TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hvorfor tar alltid vinterbilen kvelden nÃ¥r vinteren kommer?

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #347168  av FireWalk

ad92 skrev:Må gi deg den triste nyhet at du ikke blir den eneste med rød mr2 i ålesunds gater til sommeren :) Skal kjøpe tilbake Lars Erik sin gamle mr2 til våren
Her er allerede 6 røde MR2er fra før, 2 svarte, 1 blå og en gul. Så en fra eller til gjør nok ikke så mye. Var tenkt å forandre farge på min, men ser ut til at jeg bare selger den til sommeren istedet :)
Når jeg kjøpte min var det for å ha noe ikke alle andre har. Men nå kan jeg ikke kjøre en tur til butikken engang uten å treffe på en MR2 :p Da syntes jeg litt av sjarmen forsvinner. hehe.
 #347174  av ure

Lykke til med Omega da... Er jo en fin bil å kjøre med trekk i rett ende, har selv hatt mange Opler som har fungert bra som bruksbiler men er usikker på den Omegaen jeg har nå :roll: :roll:
 #348159  av FireWalk

ure skrev:Lykke til med Omega da... Er jo en fin bil å kjøre med trekk i rett ende, har selv hatt mange Opler som har fungert bra som bruksbiler men er usikker på den Omegaen jeg har nå :roll: :roll:
Får stille spørsmålet til deg da, siden du har omega. :) Hvordan skifter jeg lysene i knappee på midten av dashbordet?

Se link: viewtopic.php?f=56&t=34628
 #376930  av ure

Må nesten gjenopplive denne tråden,nå har Omegaen gått problemfritt i nesten ett år, men når jeg skulle være den "Gode sønn" å kjøre Mor og Far + ett vennepar av dem på fest i kveld i regnværet i Bergen så måtte jo noe skje..... "Blaaam" sa det fra motorrommet og vindusviskerene sluttet å fungere.... :cry: :cry: Hipp Hurra midt i en haggelstorm :lol: :lol: Viste seg å være staget fra viskermotoren som var knekt på to steder :lol: :lol: Så nå er vi i gang i igjen.... Godt Nyttår :D
 #376935  av Noxan8

har en problem astra her om noen vil ha?
 #376963  av ArildM

75'Corollaen min har jaggu meg vert feilfri helt siden jeg kjøpte den i høst, makan til vinterbil hehe :mrgreen:
Skikkelig understellsbehandling ser også ut til å ha gjort sitt for å stoppe rusta på saltveiene :mrgreen:
 #376965  av FireWalk

Omegaen min har vært relativt feilfri siden jeg skrev denne tråden. Dynamoen tok kvelden for 1,5 måned siden, samt ladelampa tok kvelden pga regulatorfeil som førte til for mye spenning som grillet pæra.. så måtte jo demontere deler av dashbordet for å få ut instrumentpanelet. Tok igrunn lenger tid det enn å skifte selve dynamoen.
Fikk heldigvis god rabatt på en byttedynamo siden jeg har jobbet på opel tidligere og kjenner de som jobber der. Ellers må jeg bytte xenon lyspærer og dempere bak. Har lyspærene liggende men har bare ikke giddet å begynne på det enda pga der er så trangt. Må vel ut med batteriet også for å komme til.. Orginale dempere koster 1800 kr stk, pga de har automatisk nivåregulering.. Så blir vel å sette inn noen ettermarkedsdempere uten den nivåreguleringa som koster 800 kr stk istedet.. :P
 #376976  av Sven

Fy :evil:
Har du kjøpt deg bil med nivåregulering så har du bil med nivåregulering :wink:
Er dårlig gjort å jukse. Greit at det er en Opel altså, men stakkars bilen :lol:
 #377055  av FireWalk

Sven skrev:Fy :evil:
Har du kjøpt deg bil med nivåregulering så har du bil med nivåregulering :wink:
Er dårlig gjort å jukse. Greit at det er en Opel altså, men stakkars bilen :lol:
Betaler ikke 3600 kr for to støtdempere.. :p Merker fint lite til den nivåreguleringen uansett.. :P
 #377064  av FireWalk

inzane2012 skrev:drit i omegaen eirik og kjøp heller mr2'n min vinterbil ;) så beholder du bakhjulstrekken og får motoren der den skal vere ;)
Hehe.. er ikke så veldig begeistret for bakhjulstrekk på vinterføre :p Her på sunnmøre har vi et slikt værfenomen der det er -8 grader og snø, for så å bli +4 dagen etter.. så smelter det delvis, for så å fryse på igjen til dagen etter.. så får man REN is, og gjerne litt puddersnø oppå der igjen.

Utingen med bakhjulstrekk er at om man av en eller annen grunn må legge seg litt ut i grøfta, enten det er møtende bil, ambulanse, fotgjengere eller hva det måtte være så kommer man seg IKKE opp igjen. Man kan jo ikke slepe seg opp igjen ved å svinge på drivhjulene. Uansett hvor mye man svinger på fremhjula så skur man seg bare lenger uti :P

Greit nok det er morro å leke seg litt. Men blir fort ganske irriterende når man skal stå fast konstant. Når man ikke kommer seg opp den slakkeste bakke engang pga man ikke har noe vekt bak på drivjula som er tilfellet med opelen, og det meste som er av BMW osv..

Nei! Neste gang blir det forhjulstrekk eller firhjulstrekk på vinterbilen. Noen MR2 ville jeg ikke turt å bruke på vinteren slik den er her iallefall. Om jeg skulle kjørt med min på vinterføre ville den jo blitt utsatt for følgende dødsdommer:

1. Salt
2. grus som spruter fra bilene forran over hele bilen og lager riper og stensprut.
3. Å kjøre med en så stiv bil i "traktorspor" etter at traktoren/hjullasteren har brøytet veien vil jo egenhendig kunne riste bilen istykker. Det som er av bolter vil jo skru seg ut og ting vil begynne å klirre og skrangle.
5. støtdemperene ville tatt kvelden uhorvelig fort..
6. Bilen er egentlig for lav til å komme seg over alle brøytekanter og genlt dårlig brøytede veier. Det ligger isklumper osv midt i veien rett som det er. En slik så er det bare å si adjø til fronten :P

Jeg får trøste meg med at jeg har det morro om sommeren istedet. :p
 #377070  av Noxan8

FireWalk skrev:
inzane2012 skrev:drit i omegaen eirik og kjøp heller mr2'n min vinterbil ;) så beholder du bakhjulstrekken og får motoren der den skal vere ;)
Hehe.. er ikke så veldig begeistret for bakhjulstrekk på vinterføre :p Her på sunnmøre har vi et slikt værfenomen der det er -8 grader og snø, for så å bli +4 dagen etter.. så smelter det delvis, for så å fryse på igjen til dagen etter.. så får man REN is, og gjerne litt puddersnø oppå der igjen.

Utingen med bakhjulstrekk er at om man av en eller annen grunn må legge seg litt ut i grøfta, enten det er møtende bil, ambulanse, fotgjengere eller hva det måtte være så kommer man seg IKKE opp igjen. Man kan jo ikke slepe seg opp igjen ved å svinge på drivhjulene. Uansett hvor mye man svinger på fremhjula så skur man seg bare lenger uti :P

Greit nok det er morro å leke seg litt. Men blir fort ganske irriterende når man skal stå fast konstant. Når man ikke kommer seg opp den slakkeste bakke engang pga man ikke har noe vekt bak på drivjula som er tilfellet med opelen, og det meste som er av BMW osv..

Nei! Neste gang blir det forhjulstrekk eller firhjulstrekk på vinterbilen. Noen MR2 ville jeg ikke turt å bruke på vinteren slik den er her iallefall. Om jeg skulle kjørt med min på vinterføre ville den jo blitt utsatt for følgende dødsdommer:

1. Salt
2. grus som spruter fra bilene forran over hele bilen og lager riper og stensprut.
3. Å kjøre med en så stiv bil i "traktorspor" etter at traktoren/hjullasteren har brøytet veien vil jo egenhendig kunne riste bilen istykker. Det som er av bolter vil jo skru seg ut og ting vil begynne å klirre og skrangle.
6. Bilen er egentlig for lav til å komme seg over alle brøytekanter og genlt dårlig brøytede veier. Det ligger isklumper osv midt i veien rett som det er. En slik så er det bare å si adjø til fronten :P

Jeg får trøste meg med at jeg har det morro om sommeren istedet. :p

Impreza 2.0GT
Legacy 3.0
Forester 2.5 er vel fine vinterbiler med litt pulver i
 #377099  av inzane2012

Noen MR2 ville jeg ikke turt å bruke på vinteren slik den er her iallefall. Om jeg skulle kjørt med min på vinterføre ville den jo blitt utsatt for følgende dødsdommer:

1. Salt
var vel nettopp derfor jeg mente du kunne kjøpe min mr2, så slipper din å bli utsatt for sånt :)
og du, hadde du sett hvordan jeg bor, så hadde du aldri mer tvilt på mr2'ns vinteregenskaper, har komt meg opp så bratte bakker at folk med trc og esp ikke har klart å komt seg opp...
 #377100  av Noxan8

inzane2012 skrev:
Noen MR2 ville jeg ikke turt å bruke på vinteren slik den er her iallefall. Om jeg skulle kjørt med min på vinterføre ville den jo blitt utsatt for følgende dødsdommer:

1. Salt
var vel nettopp derfor jeg mente du kunne kjøpe min mr2, så slipper din å bli utsatt for sånt :)
og du, hadde du sett hvordan jeg bor, så hadde du aldri mer tvilt på mr2'ns vinteregenskaper, har komt meg opp så bratte bakker at folk med trc og esp ikke har klart å komt seg opp...

All hail the great MR2's winter skillz; i've witnessed them :mrgreen: når sant skal sies, den beste bilen jeg noen gang har hatt, sommer som vinter