TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hjelp til overhaling av 7MGTE, Supra MK3, 92 - Østlandet

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #375688  av Sveinung

Hei

Jeg har en 7MGTE som trenger litt stell. Tror ventiler og toppakning må sjekkes. Motoren er overhalt for ca 15.000km siden, men ikke vært helt bra etter det. Den bruker litt olje (ca 1 liter pr 1000 km), bruker litt vann (noe lekker ut, men noe lekker kanskje inn??).

Hovedproblemet er at den går veldig ujevnt når jeg kjører ladetrykket over 0.6-7 bar. Kommer litt ann på om den er varm eller kald også. Tåler mindre trykk når den er varm. Synes den tåler stadig mindre og mindre. Er jo ikke noe moro når den er slik.

Er det noen på østlandet som kjenner denne motoren godt og som har lyst på en jobb?
Eller kjenner du noen som har lyst/mulighet?

Med vennlig hilsen
Sveinung Heggestøyl
Blomsgate 2
3189 Horten

Tlf. 33078093
Mob. 92068975
 #378491  av Sveinung

Ingen som har meldt interesse nei. Burde kanskje nevne at jeg har tenkt å betale for jobben ...
 #378495  av Radial

hehe, har ikke tid til å fikse, men feilen høres ut som en klassisk 6'er feil med blåst topp-pakning..... på lange motorer er riktig moment + vinkel, i riktig rekkefølge, og nye strekkbolter ekstremt viktig. Ofte skal boltene etterstrammes etter 5-10k km og...

Fatter'n rasa hvertfal 2 topp-pakninger på traktoren sin pga dette midt på svarteste vinter'n i fjor...han hadde bomma på pund og NM i manualen, og dreiv å stramma 120nm istedenfor 120 FtLb (fotpund, som er 160nm) :)
Også hjalp det jo ikke akkurat å kjøre høyere turbotrykk, med mer diesel oppå det også....hehe :)
 #378509  av Sveinung

Scotty skrev:Kan hjelpe deg til en viss grad, dvs ta ut/inn motor, sjekke toppakning, blokk, slipe topp/blokk.. osv. om det skulle være aktuelt.
Dette høres jo lovende ut :) I første omgang kan jeg jo komme over til deg og så kan vi se/høre kjappt på greiene og diskutere hva vi gjør.
Så om du har lyst og tid til å sjekke dette nærmere kan du jo sende meg litt kontakt-info til 92068975 eller svhegges@gmail.com

Takk så lenge

Hilsen
Sveinung
 #378562  av Sveinung

Se det :) Nå burde det være muligheter her. Kontakter deg eventuelt etterhvert ...
 #384393  av Sveinung

Takk til Scotty for mye bra jobbing på denne!
Deilig med "ny" bil som fungerer helt 100! :D