TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Grikasse??

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #374448  av mr2wide

hei, lurer på om noen kan fortelle meg hvor mye en gti kasse tåler i forhold til en turbokasse på en mk2?

kim
 #374461  av lasse

Har turbokasse liggende jeg 8)
 #374577  av mr2wide

mr2storbrua skrev:Original clutch gir seg før kassa hvertfall :roll:

Dersom du får tak i en forsterket clutch holder nok ikke kassa så lenge ved aktiv bruk.
Så har alle fordeler med å bruke turbo girkasse?
Har sinterclutch til den og smidd inmat i en 2gen motor så trenger en kasse som tåler litt, hadde tenkt å montere kaaz 2way på den senere...

kim
 #374584  av mr2wide

mr2storbrua skrev:Eneste ulempe såvidt jeg kan se er mer vekt og girutveklsingen som gir noe dårligere aksellerasjon.
Om det blir litt dårligere aks kan det vel ikkje skade må se hvor mye vi greier å dra ut av den;)
 #374595  av mr2storbrua

mr2wide skrev:
mr2storbrua skrev:Eneste ulempe såvidt jeg kan se er mer vekt og girutveklsingen som gir noe dårligere aksellerasjon.
Om det blir litt dårligere aks kan det vel ikkje skade må se hvor mye vi greier å dra ut av den;)
Dårligere aks på turbokassa ja, men høyere toppfart.
 #380343  av mr2wide

Så da bør jeg gå får en turbo kasse?
 #380347  av inzane2012

mener å ha lest flere plasser både her på forumet og på andre forum at NA kassa ikke tåler så mye over 250hk...
 #380348  av mr2wide

inzane2012 skrev:mener å ha lest flere plasser både her på forumet og på andre forum at NA kassa ikke tåler så mye over 250hk...
Takker;) da må eg lete etter nav og akslinger til en gen2 kasse
 #380352  av inzane2012

mr2wide skrev:
inzane2012 skrev:mener å ha lest flere plasser både her på forumet og på andre forum at NA kassa ikke tåler så mye over 250hk...
må ikke ta det for god fisk altså, skal ikke garantere at det stemmer, men er nå det jeg har sett flere sagt vertfall...
 #380360  av mr2wide

inzane2012 skrev:
mr2wide skrev:
må ikke ta det for god fisk altså, skal ikke garantere at det stemmer, men er nå det jeg har sett flere sagt vertfall...
Får prøve å finne ut av det;)