Er en MR2 Mk2 med turbo som jeg er mer eller mindre på vei til å kjøpe. Men er et par ting jeg lurer litt på. Joda, jeg har prøvd å bruke google..... Det ene er at den har litt høyt turtall på tomgang. Når jeg starter den ligger den på 1700 til 1800 omdreininger. Det er riktignok 15 minus ute, men synes det virker litt høyt. Etter hvert synker det til 1100 til 1250. Samtidig lyser den gule "Economy" lampa gult. Er dette noen dårlige tegn, og kan det være en sammenheng? Evt hva kan det være? Bilen er også en smule tung å få i revers. Bør jeg skygge banen? Pris er 55000 og den er godkjent med turbo.
economy lyset pleier vel og være en vacum lekasje en plass. en slange som det er hull på eller som har hoppt av.. .
ang. turtallet er det jo normalt at det er litt høyere i beygnnelsen og at det synker når bilen blir driftsvarm. men vet ikke hørtes gjerne litt mye ut men trenger ikke og bety store reprasjoner.
ang. giren så er vel dette noe mange sliter med. noen er problemer og få i 1. gir andre har 2 gir og noen har revers. har glemt hva det heter. men det er vel mest sannsynlig noen deler i girkassen som er slitt men som sagt mange kjører med dette..