TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hva mener folk om E85, hvilke biler kan gÃ¥ pÃ¥ dette?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #383099  av Stiansen

staalkvinnen skrev: Er det sant at forbruket øker med 30-40%?

Nei. Et normalt forbruk når man kjører E85 vil være 10-20% mer en
med bensin.
Neimen daså er det jo greit da.
Jeg har hatt Supra som har gått på vanlig bensin også med tilsvarende motor, og på langkjøring brukte den oppimot 1l pr.mil. Mens den jeg har nå bruker oppimot 2l pr.mil.. Da er jeg knapt borti gasspedalen.

SÃ¥ min erfaring er at bilen bruker MINST 30% mer.
 #383116  av sleeper

Stiansen skrev:
staalkvinnen skrev: Er det sant at forbruket øker med 30-40%?

Nei. Et normalt forbruk når man kjører E85 vil være 10-20% mer en
med bensin.
Neimen daså er det jo greit da.
Jeg har hatt Supra som har gått på vanlig bensin også med tilsvarende motor, og på langkjøring brukte den oppimot 1l pr.mil. Mens den jeg har nå bruker oppimot 2l pr.mil.. Da er jeg knapt borti gasspedalen.

SÃ¥ min erfaring er at bilen bruker MINST 30% mer.

Det kommer veldig ann på mappet, på min motor så lå jeg på ca 20% mer ved e85 en 98.
 #383201  av staalkvinnen

Tror nok at det varierer veldig altså... Etter hvilken motor, bil osv man har.. Og hvordan man kjører... Ikke minst.. Når gubben kjører bilen min så bruker den ihvertfall 1,5l på mila, og når jeg kjører den selv ligger den på 0,8-0,9.. Stort sett.. ;)
Men en ting har jeg funnet ut, og det er at det ikke kommer til å koste 10-12lapper for å gjøre om til FFV, uansett.. Men hvor stor er lønnsomheten?
Ble veldig usikker nå etter alle svarene herfra.... ;)
 #383298  av Ã˜rjan

En annen ting du må huske, er at du ikke får kjøpt e85 overalt.. Her må vi reise 12 mil unna for å finne nærmeste pumpe med e85..
 #383345  av staalkvinnen

Ørjan skrev:En annen ting du må huske, er at du ikke får kjøpt e85 overalt.. Her må vi reise 12 mil unna for å finne nærmeste pumpe med e85..

Jeg vet, jeg har en stasjon rett ved jobben (15min unna der jeg bor). SÃ¥ det er det minste problemet.. :)
 #383362  av jorgen20

staalkvinnen skrev:
Ørjan skrev:En annen ting du må huske, er at du ikke får kjøpt e85 overalt.. Her må vi reise 12 mil unna for å finne nærmeste pumpe med e85..

Jeg vet, jeg har en stasjon rett ved jobben (15min unna der jeg bor). SÃ¥ det er det minste problemet.. :)
hvilken er det da? bor på råholt sjøl