt. En dag til med skikkelig jobbing, så er det nok i boks :wink:
 #369054  av Toms_3S-GTE

Får håpe det ordner seg for deg! Kunne tenke meg å "dresse opp" motorrommet mitt etterhvert også og få skjult mest mulig av kablene i motorrommet. Så følger spent med på hvordan det går med deg ;)
 #369293  av Audun F

Da har man fått feilsøkt litt på bilen. Vi får starteren til å gå, men ingen tenning og start på motoren...

Magne har satt opp timinga på veiv og kammer så dette skal være i orden. MEN:
  • Ved Ã¥ stille pÃ¥ fordelern skulle vi visstnok muligens fÃ¥ rettet pÃ¥ problemet med manglende start - ingenting skjer.
  • Skrudde opp en skrue pÃ¥ fuelrailen og fikk konstantert at det er suppe der.
  • Ved Ã¥ mÃ¥le strøm inn til dysene derimot fikk vi nesten ikkenoe utslag - bare 0,04 volt eller noe! Dette mÃ¥ vel være feil? Er det noen som har et mÃ¥lelys som vi kunne lÃ¥nt for Ã¥ se om det er strøm inn til dysene?
Alle hint mottas med takk ;)
 #369315  av magnesmurf

Kom til å tenke på en ting til.

Når vi sjekket om det var gnist var den temmelig svak, så prøv å skru fast coilen skikkelig. Fest både den, og sensoren vi lurte på funksjonen til, der de skal sitte, og pass på at jordingspunktene gir skikkelig kontakt.

Nå vet ikke jeg hva det er som gir dysene signal fra motoren. Men vær sikker på at evt magnet eller liknende (som kanskje sitter på veivhjulet?) sitter som den skal og at sensoren som skal plukke opp signalene er tilkobelt..
 #369895  av Audun F

Takk for innspill Magne! Jeg har feilsøkt litt og kommet frem til at jeg - må ha ut motorn for å finne ut noe i det hele tatt ;)

Er det noen her som har erfaring fra å starte en motor på utsiden av bilen? Jeg tenker da på hvordan man gjør det med ledningsnett etc?

Har søkt litt på google, men finner ikke noe særlig relevant info...

:?: :?: :?:
 #370681  av Andrepedersen

Audun F skrev:Takk for innspill Magne! Jeg har feilsøkt litt og kommet frem til at jeg - må ha ut motorn for å finne ut noe i det hele tatt ;)

Er det noen her som har erfaring fra å starte en motor på utsiden av bilen? Jeg tenker da på hvordan man gjør det med ledningsnett etc?

Har søkt litt på google, men finner ikke noe særlig relevant info...

:?: :?: :?:

Snakk med motorsport huset (roger) han kan kansje gi deg noen tips :)
 #370684  av stianøverland

kan høres ut som dårlig jording i tenningssystemet en plass..

er ikke sikker på hvor mye strøm dusene skal ha, men de trenger ikke allverden for å åpne å lukke. er tross alt ikke lenge de er åpne av gangen
 #370711  av Audun F

stianøverland skrev:kan høres ut som dårlig jording i tenningssystemet en plass..

er ikke sikker på hvor mye strøm dusene skal ha, men de trenger ikke allverden for å åpne å lukke. er tross alt ikke lenge de er åpne av gangen
Siden ledningsnettet ikke passa 100% så plasserte vi tenningsmodulen litt "Redodor Felgen" løsning, og det kan hende at det ikke er godt nok. I tillegg så monterte vi en sensor (grunnet ledningskrøll) som i utgangspunktet satt i nærheten av coilen - i bagasjerommet... Kanskje dette ikke var helt lurt heller? :wink:
 #372890  av magnesmurf

Prøvd noe med å få liv i bilen? Lenge siden jeg har hørt noe om hvordan det går...
 #372902  av Audun F

Kort update: Har ikke skjedd så mye, men jeg har fått bygd ferdig bukken til motoren, så nå står den på pall klar for å fikses.

Litt endringer, men planen blir å strippe bilen selv - og kjøre motoren bort for å få den tunet riktig. Hadde jeg fått det til selv 100% så hadde jeg nok gjort det, men jeg sliter litt med å tru på det i dette tilfellet gitt ;)

Så - skal få lagt ut noen bilder snart, har ikke helt hatt ånden over meg i det siste :)
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 73