Var/er akkurat sånn selv, og var det som gjorde at jeg til syvende og sist kvitta meg med mr2'n, hadde ikke plass å skru eller økonomien til å gjøre det skikkelig, så selv om jeg ikke ville selge fant jeg ut at den fortjente bedre enn å bare stå her på parkeringsplassen og råtne vekk...
men ang beams motoren, så tror jeg det viktige her er å se at det faktisk "bare" er en 3s-ge motor, riktig nok så har den bytta ut acis systemet med vvt-i, og beams er egentlig bare ett salgs-triks siden det høres tøft ut, beams står egentlig for Breakthrough Engine with Advanced Mechanism System, som igjen koker ned i VVT-i systemet...
Red-top utgaven som er den som kom til mr2 ble så vidt jeg vet kun levert i mr2 G pg G-Limited utgaven i japan, samt 2 utgaver av celica t20 og caldinaen, men det kom og en silver og black top utgave, black top utgave, black-top'en ble vel kun levert til altezza rs200 som kun ble solgt i japan, og silver top'en kom til rav4 om jeg ikke tar helt feil, usikker på om denne kom uten for japan og da jeg ikke har lest så mye om di to siste...
så egentlig, ifølge "teorien" burde ikke en beams konvertering vere noe problem siden du bytter en 3s-ge med en annen, MEN etter jeg har sittet å fundert litt på saken, så kom jeg på at du har jo ifølge loven lov til å trimme bilen opp til 15% uten å melde fra om det. Dvs at du kan skaffe en 3gen 3s-ge på 175hk og få det godkjent i vognkortet, for så å bytte ut den med beams motoren, da har du i papirene fortsatt en 3s-ge motor i bilen, bare at den yter 25hk enn di "orginale" 175, ikke at jeg har regnet på det, med det blir vel akkurat i området av 15% økning?
Kanskje en dyrere og mer krunglete måte, men da har du vertfall papirene i orden vel?
men ang beams motoren, så tror jeg det viktige her er å se at det faktisk "bare" er en 3s-ge motor, riktig nok så har den bytta ut acis systemet med vvt-i, og beams er egentlig bare ett salgs-triks siden det høres tøft ut, beams står egentlig for Breakthrough Engine with Advanced Mechanism System, som igjen koker ned i VVT-i systemet...
Red-top utgaven som er den som kom til mr2 ble så vidt jeg vet kun levert i mr2 G pg G-Limited utgaven i japan, samt 2 utgaver av celica t20 og caldinaen, men det kom og en silver og black top utgave, black top utgave, black-top'en ble vel kun levert til altezza rs200 som kun ble solgt i japan, og silver top'en kom til rav4 om jeg ikke tar helt feil, usikker på om denne kom uten for japan og da jeg ikke har lest så mye om di to siste...
så egentlig, ifølge "teorien" burde ikke en beams konvertering vere noe problem siden du bytter en 3s-ge med en annen, MEN etter jeg har sittet å fundert litt på saken, så kom jeg på at du har jo ifølge loven lov til å trimme bilen opp til 15% uten å melde fra om det. Dvs at du kan skaffe en 3gen 3s-ge på 175hk og få det godkjent i vognkortet, for så å bytte ut den med beams motoren, da har du i papirene fortsatt en 3s-ge motor i bilen, bare at den yter 25hk enn di "orginale" 175, ikke at jeg har regnet på det, med det blir vel akkurat i området av 15% økning?
Kanskje en dyrere og mer krunglete måte, men da har du vertfall papirene i orden vel?
Fortune Favors The Brave