Jeg søkte 2.7, og svaret er datert 27.8 Er det ikke en frist som er skikkelig oversittet her?
Noen klipp:
"Det vil tilkomme avgift for økt effekt og slagvolum. Dette må avklares med Tollvesenet ok kvittering på betalt avgift må fremmlegges for trafikkstasjonen før ombygging"
Okey, det er en kakulator på toll.no som nok kan gi en anntydning om hva vi snakker om her:
Engangsavgift for gammelt kjøretøy:
Avgift for egenvekt: 49 571,90
Avgift for motoreffekt: 64 905,04
Avgift for slagvolum: 65 964,00
Engangsavgift: 180 440,94
Vrakpantavgift: 1 300,00
Totalt 181 741,00
--------------------------------------------------------------------------------
Engangsavgift for nytt kjøretøy:
Avgift for egenvekt: 49 183,20
Avgift for motoreffekt: 113 446,79
Avgift for slagvolum: 181 080,00
Engangsavgift: 343 709,99
Vrakpantavgift: 1 300,00
Totalt 345 010,00
--------------------------------------------------------------------------------
Differanse: 163 269,00
Bruksfradrag (30%) 48 980,72
Tilleggsavgift ved statusendring: 114 288,00
.I.
Driftsfradrag får man kun fra førstegangsregestrering i NORGE
Videre:
Det må fremlegges dokumentasjon fra fabrikant eller uavhengig laboratorium som bekrefter at ombyggingen kan foretas, samt at karosseri og bremser er beregnet for den økte effekten.
Okey, Toyota Norge importerte aldri 2.gen MR2 selv, men hvis de gidder å sjekke, så fantes den i en turbo utgave med 245 HK, og hvis de gidder å se i delesystemet vil de se at bremser, hjuloppheng og karosseri har de samme delenummer.
Noen som tror de gidder? Det er nok folk i norge som har prøvd å få dokumentasjon fra dem for å bygge om til turbo, og fått bare blankt avslag.
Ellers kan man jo bare se her for å finne ut om det kan gjøres: http://www.woodsport.org
Nei, for å tilfredsstille mitt ønske om mere trykk i ryggen og deiligere lyd må jeg nok finne på noe annet.
Hva med en Porche 928? Veteran, 300 gamp/1500 kg og V8? Koster mindre enn gribbene skal ha for 25 hester og en liter slagvolum.
Eller kanskje en Ferrari 308? eller en M3? Time will show...
Nå må jeg først få roet meg ned
Jeg prøvde bare å være lovlydig jeg
_________________
Noen klipp:
"Det vil tilkomme avgift for økt effekt og slagvolum. Dette må avklares med Tollvesenet ok kvittering på betalt avgift må fremmlegges for trafikkstasjonen før ombygging"
Okey, det er en kakulator på toll.no som nok kan gi en anntydning om hva vi snakker om her:
Engangsavgift for gammelt kjøretøy:
Avgift for egenvekt: 49 571,90
Avgift for motoreffekt: 64 905,04
Avgift for slagvolum: 65 964,00
Engangsavgift: 180 440,94
Vrakpantavgift: 1 300,00
Totalt 181 741,00
--------------------------------------------------------------------------------
Engangsavgift for nytt kjøretøy:
Avgift for egenvekt: 49 183,20
Avgift for motoreffekt: 113 446,79
Avgift for slagvolum: 181 080,00
Engangsavgift: 343 709,99
Vrakpantavgift: 1 300,00
Totalt 345 010,00
--------------------------------------------------------------------------------
Differanse: 163 269,00
Bruksfradrag (30%) 48 980,72
Tilleggsavgift ved statusendring: 114 288,00

Driftsfradrag får man kun fra førstegangsregestrering i NORGE
Videre:
Det må fremlegges dokumentasjon fra fabrikant eller uavhengig laboratorium som bekrefter at ombyggingen kan foretas, samt at karosseri og bremser er beregnet for den økte effekten.
Okey, Toyota Norge importerte aldri 2.gen MR2 selv, men hvis de gidder å sjekke, så fantes den i en turbo utgave med 245 HK, og hvis de gidder å se i delesystemet vil de se at bremser, hjuloppheng og karosseri har de samme delenummer.
Noen som tror de gidder? Det er nok folk i norge som har prøvd å få dokumentasjon fra dem for å bygge om til turbo, og fått bare blankt avslag.
Ellers kan man jo bare se her for å finne ut om det kan gjøres: http://www.woodsport.org
Nei, for å tilfredsstille mitt ønske om mere trykk i ryggen og deiligere lyd må jeg nok finne på noe annet.
Hva med en Porche 928? Veteran, 300 gamp/1500 kg og V8? Koster mindre enn gribbene skal ha for 25 hester og en liter slagvolum.
Eller kanskje en Ferrari 308? eller en M3? Time will show...
Nå må jeg først få roet meg ned
Jeg prøvde bare å være lovlydig jeg

_________________
Elviz
,94 MR2 steel mist met. NÃ¥ med svart tak...
Åros, Røyken
,94 MR2 steel mist met. NÃ¥ med svart tak...
Åros, Røyken