Tenkte jeg skulle komme med en liten oppdatering på hva jeg har gjort siden jeg skiftet fra Toyota / Hvorfor jeg har vært så lite inne på ts-ogn siste året.
I 2007 skiftet jeg fra min siste Toyota til en Mr2 Mk2 97mod til en Mazda Rx7, denne bilen ble som mange vet stjelt, og jeg anskaffet meg en rimeligere bil, mazda mx5, pga leilighetsskjøp. Denne ble faktisk også stjelt etter bare en måned, og etter dette har jeg vært innom en del rart, bl.a to stk Mitsubishi Lancer GSR høyreratta, landcruiser og honda s2000
2010 sommeren var et vilt år, her fikk jeg virkelig mye banekjøring under føttene og innførte noe jeg aldri selv personlig har drevet med: Drifting, brukte en helt original Honda s2000 til dette. Samme bilen ble også brukt til Grip kjøring. Bilens oppbygning gjør den svært uegnet til drifting, men en litt løs bakende, korrekt bruk av utbremsing og vektoverføring så gikk det faktisk an å holde denne bilen gjennom initial drifting. Endte også opp på en 3.plass i grip på frøyabanen med samme bilen, hvor jeg kjørte fra banerigga biler som feks to subaru sti'er, topptrimma audier, bmw'er o.l, første og andre plass gikk til en Evolution 6 værstingrigga og en ekte silvia time-attack bil.
Men en av mine drømmebiler helt siden bil-interessen virkelig ramla inn over meg har alltid vært Mitsubishi Lancer Evolution
Nå mot høsten så ramla jeg tilfeldig over et nydelig eksemplar på finn.no som jeg dro helt opp til Narvik og hentet nesten på dagen. Så da endte jeg opp som lykkelig eier av en strøken sølvgrå Evo 8, småtrimma med benka 370hk og verdens stiveste clutch. (Ikke akkurat perfekt til bykjøring).
Sesongen 2011 har jeg tenkt å ta et steg videre, jeg har sett meg ut en Skyline GTS til banebil, hondaen selges, en Rexton 2 blir mest sannsynlig kjøpt inn sammen med samboeren (som trekkbil) og jeg sikler litt på en liten mr2 mk2 som daily driver. Isåfall, kanskje ser dere mer til meg her inne igjen?
I 2007 skiftet jeg fra min siste Toyota til en Mr2 Mk2 97mod til en Mazda Rx7, denne bilen ble som mange vet stjelt, og jeg anskaffet meg en rimeligere bil, mazda mx5, pga leilighetsskjøp. Denne ble faktisk også stjelt etter bare en måned, og etter dette har jeg vært innom en del rart, bl.a to stk Mitsubishi Lancer GSR høyreratta, landcruiser og honda s2000
2010 sommeren var et vilt år, her fikk jeg virkelig mye banekjøring under føttene og innførte noe jeg aldri selv personlig har drevet med: Drifting, brukte en helt original Honda s2000 til dette. Samme bilen ble også brukt til Grip kjøring. Bilens oppbygning gjør den svært uegnet til drifting, men en litt løs bakende, korrekt bruk av utbremsing og vektoverføring så gikk det faktisk an å holde denne bilen gjennom initial drifting. Endte også opp på en 3.plass i grip på frøyabanen med samme bilen, hvor jeg kjørte fra banerigga biler som feks to subaru sti'er, topptrimma audier, bmw'er o.l, første og andre plass gikk til en Evolution 6 værstingrigga og en ekte silvia time-attack bil.
Men en av mine drømmebiler helt siden bil-interessen virkelig ramla inn over meg har alltid vært Mitsubishi Lancer Evolution
Nå mot høsten så ramla jeg tilfeldig over et nydelig eksemplar på finn.no som jeg dro helt opp til Narvik og hentet nesten på dagen. Så da endte jeg opp som lykkelig eier av en strøken sølvgrå Evo 8, småtrimma med benka 370hk og verdens stiveste clutch. (Ikke akkurat perfekt til bykjøring).
Sesongen 2011 har jeg tenkt å ta et steg videre, jeg har sett meg ut en Skyline GTS til banebil, hondaen selges, en Rexton 2 blir mest sannsynlig kjøpt inn sammen med samboeren (som trekkbil) og jeg sikler litt på en liten mr2 mk2 som daily driver. Isåfall, kanskje ser dere mer til meg her inne igjen?

Vedlegg
86' Celica(X), 86' Mr2(X), 96' GT4(X), 94' Supra(X), 97' Mr2(X), 92' Rx7 (ReX), 01' Mx5 (X), 00' S2000 (X), 97' GSR (X), 96' R33 (X), 04' EVO 8 (X), 01' IS200 & 96' Chaser
Tempe Dekkservice AS, www.tempedekk.no
Et hav av felger og dekk til gode priser
Tempe Dekkservice AS, www.tempedekk.no
Et hav av felger og dekk til gode priser