Oh.. btw.. etter siste updaten til GT5 ble harddisken min i PS3'en nok en gang full.. så nå klemte jeg like greit inn en 500 gb disk. For de som lurer - det er enkleste sak i verden. Hvis man ønsker å ta vare på alt som er på disken og slippe å installere alle spill på nytt etc, sørg for å ha en USB disk (eller stor minnepenn) tilgjengelig. Jeg hadde 40 gb utgaven av PS3, og hadde tilfeldigvis en 40gb ekstern disk. Stappet den i USB porten, kjørte backup funksjonen som er i PS3 menyen (tok ca to timer). Selve diskbyttet tok ca 2 minutter og kan utføres av enhver dust med mer enn tre fingre og et skrujern type stjerne. Deretter fyre opp PS3, den installerer selv det som trengs + formatterer disk (tok ca 10 sekunder), og inn med USB disk og restore funksjon.. så vente ca to timer igjen til alt var på plass. Deretter var PS3'en akkurat som før, bare med MYE mer plass

Eneste man trenger er en 2,5" SATA disk, helst med 5400rpm så man slipper unødvendig varmeutvikling og viftestøy. Valgfri kapasitet. Jeg valgte en WD Scorpio Blue 500gb
Den ble faktisk bittelitt kjappere på loadingen i GT5 - pga raskere disk

Utover det har jeg lest og sett videoer på nett om folk som har satt inn SSD disker.. og shaver av 10 sekunder eller mer på loadingtiden i GT5.
-Chris-
Bilradiospesialisten AS Trondheim
Finn oss på Facebook:
http://www.facebook.com/bilradiospesialisten
moderator