lasse skrev:ke25-toyoglide skrev:Det finnes plenty paragrafryttere hus BT, og politiet.
De verste er som regel de som kommer rett fra utdanningen.
De ser oftest bare svart hvitt.
Eller for å illustrere det med ene gangen eg blei stoppa for å kjørt som en idiot. og 2 "ungdommer" ville ha meg til å innrømme kor fort eg hadde kjørt. Etter langt og lenge og høylytt diskusjon ler og sier den eldre politimannen i baksetet. : bare gi opp gutter, dere kommer ingen veg.....men viss det er en trøst så kommer gode kunder alltid tilbake. Og det stemte det.
Også har du mange som ser igjennom med småting og tar de større tingene.
At de avskilter biler som har montert turbomotor uten godkjenning i en NA, ser eg ingen problemer med.
At de ved gjentatte slike forseelser gir bilen skiltforbud, ser eg heller ingen problemer med.
Det er folk (som meg og) somtar en kalkulert risiko, og noen ganger taper en på slike ting.
Derimot burde det være enklere å få slike biler godkjent ombygd.
Enig!
Jeg vet veldig godt at jeg gjorde noe som ikke var lov da, og rett etter at jeg leverte skiltene sendte jeg en søknad til opp og ombyggingsgruppen innen svv ang godkjenning av motorbytte, ramset opp alt jeg kunne dokumentere, dvs papirer fra toyota på at bremser og understell og slikt er likt, faktisk dokumetasjon på at denne modellen kom med den motoren som sto i dengang, papirer på avgass etc.
Dette er da nesten ett år siden, og jeg har fortsatt ikke fått noe svar...
Ring dem og mas litt. Når jeg drev og godkjente Volvo'n min med små-tuna turbo-motor (forøvrig SYKT lett å godkjenne), måtte jeg til slutt ringe inn og høre hvordan det gikk med søknaden min. Da sa de at det bare var og bestille time for Godkjenning av Motorbytte.... og huske på å ta med all dokumentasjon.
Jeg tok også med en effektmåling fra NAF, og fikk godkjent med 165KW @ 1 Bar ladetrykk i vognkortet. (Kunne ha opptil 170kw iflg volvo-papirene mine)
Det at jeg hadde 386nm, der Volvo godkjente maks 320 så de gjennom fingra på, siden jeg gjorde en ordentlig jobb med skikkelig Understell, drivverk, og bremser ( alt oppgradert til største typen som ble levert biltypen, selv om det ikke trengtes) + Han som godkjente bygde selv en RWD Lancia Turbo-sak opp fra bunnen av, og "visste" litt hva han skulle se etter.
Det ironiske var at det stod en bil med akkurat samme motor rett ved sidenav meg som skulle godkjennes...men han sin ble ikke godkjent, da han mangla MASSE på understells-biten (gamle biltema dempere og 4mm for tynne stabstag både forran og bak) og i tilleg viste bilen med KAPPA fjærer (!), manglende dokumentasjon på motoren (Ingen bremsepapirer eller import-papirer, jeg hadde begge deler) og ikke-godkjent hjuldimensjon OG spacere =P
Hvis alle gjør som han som stod ved sidenav meg, nesten hele tiden så skjønner jeg BT setter en stopper for godkjenning av biler...Det er de som slurver som ødelegger stemninga hos BT, og gjør livet surt for oss andre...så kan man sikkert si at "Dette er urettferdig behandling av meg som er flink" men hvis alle hadde gjort en skikkelig jobb, så hadde dette aldri vært noe problem.
Jeg syns Amcar miljøet har fiksa dette utmerket...der har de strenge retningslinjer for hva som skal godkjennes på hver jævla bilmodell..hele løpet med å få godkjent en 550 hesters big-block i en Trommelbremse-bil går helt strøkent sålenge du følger papirene fra Amcar. Og dette syns BT er helt fantastisk, da Amcar gutta har gjort en meget god dokumentasjons-jobb, og BT godkjenner i bøtter og spann.