bose skrev:Får mann tak i en skikkelig pumpe så burde det fungere prikkfritt, husk at bensinpumpa også er en elektronisk pumpe, og de fungerer i årevis..
En annen grunn til at jeg vurderer det, (som også kan være en STOR fordel for deg som går for turbo) er at jeg muligens kan huke på oljekjøleren i serie etter selve IC`n.. Tror oljetempen vil synke drastisk kontra den orginale som bruker kjølevannet..
Du kan ikke bruke vannet som går i kjølesystemet for å kjøle IC'en.
Den må ha en egen pumpe, slanger, ekspansasjonstank og varmeveksler.
Jeg tenkte å bruke IC på 30 x 30 som passer direkte på 4AGZE motorlokket jeg kjøpte av marlboro1313 mener jeg å huske han kaller seg her.
Så bruke en 30 cm vifte som jeg regulerer via Emeralden. Den skal være sånn "trekk" på rotasjonshastighet. Dette gjør at jeg får frisk luft utenfra gjennom motorlokket, kjøler IC, som så kjøler hele motorrommet.
Tror det kan være en fordel.
Særlig med turbo ja.. hehe..
Vurderer også å sette på et miniatyr "scoop" på luftinntaket på siden.. har sett carbon-greier på nett et sted..
67 Kadett Coupe - 72 Ascona A - 72 Mercedes 220 - 76 Escort RS 1600 - 84 Peugeot 205 GTI - 86 Peugeot 205 GTI - 86 Toyota MR2
86 Citroen CX 25D - 90 Citroen CX 25TRD - 96 Escort - 99 VW Passat TDI - 86 Toyota MR2 - 2006 VW Passat TDI - 86 Toyota MR2