Hvilken dekkdimensjon fungerer bra på Mr2 93 modell?
18" Felger
18" Felger

Ford mekaniker på villspor 

EXS skrev:Nicolay`s gamle bil om jeg ikke ser helt feilStemmer det ja, gamle hans(inzane2012)
ang dekk dim så ville jeg anbefalt 235/ rundt hele
har aldri helt sett logikken i og ha smalere dekk foran på en bil med såpass mye vekt bak, da vil den vel bare understyre mer, kanskje med unntak av showbiler og biler med dragoppsett![]()
EXS skrev: har aldri helt sett logikken i og ha smalere dekk foran på en bil med såpass mye vekt bak, da vil den vel bare understyre mer, kanskje med unntak av showbiler og biler med dragoppsettUnderstyre mer? Hva er det du snakker om? Mr2'en understyrer ikke, det er jo motsatt.![]()
Understyre mer? Hva er det du snakker om? Mr2'en understyrer ikke, det er jo motsatt.+1
Det med mye dekk bak handler vel om at bakenden "henger med" i svingene, og det krever mer grep bak på en mr2, så man ikke får slengt ut baken under høy g-belastning.
Hvis man er ute etter å forsterke de gode egenskapene i mr2'en velger man bredere bak. Det var jo tross alt det fra fabrikken også.
inzane2012 skrev:265 brett blir kanskje litt for mye på en 8" brei felg da?Blir kanskje for mye på 8" ja, uten at jeg skal si det sikkert. Men 8,5 går det greit.
det stod 215/35 på felgene før, og der var det ikke mye igjen å gå på før di tok borti fjærskåla, eller hva det heter