Enig hmsilset, det har skjedd en holdningsendring og det relativt fort.
På enkelte punkter er det motsatt likestilling og svært tabubelagt å si sin ærlige mening om hva en synes om likestillingen.
Feks på punkter slik som foreldrerett osv så har kanskje kvinner for mye rettigheter? Ellers så skal ingen barn i dag måtte gjøre noe mot sin egen vilje, det kan straffes i følge loven. Hvordan skal det bli når unger får vokse opp uten å ha møtt motgang eller å ha lært om respekt til foreldre?
Ellers så synes jeg 2r-e-rik tar det kriminelt langt da, er kvinner virkelig så ille? Og skal du importere dame bare fordi at da får du tømt deg og bestemt over dama? Evt kan du jo bare kjøpe deg ei oppblåsbar, hu sier jo aldri nei
Kvinner og menn har aldri gått eksepsjonelt godt overens, og jeg tror ikke ting var bedre før. Det var mer undertrykket og det ble sett på med skam om folk skilte seg, dermed var skillsmisser skjeldnere. Jeg tror ikke vi skal rosemale det og si at menn og kvinner gikk i lag bedre bare fordi at mannen var fisker og kona var hjemme og strøk klær, det var bare mye mer sett ned på i et samfunn om kvinner gikk fra mannen eller motsatt. En var nok også mye mer økonomisk avhengig av hverandre, og det var liksom ikke like enkelt som det er i dag å bare si; "nei nå gidder jeg ikke mer...".
Det vi ser i dag er at både kvinner og menn er mye mer selvstendig, og det er mye mer åpenhet i samfunnet i forhold til skillsmisser og homofili for å nevne noe. Det betyr ikke at det var enklere før, eller at det ikke var noe som ikke eksisterte for 100år siden, det er bare at samfunnet har endret seg og at det derfor nå mer en noen gang er enklere at et forhold ryker.
Strengt tatt har ikke mennesket utviklet seg på flere tusen år, men omgivelsene rundt oss har forandret seg. Og akkurat det fører til både positive og negative endringer på de fleste fronter