lasse skrev:MÅ vel strengt tatt ikke være toyotaanlegg, om walker, bosal eller andre lager OEM eksosanlegg kan vel disse også brukes, poenget er jo at det ikke skal være ett effektanlegg, støy, avgass osv. De kan jo selfølgelig måle dette, men det er dem som regel lite villige til...
Skal man ha effektanlegg lovlig, så skal det jo skrives inn i vognkortet, tüv papirer eller full syklustest (=DYRT) skal vel foreligge da.
Vet at Remus har mye anlegg med tüv godkjenning, men om de har til mr2 turbo vet jeg ikke...
Hadde jeg møtt andre kontrolører den dagen jeg var inne å tok målingene , hadde det ikke vært noe problem.
Er HKS Silent Hi Power som står på den no. Spiller nytt, med orginal cat forran (DP)
Men problemet til fyren som kontrolerte bilen var at han ikke likte at rattet var på høyresiden.
Han dømte bilen før han tok målingene. Som jeg beskrev i en annen post her , så sa han at anlegget bråkte for masse FØR han tok måling, og at det var sykhøy co , uten å ha målt den.
DB kom seg på 92db, altså 2 db høyere enn lovlig. Og det hørte han? Piss meg i øret heller.
Og Coen var 0,56 eller noe der, med gamle plugger og gåen lambda.
I dag var pluggene spiller nye, og lambdaen ok. Samt jeg helte nedpå en halvliter konensfjerner. Så i dag hadde den gått igjennom med glans.
Men nei da...
Den 24 får jeg nyanlegget, så da skal de få se bilen en gang til.. Å sier de noe da... ja ...