TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Tonny's 1992 Turbo JDM (Solgt)

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #383740  av predator

magnesmurf skrev:Kjøp en 20000kr corolla til kona og behold mr2en selv :wink:
Har gjort det store å valgt ut ei storforlangende ei shø, så går nok ikke med en 5000-10.000.- bil her i gården.
Men hvis du legger på en nulle eller 2, så er det jo mange fine.
 #383742  av predator

Ble som sagt tidligere i en post stoppa i teknisk her i Kristiansund, så i dag skal jeg på etterkontroll. Co måling.
Har tatt noen forhåndsregler, som stilt tenningen, skiftet pluggene (selv om de "gamle" var fine)
Oppdaget oså at ledningen til lambdaen var dåtte av (kontakten) så koblet også den sammen igjen. Og like før jeg skal inn, så skal 1/2 liter kondensfjerner på tanken, som er relativ tom.

Så da er det bare å krysse fingrene :roll:
Har hørt prisen på nytt eksos (orginal), tilfelle den ikke kommer igjennom, og det var jo ikke u-pris akkurat. Siden jeg har den orginale dp'en fra før, så var resten av anlegget bare i en del, som kom seg på litt over 3000.- MEN, får håpe jeg slipper å skifte lell da .
 #383755  av predator

Fyren på NAF ville ikke godkjenne eksosen, da det idiotiske BT hadde krysset av for at bilen KUN vises BT.
Så nå måtte jeg jaggu bestille nytt eksosanlegg, da BT ikke ville godkjenne HKS anlegget pga det ikke var typegodkjent.
Bakpotte og b-pipe m cat kom seg på ca 7500.- :evil: K FAEN E VITSEN????
Kommer ikke til å kjøre med det annet enn den dagen jeg skal vise den lell...
 #383780  av Andrepedersen

predator skrev:Fyren på NAF ville ikke godkjenne eksosen, da det idiotiske BT hadde krysset av for at bilen KUN vises BT.
Så nå måtte jeg jaggu bestille nytt eksosanlegg, da BT ikke ville godkjenne HKS anlegget pga det ikke var typegodkjent.

Typisk, er så masse regler i dette systemet som er helt på bærtur. :evil:
 #383783  av James

predator skrev:Fyren på NAF ville ikke godkjenne eksosen, da det idiotiske BT hadde krysset av for at bilen KUN vises BT.
Kiiipt det der.. :( hvert gjennom det der. Men eneste utvei er desverre orginal eksos på visning. Skal stå tydlig på mangellappen fra BT om bilen bare kan vises på andre plasser enn hos BT. Prøvde meg på å vise meg tidligere mr2 andre plasser en hos BT jeg også uten hell. Kan du ikke få lånt deg ett brukt orginalt eksos?
 #383786  av predator

Tror det er få som har det orginale anlegget. Og siden jeg evt må ha det i 2012 også til neste EU, så er det likså godt å kjøpe det først som sist.
Men jeg skjønner ikke helt den med at anlegget skal være Typegodkjent. Hva med svensen eksos?`eller hva som helst annen leverandør til eksosanlegg. (HKS - Janspeed - Berk ) etc, er jo ikke med Typegodkjenning på noen av disse. Føkk BT. :evil:
 #383789  av lasse

MÅ vel strengt tatt ikke være toyotaanlegg, om walker, bosal eller andre lager OEM eksosanlegg kan vel disse også brukes, poenget er jo at det ikke skal være ett effektanlegg, støy, avgass osv. De kan jo selfølgelig måle dette, men det er dem som regel lite villige til...
Skal man ha effektanlegg lovlig, så skal det jo skrives inn i vognkortet, tüv papirer eller full syklustest (=DYRT) skal vel foreligge da.
Vet at Remus har mye anlegg med tüv godkjenning, men om de har til mr2 turbo vet jeg ikke...
 #383790  av predator

lasse skrev:MÅ vel strengt tatt ikke være toyotaanlegg, om walker, bosal eller andre lager OEM eksosanlegg kan vel disse også brukes, poenget er jo at det ikke skal være ett effektanlegg, støy, avgass osv. De kan jo selfølgelig måle dette, men det er dem som regel lite villige til...
Skal man ha effektanlegg lovlig, så skal det jo skrives inn i vognkortet, tüv papirer eller full syklustest (=DYRT) skal vel foreligge da.
Vet at Remus har mye anlegg med tüv godkjenning, men om de har til mr2 turbo vet jeg ikke...
Hadde jeg møtt andre kontrolører den dagen jeg var inne å tok målingene , hadde det ikke vært noe problem.
Er HKS Silent Hi Power som står på den no. Spiller nytt, med orginal cat forran (DP)
Men problemet til fyren som kontrolerte bilen var at han ikke likte at rattet var på høyresiden.
Han dømte bilen før han tok målingene. Som jeg beskrev i en annen post her , så sa han at anlegget bråkte for masse FØR han tok måling, og at det var sykhøy co , uten å ha målt den.
DB kom seg på 92db, altså 2 db høyere enn lovlig. Og det hørte han? Piss meg i øret heller.
Og Coen var 0,56 eller noe der, med gamle plugger og gåen lambda.

I dag var pluggene spiller nye, og lambdaen ok. Samt jeg helte nedpå en halvliter konensfjerner. Så i dag hadde den gått igjennom med glans.
Men nei da...
Den 24 får jeg nyanlegget, så da skal de få se bilen en gang til.. Å sier de noe da... ja ...
 #384439  av predator

En ung herremann stoppe utenfor huset mitt i dag, mens jeg holdt på å vaske bilen, og fortalte at han hadde sett at bilen ligger tilsalgs på Finn.
Lurte på om jeg ville bytte likt, i en sort 2000 mod BMW E46 318 (ett eller anna) cupe. :roll:
 #384453  av lasse

E46 før 2001 eller 2002 har problemer med innfestingen av bakstillinga, såkalt subframe disaster, bare ett lite tips...
 #384461  av predator

lasse skrev:E46 før 2001 eller 2002 har problemer med innfestingen av bakstillinga, såkalt subframe disaster, bare ett lite tips...
Såppas også ja :roll: Var ikke int i å bytte lell jeg da :) Men takker for opplysninga :mrgreen:
 #384466  av lasse

Like greit, en "tregatten" er vel ikke den sprekeste bilen heller...
Bare hyggelig, er jo sånt som er litt kjipt å finne ut av etterpå...
 #384468  av predator

lasse skrev:Like greit, en "tregatten" er vel ikke den sprekeste bilen heller...
Bare hyggelig, er jo sånt som er litt kjipt å finne ut av etterpå...
Sant det ja. :D
Eneste grunnen til at jeg kunna ha bytta, er for å selge BMWen videre, Må fortsatt ha Stasjonsvogn. Men da jeg ikke vet verdi/salgspris på denne tyskeren, så fann jeg ut
at det var likså greit å beholde den jeg har inntil videre :)
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19