TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Lasse's MR2

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #367305  av Brasse

Såg deg i går ved Alexander Kiellands plass, trur eg? Fin bil!
 #367319  av lasse

Stemmer nok det, var en fugl som hadde driti ned spoileren min, så da måtte jeg ta en kjapp spylings :wink:
Takk takk, selvom det begynner å bli endel jeg ikke er fornøyd med utvendig, en hellakkering er nok ikke så innmari langt unna...

EDIT: Var vel ikke du som kjørte en hvit st205? Så en ett eller annet sted, men husker ikke hvor...
 #368502  av lasse

Fant ut at jeg måtte gjøre noe med krysstaget i motorrommet, var jo "standard" rustflekken på det, ikke så pent skal jeg innrømme...
Slipte det ned og lakkerte det opp med felglakken jeg hadde til overs etter å ha lakket noen felger, resultatet blei fint synes nå jeg :wink:
Vedlegg
Sånn så det altså ut
Sånn så det altså ut
Foto0018_1000x750.jpg (126.37 kiB) Vist 1628 ganger
I lakkboksen
I lakkboksen
Foto0019_1000x750.jpg (274.72 kiB) Vist 1628 ganger
Resultatet
Resultatet
IMG_0676_1000x667.JPG (110.62 kiB) Vist 1628 ganger
IMG_0678_1000x667.JPG
IMG_0678_1000x667.JPG (68.2 kiB) Vist 1628 ganger
 #368514  av inzane2012

såg meget bra ut det der :)
hvordan slipte du vekk den gamle lakken da?? vanlig pussepapir og knikking til krampa tok deg? har tenkt på å gjøre samma greia sjøl med mine, og er interessert i å vite hvordan andre folk klargjorde sine til lakk :)
 #369242  av lasse

Pussa dem bare ned ja, først med 240 papir, deretter med 600 ellerno om jeg ikke husker heeeeelt feil.
Så var det bare å kline på med grunning og lakk :wink:
Må jo ikke få vekk all den gamle lakken da, må bare få det jevnt og fint :wink:
 #369245  av inzane2012

lasse skrev:Pussa dem bare ned ja, først med 240 papir, deretter med 600 ellerno om jeg ikke husker heeeeelt feil.
hørtes jo ikke så gale ut :) hørtes jo ut som noe til og med jeg kunne klart :)
 #369624  av lasse

inzane2012 skrev:
lasse skrev:Pussa dem bare ned ja, først med 240 papir, deretter med 600 ellerno om jeg ikke husker heeeeelt feil.
hørtes jo ikke så gale ut :) hørtes jo ut som noe til og med jeg kunne klart :)
Bare å sette igang :wink:
Bare husk å ta tynne lag med noen minutters mellomrom, tar du på for mye med en gang begynner det bare å renne...
 #369628  av inzane2012

noen spesiell lakk en bør bruke på denne jobben da?? ser du har brukt felglakk...

lurer på å lakke mitt hvitt, tror det kan bli bra, men må jo ha en lakk som tåler litt kraftig vask innimellom
 #369712  av john_e

inzane2012 skrev:noen spesiell lakk en bør bruke på denne jobben da?? ser du har brukt felglakk...

lurer på å lakke mitt hvitt, tror det kan bli bra, men må jo ha en lakk som tåler litt kraftig vask innimellom
Er bare å bruke vanlig lakk av god nok kvalitet, så holder det lenge (erfart selv);
Puss vekk rust med 240 -> legg filler -> puss med 600 -> Lakkering i flere tynne, men våte lag -> Lakkherding -> lakksliping med 1200 -> Lett, men nøyaktig Autosol bruk + voksing :D

Lasse, mr2'en din ser bra ut. BÃ¥de i utseende og mods, supert :!:
Ett spørsmål har jeg; hvor blir det av de modda sideventsene? :)
 #369715  av Mr_Storbrua

john_e skrev:
inzane2012 skrev:noen spesiell lakk en bør bruke på denne jobben da?? ser du har brukt felglakk...

Er bare å bruke vanlig lakk av god nok kvalitet, så holder det lenge (erfart selv);
Puss vekk rust med 240 -> legg filler -> puss med 600 -> Lakkering i flere tynne, men våte lag -> Lakkherding -> lakksliping med 1200 -> Lett, men nøyaktig Autosol bruk + voksing :D

Lasse, mr2'en din ser bra ut. BÃ¥de i utseende og mods, supert :!:
Ett spørsmål har jeg; hvor blir det av de modda sideventsene? :)

Mellomslipe på ett tårnstag? Ser ikke helt poenget med det..
 #369716  av john_e

Mr_Storbrua skrev: Mellomslipe på ett tårnstag? Ser ikke helt poenget med det..
Trenger selvsagt ikke å gjøre det, men det ser fint ut ;) Resultatet var verdt det.
 #369725  av Mr_Storbrua

Blir selvfølgelig finere, men ikke så mye finere at det er verdt det arbeidet.. Er begrensa hvor godt man kan se forskjellen på resultatet på ett tynt tårnstag.. Da har du nok heller lagt på veldig mye mer lakk enn nødvendig. Normalt holder det med 2 strøk lakk, men om lakken dekker dårlig kan det være nødvendig med fler strøk.
 #369784  av lasse

Slipte bare ned jeg, grunnet og tok noen tynne lag med lakk på, funka fint nok for meg :wink:

Takker for komplimentet :D
De luftinntakene gikk i søpla for en gooooood stund sida, kom meg aldri videre enn å kappe vekk ribba i det ene...
 #369795  av inzane2012

blir nok å kjøpe en sprayboks med felglakk, så herder og den slags er vel ikke nødvendig da vel ? ;)
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 29