TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Motoren stopper ikke nÃ¥r tenninga slÃ¥s av

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #378523  av mr2storbrua

Endrer motorens livstegn seg noe når du skrur av tenninga? F.eks. lavere turtall...

Kjenner du noen som har samme motor som deg? Kan jo evt prøve å bytte ECU for å utelukke feil med den hvertfall.
 #378542  av atledreier

Det er overhode ingen endring når jeg vrir nøkkelen, nei. Kan ta nøkkelen ut og bilen sviver like fint.

Forrige eier antydet at det kunne være noe med startsperren? Den fungerer fint, jeg må bruke brikken for å starte bilen.

Hvordan blir det med startsperren om jeg bytter ECU? På Mazda (som jeg har hatt før) er startsperren integrert i ECU...
 #378555  av mr2storbrua

Startsperre har ikke jeg peiling på, men mener det finnes en how-to her på forumet om hvordan du fjerner den...

Er det ikke noe utslag i voltmeteret i instrumentpanelet heller? På min bil (jeg har turbotimer) kommer det et lite hopp i voltmeternåla når jeg vrir om tenninga. Det kunne jo vært at det har vært fjerna en turbotimer, og at det ikke er koblet skikkelig tilbake igjen, men ser ikke poenget i å ha en turbotimer i en N/A-bil... Har det vært turbomotor i den før? Hvor lenge har forrige eier hatt dette problemet?
 #378563  av lasse

Prøvd å nappe ut releet til vifta i motorrommet da?
Mener det er en liten forskjell på ledningsnettet på 90-91 modellene og 92-94, usikker på dette, men det kan jo ha noe med saken å gjøre om det f.eks er en 90 mod bil og 92 mod motor?
 #378824  av mailman1

den har ihvertfall sjel denne nye bilen din! :) Litt humørsyk etter hjertetransplantasjon.
 #378893  av mailman1

Han virke jo.. Han vil bare kjøra lengre når du prøve slå an av stakkars.