inzane2012 skrev:tror ikke jeg ville ha brukt 3sge toppen, har lest flere plasser at den har en liten "konstruksjons" feil fra fabrikk som gjør den litt uegnet til trimming, har noe med at toppen vist nok ikke treffer 100% på sylindrene, men skal ikke vere helt bastant på det...
Kan presisere dette videre, ut i fra informasjonen jeg fant om 3sge trimming.
Gen 1 og 2 toppen har shims som ligger på toppen av ventilbøttene, noe som gjør bruk av aggressive kammer risikabelt. Grunnen til det er at kammer med høyere løft har lengre armer, som lett tar tak i shimsen, og vipper den ut av posisjon.
Den åpenbare faren med det er at den spretter rundt i toppen og ødelegger ting for deg.
Gen. 3 toppen derimot, har underliggende shims, som altså ligger under "bøttene" og derfor ligger sikkert på plass
Blokk:
Er vel noe med at det ene hullet til topplokksboltene i 3s-blokka er litt svakt plassert i det ene hjørnet også, men det er vel ikke noe å tenke på før du når litt mer ekstreme effektuttak. (Går ut i fra at du uansett snakker om NA trimming her

)
- 1991 MR2 SW20, Nautical Blue 8H3
- 2004 Hiace 4WD (solgt)
- 1990 MR2 SW20 (solgt)
viewtopic.php?f=62&t=42476