TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hva mener du er de(n) rÃ¥este "gatebilen(e)" noensinne?

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #379165  av ad92

Er litt mer respekt om en har bygd bilen alene, men er ikke noe råere av den grunn spørr du meg :P En som har spart om hundretusener og jobbet ræva av seg for å få en proffosjonel til å bygge en drømmebil skikkelig når man ikke har tid / kompetanse selv står det like mye respekt av.
 #379185  av MRPETTER

ad92 skrev:Er litt mer respekt om en har bygd bilen alene, men er ikke noe råere av den grunn spørr du meg :P En som har spart om hundretusener og jobbet ræva av seg for å få en proffosjonel til å bygge en drømmebil skikkelig når man ikke har tid / kompetanse selv står det like mye respekt av.
Helt enig: )
Ikke alle som har kunnskap eller mulighet nok selv til å sette sammen en bil med 500+ hester: )
MEN on topic, her er enda en rå en:
Bilde
Bilde
Bilde
 #379189  av Andreazz

Definisjonen av en "Gatebil" begynner å bli ganske utvannet ja. Her må man vell skille mellom biler som er spesielle, råe osv og som er godkjennt kontra hjemmelagde bastarder som brukes på Gatebil treffene.

Denne er riktig nok en replica og hvis man sjekker opp registrerings nummeret, DJ38558, så får man opp en BMW 3-serie. Men Ford GT40 er noe av det grommeste i mine øyne. Fordelen med at denne er en replica er at da kan den brukes litt hardere og man trenger ikke å bekymre seg for å holde alle detaljer orginale :D

Bilde
 #379190  av Ackrite

Hva som er en "gatebil" har gått ifra de dagene da de fleste biler kun var "trimmede biler " til det som idag er på folkemunne en ; Gatebil.
Begrepet har vel etterhvert gått lengre og lengre ifra hva som opprinnelg var en ekte trimmet bil.
Men en gatebil (som det ligger i navnet) Må være en bil som kan og blir brukt i hverdagen. Hvite skilter EU godkjennt og veiavgift betalt, da begynner vi og nærme oss noe som kan kalles en gatebil.
om folk har jobbet rævva av seg med bilen selv eller levd i fattigdom for og spare så andre kan hjelpe dem pga mangel på kompetangse det er det samme for meg.
Ta meg selv som et eks. jeg har en mkIV supra som jeg skal bytte motor i. blir ca 500hk bare.. trenger ikke mer i norge, men styling, lakk osv skal automote gjøre for meg, pga jeg har ikke peiling på lakk eller glassfiber og stylingen min trenger så sårt litt TLC.
Det blir fortsatt en gatebil. jeg får skilter på den i april og må betale deretter. sånn er det i pengegriske lille norge!
 #379456  av chris

Ackrite skrev:Hva som er en "gatebil" har gått ifra de dagene da de fleste biler kun var "trimmede biler " til det som idag er på folkemunne en ; Gatebil.
Begrepet har vel etterhvert gått lengre og lengre ifra hva som opprinnelg var en ekte trimmet bil.
Men en gatebil (som det ligger i navnet) Må være en bil som kan og blir brukt i hverdagen. Hvite skilter EU godkjennt og veiavgift betalt, da begynner vi og nærme oss noe som kan kalles en gatebil.
om folk har jobbet rævva av seg med bilen selv eller levd i fattigdom for og spare så andre kan hjelpe dem pga mangel på kompetangse det er det samme for meg.
Ta meg selv som et eks. jeg har en mkIV supra som jeg skal bytte motor i. blir ca 500hk bare.. trenger ikke mer i norge, men styling, lakk osv skal automote gjøre for meg, pga jeg har ikke peiling på lakk eller glassfiber og stylingen min trenger så sårt litt TLC.
Det blir fortsatt en gatebil. jeg får skilter på den i april og må betale deretter. sånn er det i pengegriske lille norge!
Enig. Gatebil er blitt vannet ut til å tydeligvis omfatte alt som har motor og fire hjul. Synes man bør begynne å bevege seg tilbake igjen mot den egentlige definisjonen, altså som du sier - en bil som er godkjent og lovlig, og kan brukes i hverdagen, med hvite skilt.
 #379481  av mr2storbrua

inzane2012 skrev:men en ting jeg alltid har lurt på... hvorfor teipes det over lyktene på den måten der?
Er vel et rallystuk... Tipper det er for at kvister og lignende ikke skal knuse lyktene...
 #379807  av |plumbo

Jeg vil legge til denne her jeg :) han skremte meg rimlig bra opp på gardermoen !
Bilde

Vil også slenge med sølvpilen til morten ! på 2 hjul gjenom langsvingen på dagali med 4 i bilen er gøy :D ( også en tur jeg ikke vil glemme ! )
( legger ut linken til bildene da ts-ogn ikke har jpg addresse på bildene sine lenger :( )
download/file.php?id=28748&mode=view
download/file.php?id=28862&t=1
download/file.php?id=28861&t=1
Vedlegg
Før jeg skal ut på bana :P
Før jeg skal ut på bana :P
050920096181.JPG (311.95 kiB) Vist 2474 ganger