TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Hva mener du er de(n) rÃ¥este "gatebilen(e)" noensinne?

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #379097  av MRPETTER
 
EXS skrev:slik jeg ser det så har vi teknisk sett nesten ikke "nominert" en eneste ekte gatebil, bare masse banebiler, noen med skilt,
Hva er da en ekte gatebil?:/
Eneste grunnen til at de fleste av disse bilene ikke har skilt, er fordi vi bor i verdens største drittland da det kommer til bil: (
 #379100  av EXS
 
MRPETTER skrev:
EXS skrev:slik jeg ser det så har vi teknisk sett nesten ikke "nominert" en eneste ekte gatebil, bare masse banebiler, noen med skilt,
Hva er da en ekte gatebil?:/
Eneste grunnen til at de fleste av disse bilene ikke har skilt, er fordi vi bor i verdens største drittland da det kommer til bil: (

en ekte gatebil har hvite skilt lengere en til første EU`kontroll den blir innkalt til, den er tilpasset systemet, er man dyktig så får man godkjent det utroligste ;)
 #379102  av mr2storbrua
 
MRPETTER skrev:
EXS skrev:slik jeg ser det så har vi teknisk sett nesten ikke "nominert" en eneste ekte gatebil, bare masse banebiler, noen med skilt,
Hva er da en ekte gatebil?:/
Eneste grunnen til at de fleste av disse bilene ikke har skilt, er fordi vi bor i verdens største drittland da det kommer til bil: (
En gatebil må jo være, som navnet sier, en bil som blir brukt på gata. Altså ikke en bil som er blitt bygd for å kjøre på bane, der man setter tidsfrister til diverse treff man skal rekke. Skal jeg nevne noen gode eksempler på slike type biler, må det bli Markus (MR2Turbo) sin kameleon, og FireWalk sin MR2...
 #379104  av inzane2012
 
mr2storbrua skrev:
MRPETTER skrev:
EXS skrev:slik jeg ser det så har vi teknisk sett nesten ikke "nominert" en eneste ekte gatebil, bare masse banebiler, noen med skilt,
Hva er da en ekte gatebil?:/
Eneste grunnen til at de fleste av disse bilene ikke har skilt, er fordi vi bor i verdens største drittland da det kommer til bil: (
En gatebil må jo være, som navnet sier, en bil som blir brukt på gata. Altså ikke en bil som er blitt bygd for å kjøre på bane, der man setter tidsfrister til diverse treff man skal rekke. Skal jeg nevne noen gode eksempler på slike type biler, må det bli Markus (MR2Turbo) sin kameleon, og FireWalk sin MR2...
helt enig i det... egentlig så fort det kommer bur i en bil, er det "nesten" ikke en gatebil lenger :)
 #379105  av inzane2012
 
EXS skrev:det var før den tiden man bare kunne gå til et tuning frima og slenge en bunke med penger på disken og si at jeg vil ha sånn og sånn en bil, derfor kommer alltid de bilene som er bygd av privatpersoner til og stille høyere i mine øyne enn de som er kjøpt og betalt ferdig bygd.

ikke heeeeeeeeelt enig med deg i dette Espen :) må huske på det at det er mange her som ikke har alle di nødvendige kunnskapene og/eller ressursene som skal til for å få bilen sin akkurat sånn som di vil, og da er ofte løsningen og gå til ett tuning firma og få jobben utført der, av (forhåpentligvis proffe) folk som vet hva di driver med, og vet hva di snakker om.

så om da kunden har ett helt klart inntrykk om hva han/hun vil med bilen sin, og hvordan den skal se ut, så syns jeg egentlig ikke det gir mindre respekt av bilen fordi om... må ikke glemme det at det f.eks ikke er radni selv som har stått i garasjen sin og skrudd og støypt karbon panel til langt på natt, men betyr ikke av bilen er mindre rå fordi, og den får like mye respekt, vertfall av meg, for den jobben som er lagt ned i bilen :)


MEN, jeg skjønner poenget ditt helt klart ;)
 #379112  av inzane2012
 
MRPETTER skrev:Stian Hafsengen sin escort var/er gateregistrert den: )
Men umulig og bruke på gata
er den umulig å bruke på gata, er det ikke en gatebil :) tror vi setter grensen mellom gatebil og banebil i det øyeblikket du trenger nyrebelte og sånn nakkekrage sak for å kjøre bilen ;)
 #379113  av MRPETTER
 
inzane2012 skrev:
MRPETTER skrev:Stian Hafsengen sin escort var/er gateregistrert den: )
Men umulig og bruke på gata
er den umulig å bruke på gata, er det ikke en gatebil :) tror vi setter grensen mellom gatebil og banebil i det øyeblikket du trenger nyrebelte og sånn nakkekrage sak for å kjøre bilen ;)
Ville du kjørt en escort med 770hk etter norske veier?
 #379117  av EXS
 
inzane2012 skrev:
EXS skrev:det var før den tiden man bare kunne gå til et tuning frima og slenge en bunke med penger på disken og si at jeg vil ha sånn og sånn en bil, derfor kommer alltid de bilene som er bygd av privatpersoner til og stille høyere i mine øyne enn de som er kjøpt og betalt ferdig bygd.

ikke heeeeeeeeelt enig med deg i dette Espen :) må huske på det at det er mange her som ikke har alle di nødvendige kunnskapene og/eller ressursene som skal til for å få bilen sin akkurat sånn som di vil, og da er ofte løsningen og gå til ett tuning firma og få jobben utført der, av (forhåpentligvis proffe) folk som vet hva di driver med, og vet hva di snakker om.

så om da kunden har ett helt klart inntrykk om hva han/hun vil med bilen sin, og hvordan den skal se ut, så syns jeg egentlig ikke det gir mindre respekt av bilen fordi om... må ikke glemme det at det f.eks ikke er radni selv som har stått i garasjen sin og skrudd og støypt karbon panel til langt på natt, men betyr ikke av bilen er mindre rå fordi, og den får like mye respekt, vertfall av meg, for den jobben som er lagt ned i bilen :)


MEN, jeg skjønner poenget ditt helt klart ;)

jeg ordla meg nok litt feil,
jeg tenkte mest på de som kjøper et ferdig bygg som noen andre allerede har slitt og jobbet med og perfeksjonere, så kommer det en person med hue og ræva full av penger kjøper dette versting bygget og forventer og få masse respekt for dette på "gata", har ingen problemer med at man betaler fagfolk for og utforme/bygge visse deler på et prosjekt man jobber med selv ;) det kalles og kjenne sine egene begrensninger :P


beklager for OT
 #379119  av Stiansen
 
MRPETTER skrev:
inzane2012 skrev:
MRPETTER skrev:Stian Hafsengen sin escort var/er gateregistrert den: )
Men umulig og bruke på gata
er den umulig å bruke på gata, er det ikke en gatebil :) tror vi setter grensen mellom gatebil og banebil i det øyeblikket du trenger nyrebelte og sånn nakkekrage sak for å kjøre bilen ;)
Ville du kjørt en escort med 770hk etter norske veier?
Hva er problemet med å kjøre en Escort med 770hk på norske veier? Er ikke noe værre enn å kjøre en med 90hk.
Har kjørt alt mulig på vei jeg, alt fra Hiace med 90hk til annet redskap med nesten 900hk, og ingen av delene er værre enn andre..

Angående topic så må jeg si meg enig om dette med banebiler. Er ikke mange av bilene som er "nominert" her som kjøres på gata. Finnes mange råe biler som kjøres på gata. Min personlige favoritt av den typen er Markus sin Mr2, synes rett og slett den er grisefeit, og den kjøres ikke bare på bane såvidt jeg vet, den har skilter og det har den hatt i alle de år.
Blir vel litt patriotisk å nominere sin egen bil, hehe.
 #379127  av MRPETTER
 
Da skal du få hjelpe meg å bygge bil hvertfall, hvis du får til en bil som er lett og kjøre med 900hk
Eller like lett som en med 90 som du sier
ingen kjøleproblemer, ingen problemer med å ta igang med tanke på clutch, ingen problemer med understell mot norske veier...dette tror jeg egentlig hva jeg vil om-_-
 #379132  av Stiansen
 
MRPETTER skrev:Da skal du få hjelpe meg å bygge bil hvertfall, hvis du får til en bil som er lett og kjøre med 900hk
Eller like lett som en med 90 som du sier
ingen kjøleproblemer, ingen problemer med å ta igang med tanke på clutch, ingen problemer med understell mot norske veier...dette tror jeg egentlig hva jeg vil om-_-
clutchen er litt hardere og kvassere, men ellers er det ikke noe problem. man får det man betaler for. Kjøp en billig clutch, og det er et helvete, kjøp en dyr og det går helt fint.

Kjøleproblemer har jeg heller ikke, kan godt stå en time i rush-trafikk uten at dette er noe problem. understellet på den med 90hk kan være like ille mot norske veier. eneste jeg kan utsette på er fartsdumper, men der har du nok like store problemer med mr2`en din.

men så klart, du tror hva du vil. Prøver bare å komme med et innspill jeg. Men før man uttaler seg så bør man kanskje vite hva man snakker om. Regner med du ikke har prøvd noe med 900hk, jeg kjenner flere som kjører med så mye effekt, på gata, til og fra butikken, jobb osv. Det bare koster..
 #379136  av Ã˜rjan
 
Vill nominere bilen til Stian jeg.. Blue pearl supra..

Bilde

Bilde

Bilde

Rå bil som har skilter og brukes på gata. :)

Ellers så må jeg si meg enig med Stian, en bil med nærmere 900hk kan like godt kjøres på gata som en bil med 90hk. Prøvd det, gjort, det, konstatert det.
 #379137  av EXS
 
fantastisk rå den supraen :D

ang den pågående diskusjonen....

noe av det som faktisk imponerer meg mest med noen bilbyggere er de som klarer og få godkjent ALT av modifikasjoner de gjør med kjøretøyet sitt.... mange gatebiler som går på skilt kjøres rundt med sjåfører som er super stresset for og bli stoppet i teknisk kontroll da skiltene avhenger av at ting som f.eks felger, motor, turbotrykk, senk o.s.v. byttes ut/endres på før specsa stemmer med det som står i vognkortet....

synd det skal koste så inn i det h****e og være lovlydige i Norge


en annen sinnsyk gatebil
Bilde