TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Robins ombygging 3SGE til 3SGTE,Godkjent!

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #382899  av rkarlsen

Men fant ut at det er flere typer innsatser man kan sette inn i HKS filteret, med forskjellig tettelse i filteret.
Tror det var 4 typer.
 #383998  av rkarlsen

Fikk i dag svar på søknaden fra BT ang ombygging. :D :D :D

Med underskrift fra han som driver med godkjenning av ombygging hos BT Jessheim.

Må bare vente på at pappa skal bli ferdig med det han driver med i garasjen. Bygger crosskart så det tar litt tid.
Må også fikse meg bil som jeg kan kjøre til og fra jobb. Har en Seat Cordoba 97 mod stående som det bare er noe smårusk med jeg må fikse samt godkjenne.

Motoren er snart fikset(gått over), mangler vannpumpe og ene løpehjulet til reg reim så er det bare å begynne å bytte.

Driver å lurer på om jeg skal sette på FK Highsport senkesett med 17" felger.
Ser ut som 40/40 senk er tingen på MR2.
Skal også pusse ned hele bilen og lakkere den opp igjen(må få tatt vekk den lille rusten som er så det ikke blir noe mer).
 #384008  av rkarlsen

så lenge det ikke ble vektendring på bilen var det bare å kjøre på.
Så nå blir det bare å sette i stand den andre bilen først også er det Mr2 bygging. hehe.

Setter på FK Highsport dempere samtidig. vil senke bilen.
 #384283  av rkarlsen

Noen som vet om det er samme vannpumpe på mr2 turbo og N/A? :?
 #384290  av rkarlsen

takker
 #384292  av rkarlsen

høres kansje ut som en noob her nå men gjelder dette clutsjen også? så veldig lik ut den som satt på N/A. :?
 #384295  av john_e

rkarlsen skrev:høres kansje ut som en noob her nå men gjelder dette clutsjen også? så veldig lik ut den som satt på N/A. :?
Er forskjellig antall tenner på spline'en. Kapasiteten er forskjellig også :)
 #385390  av rkarlsen

Driver nå og får tak i avgass papirer på turbo motoren da dette var et krav hos BT, noe som viste seg å være vanskelig. Toyota Norge kunne ikke få tak i dette da det ikke finnes noe info om denne motoren i Norge.

Vet det hadde vært enklere å få tak i dette hvis det hadde vært noen på forumet som hadde disse papirene liggende, som kunne legge det ut for å gjøre det lettere for andre å få dette godkjent. Så vi kunne få flere Mr2 turboer på veien.

Noen som har tips til hvordan få tak i dette? Dr.Ling?
 #385701  av rkarlsen

Har nå fått avgasspapirer på motoren!!!! Fikk det dagen etter jeg sendte mail til EPA i USA. Har også bestillt dokumentasjon om turbo mr2, for å vise BT at denne bilen kom faktisk med turbo. Så blir det da en tur bort til BT å snakke med de om det jeg har av dokumenter er godkjent for bruk for å få bilen godkjent. Mangler bare å få tak i vannpumpe og nye pluggledninger/plugger(kan bruke iridium pluggene fra motoren som står i nå) så er motoren klar!. :)

Blir bytta motor på en helg tenker jeg hvis jeg får litt hjelp. :D
 #385704  av ad92

rkarlsen skrev:Har nå fått avgasspapirer på motoren!!!! Fikk det dagen etter jeg sendte mail til EPA i USA. Har også bestillt dokumentasjon om turbo mr2, for å vise BT at denne bilen kom faktisk med turbo. Så blir det da en tur bort til BT å snakke med de om det jeg har av dokumenter er godkjent for bruk for å få bilen godkjent. Mangler bare å få tak i vannpumpe og nye pluggledninger/plugger(kan bruke iridium pluggene fra motoren som står i nå) så er motoren klar!. :)

Er vell ikke mulig at du tar vare på desse til høsten? :D
 #385720  av rkarlsen

ad92 skrev:
rkarlsen skrev:Har nå fått avgasspapirer på motoren!!!! Fikk det dagen etter jeg sendte mail til EPA i USA. Har også bestillt dokumentasjon om turbo mr2, for å vise BT at denne bilen kom faktisk med turbo. Så blir det da en tur bort til BT å snakke med de om det jeg har av dokumenter er godkjent for bruk for å få bilen godkjent. Mangler bare å få tak i vannpumpe og nye pluggledninger/plugger(kan bruke iridium pluggene fra motoren som står i nå) så er motoren klar!. :)

Er vell ikke mulig at du tar vare på desse til høsten? :D
De ligger i en perm hjemme så har de trygt liggende i hylla.. :D
Skal som sagt til BT og høre om dette er det de trenger for å få den godkjent.
Så legger inn svar på det når jeg har vært der.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9