TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Stoppet av Statens vegvesen

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #371112  av TomKald

Alternativ nr 1: Eg tenkte og fere inn der siste timen på en fredag(når alle vil heim fra jobb), med org eksos og org vinge(ta med trd vinga og spør hva som er problemet med den)...og la motoren ver som den er, bare at eg skal justere ned ladetrykket så langt det går(0,2-0,3 bar, det vil si en effekt på sikker under org)...dersom eg har så lav effekt har eg egentlig ingenting å ver redd for, sku de da ville bremse bilen min så har jo eg alt på det rene(utenom uorg turbo og innsug ++)...?

Alternativ nr 2: eg parkerer bilen i verkstede mitt, tar utav motoren(1-2 dagers arbeid), hiver oppi en org motor som eg kan skaffe til en rimelig penge( + da har eg jo alltid ein motor i backup), fere inn der når eg har mulighet og godkjenner uten noen problemer...

Alternativ nr 3: Eg har planer om å skilte av bilen for vinteren, dersom eg skilter av bilen, så er det en eu godkjenning som skal til for å få skilt på den igjen såvidt eg forstår? dersom eg skilter av bilen, vil vel denne mangellappen ''forsvinne'', grunnet eg må jo ha full sjekk på bilen på en eu godkjenning...?

Hva tror dere om disse alternativene? hvilke er det mest fornuftige tross alt...?
 #371113  av Zepticon

Lås på panseret, genialt både på EU og annet skrammel der de skal snike på ting dem ikke har noe med:D
 #371114  av James

Zepticon skrev:Lås på panseret, genialt både på EU og annet skrammel der de skal snike på ting dem ikke har noe med:D
Det ville jeg ikke satset på går... en god grunn til å gjøre de enda mer misstenksom om de skulle sjekke over flere ting når de først er i gang.
 #371118  av mr2storbrua

Tviler på at du får turboen til å lade så lite som 0.2-0.3 bar... Min creeper dersom jeg prøver på mindre enn 0.9 bar, men dette er mest sannsynlig pga 3" DP. Har hørt at originalt på en 3S-GTE kan man få den nedi 0.6 bar, ikke lavere... Vet ikke hvordan dette er med 2jz. Du trenger uansett ikke være redd for at de skal bremse bilen på den visningen. Dersom de mot formodning skulle ta bryderiet med dette, må du jo få litt tid på deg. Si at trenger bilen i helga f.eks, og spør om å få en annen dato. Da har du tid til å gå over til alternativ 2.

Alternativ 3 funker ikke, da kunne du like gjerne vist bilen hos et godkjent verksted istedet for SV.

Ville gått for Alternativ 1, men som sagt er jeg usikker på hvor lite du kan få turboen til å lade med maks pådrag.

Zepticon: Lås på panseret på EU? De må jo sjekke at batteriet er festet...
 #371121  av James

Ville ha gått for alternativ 1. Litt kjedelig å bytte om alt til org. så ender det opp med at de bare sjekker kontrollpunktene :roll: Mye arbeid for ingenting.. Det værste som kan skje er uansett at de oppdager uorginal turbo , trimming osv som bare resulterer med avskilting og må vises i orginal stand for å få skilter på den igjen.
De Kommer ikke noen som helst vei med å effektmåle bilen på benk (selv om de vil prøve seg) og at de tar ut motoren og sender den til TUV test i tyskland kommer aldri til å skje..
 #371200  av bjornalf

du må vell lage en type overgang for å få katalysator til å passe med en downpipe fra single turbo. du må ha katalystator på bilen. husk dette...
 #371223  av Radial

bjornalf skrev:du må vell lage en type overgang for å få katalysator til å passe med en downpipe fra single turbo. du må ha katalystator på bilen. husk dette...
Kat'n kan stå bakerst og... :) Rally-editon supra! ;)
 #371255  av ke25-toyoglide

Tviler på om katen kan stå bakerst. får vel ikkje temperatur nok då :?:
(frista til å si: selvfølgelig kan ikkje katen stå bakerst)
Lykke til med kontrollen, vær høflig og ikkje bråkjekk så går det nok bra. :D
 #371289  av apehest

Zepticon skrev:Lås på panseret, genialt både på EU og annet skrammel der de skal snike på ting dem ikke har noe med:D
Da får du nok bare en lapp der det står "Forevises trafikkstasjon." hos oss. Og dit vil du ikke.
 #371291  av Zepticon

apehest skrev:
Da får du nok bare en lapp der det står "Forevises trafikkstasjon." hos oss. Og dit vil du ikke.
Hvorfor? Hva er det under panseret som skal sjekkes på PKK?
 #371292  av Haugrud

At bremsevæske holder riktig kokepunkt, at batteriet er festet, kontroll av ledningsnett i motorrom, div oljelekkasjer, kjølevæskelekkasjer, motorfester, støtdempertopp, kontroll av slanger på bremseforsterker+sjekk at den virker+++ Så lås på panseret er 110% dødfødt :P
 #371296  av Ã¸.f

Big time shit?
Helt klart dem kommer til å sjekke chassi-nr,og da tror jeg nesten dem må stikke huet nedi motor-rommet..
Lykke til :)
 #371297  av TomKald

Koffor ska de stikke hode i motorromet når eg skal vise bilen pga eksostøy og en vinge som står bak på bagasjerrommet? de har jo ingeting og gjer der då...! vist de vil ha en mer teknisk inspeksjon, så får de kalle meg inn til det...så då får eg heller heim og skru... :-)
 #371308  av apehest

TomKald skrev:Koffor ska de stikke hode i motorromet når eg skal vise bilen pga eksostøy og en vinge som står bak på bagasjerrommet? de har jo ingeting og gjer der då...! vist de vil ha en mer teknisk inspeksjon, så får de kalle meg inn til det...så då får eg heller heim og skru... :-)
Poenget er at under visning hos biltrangsynet blir du voldtatt hvis du møter feil mann, og i enda større grad hvis du prøver å gjøre det vanskelig.