tojo skrev:Har forstått det slik at dev er serdeles viktig ja. Vært oppe med alle umbrakoene å gjort skikkelig renttomrnk skrev:Liten update da.. Henta veiva i dag fra polering og en aldri så liten shinings. Leverte blokka med det samme for boring. Så snart jeg får tak i lager blir det vel å sette sammen motor igjen.Kontroller at veiva er ren og fri for "spon" i oljekanal. dette er alfa omega! ellers går det ikke langt.

Pussig system på 7m veiva.. aldri sett dette på noen andre veiv'er. menmen..
forresten noen som vet om simeringen på veiva mot girkasse har samme størrelse på både gte og ge ? Har en ny simering i et pakningssett fra cometic, men den stemmer ikke overens med den som står i motoren fra før. Og er det noen som vet om det lille kulelageret i veiva er likedan på mk3 modellene?
Siden min bil er ombygd klarer ikke Toyota her i namsos og finne de delene jeg skal ha... De MÅ ha regnummer for og kunne bestille deler til meg. Det er litt plagsomt når jeg vet hva jeg skal ha, men ikke får bestillt det fordi bilen er oppgidd om 7m-ge automat i toyotas register.
Flere som plage med dette, eller er det kun Toyota her i byen som er umulig å ha med å gjøre?
Tom Rune
Volvo v50
Toyota corolla 89'
Toyota supra 7m-gte 86' (evighetsprosjekt)
Lexus IS200 99' (Nemo)
Lexus IS200 02' Turbo
Nissan Primera GT 97'
Opel Ascona 1.8s
Toyota carina 86' Diesel (register havari)
Volvo v50
Toyota corolla 89'
Toyota supra 7m-gte 86' (evighetsprosjekt)
Lexus IS200 99' (Nemo)
Lexus IS200 02' Turbo
Nissan Primera GT 97'
Opel Ascona 1.8s
Toyota carina 86' Diesel (register havari)