men passer 3sgte toppen rett på 5sfe blokka?: )
- 1991 MR2 Mk2 (viewtopic.php?f=61&t=36628)
MRPETTER skrev:men passer 3sgte toppen rett på 5sfe blokka?: )
Andrepedersen skrev:hmm, står vel flere grunner til dette på forrige side;P heheMRPETTER skrev:men passer 3sgte toppen rett på 5sfe blokka?: )
Er ikke helt sikker, men tviler. hvorfor ikke bruke toppen fra en 3sge? sugemotor? Det er den beste oppskriften ved slik bygg
donk2k skrev:Ettersom det jeg har forstått er egentlig 3s-ge toppen et bedre utgangspunkt med tanke på trimming og høy effekt.hmmm, siden det bare er snakk om å bruke selve toppen, eller dekslet da om du skjønner? så kansje jeg skal satse på 3sge topp og 5sfe blokk som utgangspunkt?: ) Men alt av kammer fra 3sgte passer i en 3sge?
Noen grunner.
-Du slipper t-vis systemet.
-Muligens bedre flow i innsugs-kanaler (ettersom dette er mye viktigere på en NA motor enn på turbo)
-Toppmontert Fuel-rail med god diameter orginalt. Her sparer du en del penger iogmed at du slipper å kjøpe "tuning-rail".
-Litt "kvassere" kammer i Ge toppen (ikke at det har noe å si om du skal opp i 500-600hk).
-Tror orginal innsugsmanifold på GE toppen skal flowe mye bedre enn gte manifolden når det blir snakk om en del HK.
-Hvis du bruker org GE innsugsmanifold får du større gass-spjeld enn gte tror jeg. Du får også sidemata som gasswaieren din allerede er beregnet på. Også er det lettere å legge opp trykk-rør til IC systemet med sidemata manifold (etter min mening). Da slipper du å ha rør i nærheten/over varm eksos.
Så hvis du finner en vei utenom de små problemene det er med å bruke GE manifold mener jeg det mer mange gode grunner til å bruke den.
MRPETTER skrev: hmmm, siden det bare er snakk om å bruke selve toppen, eller dekslet da om du skjønner? så kansje jeg skal satse på 3sge topp og 5sfe blokk som utgangspunkt?: ) Men alt av kammer fra 3sgte passer i en 3sge?Kammene fra GTE skal passe i GE ja
MRPETTER skrev:Så hva er egentlig forskjellen på 3sgte og 3sge?: )Noe sterkere innmat på GTE? (er ikke heeelt sikker på hvordan, men har blitt sagt mange plasser)
john_e skrev:Hmm, men da skal det ikke ha så mye og si om jeg bruker sge eller sgte som utgangspunkt: ) siden ALT inni motoren skal byttes ut: )MRPETTER skrev:Så hva er egentlig forskjellen på 3sgte og 3sge?: )Noe sterkere innmat på GTE? (er ikke heeelt sikker på hvordan, men har blitt sagt mange plasser)
GE har råere kammer enn GTE.
- altså så brukes 3SGE kammer noen ganger for å trimme 3SGTE''en.
3SGTE har lavere komp. (Har også såklart turboen da:P)
Var det jeg kom på i farta