TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Mitt moderate 7M-GTE prosjekt :)

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #380204  av tomrnk

tojo skrev:
tomrnk skrev:Liten update da.. Henta veiva i dag fra polering og en aldri så liten shinings. Leverte blokka med det samme for boring. Så snart jeg får tak i lager blir det vel å sette sammen motor igjen.
Kontroller at veiva er ren og fri for "spon" i oljekanal. dette er alfa omega! ellers går det ikke langt.
Har forstått det slik at dev er serdeles viktig ja. Vært oppe med alle umbrakoene å gjort skikkelig rent :D
Pussig system på 7m veiva.. aldri sett dette på noen andre veiv'er. menmen..

forresten noen som vet om simeringen på veiva mot girkasse har samme størrelse på både gte og ge ? Har en ny simering i et pakningssett fra cometic, men den stemmer ikke overens med den som står i motoren fra før. Og er det noen som vet om det lille kulelageret i veiva er likedan på mk3 modellene?

Siden min bil er ombygd klarer ikke Toyota her i namsos og finne de delene jeg skal ha... De MÅ ha regnummer for og kunne bestille deler til meg. Det er litt plagsomt når jeg vet hva jeg skal ha, men ikke får bestillt det fordi bilen er oppgidd om 7m-ge automat i toyotas register.

Flere som plage med dette, eller er det kun Toyota her i byen som er umulig å ha med å gjøre?
 #380213  av Supramk3turbo

Du kan jo bruke et reg nummer fra en annen mk3 med 7m-gte om du finner det :)
 #380233  av tomrnk

Supramk3turbo skrev:Du kan jo bruke et reg nummer fra en annen mk3 med 7m-gte om du finner det :)
Tanken har slått meg =D Men da får jeg vel pepper tilbake fra de som sitter på delelageret=P er vel feil og bruke en annens regnummer kjenner jeg de riktig :cry:

Men det årner seg vel =D
 #380234  av Scotty

Bestilt mye deler med GTE motor reg som GE, blir først spørt om regnummer men oppgir årsmodell og biltype så går det greit. Er nok bare at de ikke "orker" å søke seg frem via årsmodell og varianter.

Det letteste er å finne delenummer selv, da går det sjeldent feil. http://www.toyodiy.com/parts/q.html
 #380294  av tomrnk

Scotty skrev:Bestilt mye deler med GTE motor reg som GE, blir først spørt om regnummer men oppgir årsmodell og biltype så går det greit. Er nok bare at de ikke "orker" å søke seg frem via årsmodell og varianter.

Det letteste er å finne delenummer selv, da går det sjeldent feil. http://www.toyodiy.com/parts/q.html

hehe, ja jeg har mistanke om at de ikke gjør mere enn høyst nødvendig de gutta der :lol:

Får vel finne delenummrene selv og legge inn en bestilling på div småtteri tenker jeg :D
 #380979  av tomrnk

i dag kom bensinpumpa! type Denso 1020 ( http://www.densofuelpump.com/ )

Pussi greier at den lille pumpa holder opp mot 800hk! :D
Vedlegg
IMG_1212.JPG
IMG_1212.JPG (224.69 kiB) Vist 1479 ganger
 #381163  av tomrnk

Pakke fra speedhut i dag :D

Mangler bare lagrene til veiv/råder, og få hjem blokka fra boring i slutten av uken.

Ser frem til og begynne å få ting på plass etter en ørliten periode med lite motivasjon etter og ha brukt et lass penger på deler.. :roll:
Målet er vel og få satt sammen motoren i løpet av mars. eneste som gjenstår er nye shims til kammene, så det burde gå greit :D
Vedlegg
IMG_1215.JPG
IMG_1215.JPG (140.84 kiB) Vist 1458 ganger
IMG_1216.JPG
IMG_1216.JPG (145.64 kiB) Vist 1458 ganger
IMG_1217.JPG
IMG_1217.JPG (190.05 kiB) Vist 1458 ganger
 #381165  av Supramk3turbo

Stå på :) Blir nok bra dette serru :D
 #381167  av tomrnk

Supramk3turbo skrev:Stå på :) Blir nok bra dette serru :D
Får tro det! håper bare jeg ikke har glemt noe vesentlig under veis :shock:

Og om det er noen finner tråden interessang og er rimelig stødig på tenningssystemet på 7m-gte, send meg en PM :D Veldig usikker på om jeg må ha tenningsforsterker og evt hvilken i forholdt til sprutet jeg har. :D
 #381943  av tomrnk

Da har jeg vært å henta blokka :D Ferdig bora å hona og en aldri så liten plansliping. arbeid gjort av KM-technics på levanger :wink:

Noen som har tips til hvordan jeg skal få ut det jækla pilot lageret på veiva?? det sitter som fy! ( bilde 3) :evil:

skal se om jeg får lakkert blokka i helga. blir vel gjort litt lettvindt i forhold til de som virkeli legger sjela si i det :oops: det blir stålull og pensling :oops:
Hvis lagrene kommer i morgen eller på mandagen, så blir det og sette i gang å få det sammen igjenn :D
Vedlegg
IMG_1223.JPG
IMG_1223.JPG (212.94 kiB) Vist 1418 ganger
IMG_1224.JPG
IMG_1224.JPG (232.97 kiB) Vist 1418 ganger
IMG_1226.JPG
IMG_1226.JPG (275.84 kiB) Vist 1418 ganger
IMG_1225.JPG
IMG_1225.JPG (293.51 kiB) Vist 1418 ganger
 #381944  av ArildM

Åssn er KM-technics på Levanger da? Bor ikke så langt unna så det er greit å vite av de verkstedene som finnes :)
 #381946  av tomrnk

ArildM skrev:Åssn er KM-technics på Levanger da? Bor ikke så langt unna så det er greit å vite av de verkstedene som finnes :)
KM tecnics er et utmerket verkssted som drives av far og sønn. må regne med litt ventetid siden de har en del å gjøre, men resultatet er verd en ukes venting :D har aldri sett dårlige resultater av jobber de har utført. det er nesten ille, men kan ikke gi dem annet enn skryt! de har utstyr for alt av maskinerings jobber for både blokk og topp. :D
 #381957  av mulle-mek

tomrnk skrev:
inzane2012 skrev:hihi, den bilen din minner meg om supra'n jeg brukte i gran turismo 1 way back when :)
lenge før FF serien kom, den supraen der har vert start bilen min på alle GT spilla :)
hehe, flere som har vært gjennom det =D

Bilen vil ha originalt utseenede, ingenting skal forandres sett bort i fra felgene og coilovers =D
disse felgene var pene på min gamle men den var sort da
RSZ_VR~2.JPG
RSZ_VR~2.JPG (30.79 kiB) Vist 1405 ganger
Vedlegg
RSZ_VR~1.JPG
RSZ_VR~1.JPG (36.74 kiB) Vist 1405 ganger
 #381991  av tomrnk

mulle-mek skrev:
tomrnk skrev:
inzane2012 skrev:hihi, den bilen din minner meg om supra'n jeg brukte i gran turismo 1 way back when :)
lenge før FF serien kom, den supraen der har vert start bilen min på alle GT spilla :)
hehe, flere som har vært gjennom det =D

Bilen vil ha originalt utseenede, ingenting skal forandres sett bort i fra felgene og coilovers =D
disse felgene var pene på min gamle men den var sort da
RSZ_VR~2.JPG
De felgene var slettes ikke dumme! er enda usikker, men budsjettet etter motorbygget tilsier maks rundt 12k i nye felger :cry:
Vurderer sterkt ultralight gt2. Det er vel en felg du endten liker eller hater.. jeg vurderer gull senter, så regner med jeg får mye pepper for det her inne :roll:
men vi får se :D
 #381994  av ArildM

Takk for tipset og erfaringen du har hatt med de :) Lykke til videre med prosjektet :) Er som regel innom og kikker, men ikke alltid man er like flink å legge igjen kommentar :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 10