TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Mitt moderate 7M-GTE prosjekt :)

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #373516  av tomrnk

Andreazz skrev:Begynner å bli noen motorsterke MK3 Supraer rundt forbi nå :D
Anngående tenningsanlegg, så holder nå det orginale til 500hk++ ivertfall. Vet ikke hva du sikter på?

Hvis du tenker på nye pakkninger til taket, så ser jeg det er en som selger nye, orginal pakkninger på eBay. Mye rimeligere en å bestille fra en forhandler i Norge, disse pakkningene er dyre!
Å når vi først snakker om tak, vi har ikke T-Tak på bilene våres, men targa-tak :P MR2 f.eks har det, alltså der det blir igjen en stolpe på midten.

Jeg håper vel på maksbrems rundt 600hk i motor med en Comp CT458 q-trim turbo a/r 70 eksoshus. bygger med mål om tidlig ladetrykk. Så får vi se hva det blir til :D
Målet er værtfall at bilen skal kunne gå "knirkefritt" på 450-500 hk på hjula.

jo! hehe, nybegynner som jeg er, så har jeg selvfølgelig handla deler litt kjapr i svingene... Trodde jeg hadde kjøpt høy impendance dyser (precision 780) men det viste seg og være lav impendance dyser.. litt dumt når det som jeg har forstått er anbefalt høy impedance dyser til Vi-PEC v44. Men man skal vel kunne sette inn nye motstander i ledningsnettet til dysene vil jeg tro?? Eller er det sikrest og få tak i nye dyser?
 #373525  av tomrnk

Qurtis skrev:Lykke til med prosjektet, spennende å følge med.

Har en nesten komplett motor liggende om du trenger noe 8)

Q
Greit og vite =D mye mulig jeg må ha meg ny veiv! ;o ser www.horsepowerfreaks.com har ny veiv til meget god pris, men mulig det blir billigere med brukt veiv til sliping og over dim lager :)
 #373776  av tomrnk

Da har prosjektet som smått begynt =D sveising av manifoil ble begynnt i dag. Skal å gjøre noe småtteri med gullet i morgen og ta noen bilder :)
 #374366  av thomas_ja27

tomrnk skrev:Da har prosjektet som smått begynt =D sveising av manifoil ble begynnt i dag. Skal å gjøre noe småtteri med gullet i morgen og ta noen bilder :)
Hvor ble det av bildene? hehe :P er det noe fremgang?
 #374392  av tomrnk

thomas_ja27 skrev:
tomrnk skrev:Da har prosjektet som smått begynt =D sveising av manifoil ble begynnt i dag. Skal å gjøre noe småtteri med gullet i morgen og ta noen bilder :)
Hvor ble det av bildene? hehe :P er det noe fremgang?
det kan du spørre om ;p glemte kameraet sist, så jeg må nok skjerpe meg =P veldig lite fremgang siden jeg venter på deler :/ men det blir:)
 #374459  av tomrnk

Da ser prosjektet mitt plutselig lysere ut:) "Rich" fra sipracing i usa er lettest og nå på supramania forumet..

Fikk endelig sporingsnummeret etter og ha kontaktet han på supramania! =D
Så nå er det bare og glede seg til jul med nye kammer, råder og kamdrev =D

Litt slapp til å oppdatere på forumet, men det skyldes at det ikke skjer stort... bare få alle varene på plass nå, og legge opp litt penger på kontoen, så braker det løst i januar =D
 #374544  av tomrnk

Vært og kikka på gullet i dag :D Legger ved noen bilder slik ståa er :roll:
Vedlegg
MÃ… ha dupeditter!
MÃ… ha dupeditter!
IMG_1191.JPG (251.9 kiB) Vist 1651 ganger
IMG_1192.JPG
IMG_1192.JPG (232.16 kiB) Vist 1651 ganger
ikke skjedd stort der enda..
ikke skjedd stort der enda..
IMG_1193.JPG (349.35 kiB) Vist 1651 ganger
Grenrør tar form :)
Grenrør tar form :)
IMG_1194.JPG (303.87 kiB) Vist 1651 ganger
 #374554  av tomrnk

Fikk det da til tilslutt! Må bare finjustere speedometer nåla :roll:
Vedlegg
IMG_1195.JPG
IMG_1195.JPG (190.05 kiB) Vist 1645 ganger
 #374631  av tomrnk

Lørnings skrev:Blir bra dette! :wink: Mye blanke fine deler ihvertfall :D Masse bilder!!
håper i allefall det blir bra når det står ferdig :D
 #374921  av tomrnk

thomas_ja27 skrev:Ser bra ut:-)
Ting begynner å falle på plass værtfall! nettopp bestillt dysedriver til vi-pec'en nå, så det er ikke mye deler som gjenstår :D
 #375112  av tomrnk

Endelig, etter 6mnd ventetid!!

Titan justerbare kamdrev, eagle h-profil råder og brian crower stg2 kammer =D
Vedlegg
IMG_1201.JPG
IMG_1201.JPG (245.63 kiB) Vist 1575 ganger
 #375476  av tomrnk

Dysedriveren i hus!
Vedlegg
IMG_1202.JPG
IMG_1202.JPG (265.42 kiB) Vist 1552 ganger
  • 1