Hei!
Har tenkt til å gå til innkjøp av en mr2 som kunn skal brukes på sommerstid. På vinteren skal den stå i oppvarmet hall.
men jeg trenger litt råd om hva jeg bør se etter og være obs på når jeg skal dra å se på en mr2 (mkII)
Her er det et par spm om bilen sånn i farta!:
-ruster de lett? hvor bør jeg isåfall se etter rust?
-Hvordan er motoren? (ikke turbo versjonen, vanlig 2.0l ) Har hørt at det er vanlig at motoren på mr2 bruker litt olje etter å ha pasert 100.000, stemmer det?
-er det lett for at T-taket lekker?
- hvordan er det å skifte clutch, reg reim osv? og er det dyrt å få fikset sånnt? ( kjenner en som kan ta på seg sånne jobber, og fattern kan i en viss grad gjøre litt små ting )
-er delene dyre?
er ikke så mye jeg kommer på i farta, men jeg vil gjerne at folk kommer med tips om hva som er viktig å sjekke når man er å ser på en/prøve kjører.
Har tenkt til å gå til innkjøp av en mr2 som kunn skal brukes på sommerstid. På vinteren skal den stå i oppvarmet hall.
men jeg trenger litt råd om hva jeg bør se etter og være obs på når jeg skal dra å se på en mr2 (mkII)
Her er det et par spm om bilen sånn i farta!:
-ruster de lett? hvor bør jeg isåfall se etter rust?
-Hvordan er motoren? (ikke turbo versjonen, vanlig 2.0l ) Har hørt at det er vanlig at motoren på mr2 bruker litt olje etter å ha pasert 100.000, stemmer det?
-er det lett for at T-taket lekker?
- hvordan er det å skifte clutch, reg reim osv? og er det dyrt å få fikset sånnt? ( kjenner en som kan ta på seg sånne jobber, og fattern kan i en viss grad gjøre litt små ting )
-er delene dyre?
er ikke så mye jeg kommer på i farta, men jeg vil gjerne at folk kommer med tips om hva som er viktig å sjekke når man er å ser på en/prøve kjører.