TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• En liten trÃ¥d om hva jeg har bedrevet tiden med

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #382919  av sindrejl

Tenkte jeg skulle komme med en liten oppdatering på hva jeg har gjort siden jeg skiftet fra Toyota / Hvorfor jeg har vært så lite inne på ts-ogn siste året.

I 2007 skiftet jeg fra min siste Toyota til en Mr2 Mk2 97mod til en Mazda Rx7, denne bilen ble som mange vet stjelt, og jeg anskaffet meg en rimeligere bil, mazda mx5, pga leilighetsskjøp. Denne ble faktisk også stjelt etter bare en måned, og etter dette har jeg vært innom en del rart, bl.a to stk Mitsubishi Lancer GSR høyreratta, landcruiser og honda s2000

2010 sommeren var et vilt år, her fikk jeg virkelig mye banekjøring under føttene og innførte noe jeg aldri selv personlig har drevet med: Drifting, brukte en helt original Honda s2000 til dette. Samme bilen ble også brukt til Grip kjøring. Bilens oppbygning gjør den svært uegnet til drifting, men en litt løs bakende, korrekt bruk av utbremsing og vektoverføring så gikk det faktisk an å holde denne bilen gjennom initial drifting. Endte også opp på en 3.plass i grip på frøyabanen med samme bilen, hvor jeg kjørte fra banerigga biler som feks to subaru sti'er, topptrimma audier, bmw'er o.l, første og andre plass gikk til en Evolution 6 værstingrigga og en ekte silvia time-attack bil.

Men en av mine drømmebiler helt siden bil-interessen virkelig ramla inn over meg har alltid vært Mitsubishi Lancer Evolution
Nå mot høsten så ramla jeg tilfeldig over et nydelig eksemplar på finn.no som jeg dro helt opp til Narvik og hentet nesten på dagen. Så da endte jeg opp som lykkelig eier av en strøken sølvgrå Evo 8, småtrimma med benka 370hk og verdens stiveste clutch. (Ikke akkurat perfekt til bykjøring).

Sesongen 2011 har jeg tenkt å ta et steg videre, jeg har sett meg ut en Skyline GTS til banebil, hondaen selges, en Rexton 2 blir mest sannsynlig kjøpt inn sammen med samboeren (som trekkbil) og jeg sikler litt på en liten mr2 mk2 som daily driver. Isåfall, kanskje ser dere mer til meg her inne igjen? :)
Vedlegg
CelicaSt182.jpeg
CelicaSt182.jpeg (65.9 kiB) Vist 2125 ganger
mr2mk1.jpeg
mr2mk1.jpeg (76.28 kiB) Vist 2125 ganger
celicast205.jpeg
celicast205.jpeg (80.75 kiB) Vist 2125 ganger
supramk4.jpeg
supramk4.jpeg (98.13 kiB) Vist 2125 ganger
mr2mk2.jpeg
mr2mk2.jpeg (52.29 kiB) Vist 2125 ganger
 #382920  av sindrejl

mer bilder
Vedlegg
rx7.jpeg
rx7.jpeg (73.93 kiB) Vist 2124 ganger
lancergsr.jpeg
lancergsr.jpeg (65.72 kiB) Vist 2124 ganger
hondas2k.jpeg
hondas2k.jpeg (81.91 kiB) Vist 2124 ganger
hondas2k2.jpeg
hondas2k2.jpeg (76.12 kiB) Vist 2124 ganger
lancerevo.jpeg
lancerevo.jpeg (68.71 kiB) Vist 2124 ganger
 #382959  av sindrejl

inzane2012 skrev:strøken den evoen din vertfall sindre :)

men usj for noen skvettlapper :P hehe

syns godt du kan skaffe deg en toyota igjen ja, back to basics :P
ja er helt enig mtp skvettlappene.. valgte å beholde dem på gjennom vinteren, muligens skifte til noen mindre men sorte varianter eller ta dem helt av nå mot våren :)

mr2 snurrbo hadde vært utrolig morro da :P
eventuelt istedetfor å kjøpe skyline banebil så snuser jeg litt på chaser også :) 1jz funker fint til drifting, lettvarva motor med turtall og kraft
 #382981  av Ã˜rjan

Kan skaffe deg svarte Ralliart skvettlapper ;)
 #382991  av sindrejl

Ørjan skrev:Kan skaffe deg svarte Ralliart skvettlapper ;)
Takker for tilbudet, men jeg synes ralliart flapsa er litt.. "too much", vurderer derimot rallyarmor sine som er litt mindre ekstreme ;)