TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• MR2 stereo-prosjekt

• SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo

#37594  av TrustNo1

@lpher skrev: Hmm...om du vurderer dobbelt frontsett så tror jeg nok du ødelegger mer enn du forfiner lyden..om du ikke bruker to HELT like frontsett...er jeg redd...
Litt halvredd for det jeg også. Men jeg tenkte å dele de av med ett aktivt filter, så de tar seg av ulike frekvensområder istedet for å overlappe hverandre. Og det er mye lettere å vinkle 4" dit du vil ha den, enn det er å vinkle en 6", men jeg har også lyst til å beholde lydtrykket i lavere frekvenser du får av 6". Jeg tror iallefall jeg forsøker dette, om det ikke blir noe tess, er det ikke værre enn å fjerne det ene settet etterpå, eventuelt bare slå det av :) Dessuten ser det jo litt mer snaxy ut med 3.veis sett om du får dette til bra:D
@lpher skrev: TrustNo1 skrev:

2.pri:
8" HX2 bak setene. Her vil jeg gjøre ett forsøk på å enten fjerne det rommet som er bak setene, eventuelt bygge kasse oppi rommet.

Tja...ta med deg målebån/tomstokk å se...det ER trangt kan jeg lov deg
Ja, jeg vet, jeg har allerede målt litt. Men om jeg klarer å få fjernet den lille metallveggen som går i mot setene, og jeg skrur av topplokket der, så hjelper det betraktelig. Men jeg må vel isåfall frem med baufila ser det ut som :?

#37631  av @lpher

La oss få se bilder etterhvert som du prøver ut da? :-)

@lpher

#37639  av TrustNo1

Jupp, skal prøve å huske på det, ene siden begynner å ta form, legger snart ut noen bilder.

#37889  av TrustNo1

Da røyk hele helga med til å bygge frontsett ja... Ble vel 6-7 timer på lørdag og minnst det samme på søndag. I dag har jeg startet litt kabling. Har lagt ut noen bilder av dørsidene. De er enda ikke ferdig og mangler endel finnish, men det er iallefall mulig å se ca hvordan det skal bli. Litt halvredd det kan se noe ekstremt ut men, får runde av litt kanter og få trekk mest mulig likt orginalt, så får vi se om det hjelper

http://trustno1.kicks-ass.net/MR2/Frontsett

#37945  av @lpher

Hellige hjul! :D Det der er hva jeg kaller å gå drastisk til verks..LOL :-)

Høres det bra ut da? ...og hvordan ser du for deg at slutt produktet blir?

@lpher

#37950  av TrustNo1

Hehe.
Frontsettet låter herlig med kasse :)
Ser nok litt voldtsomt ut, men saken er at den faktisk ikke bygger mer enn ca 4cm mer enn orginaldekslet som er der, og ikke er i veien for bena på noen måte. Tenkte å bruke pappmassje og isopor for å få elementer innfellte, og for å avrunde og forme kanter. Må prøve å forme det mest mulig ut mot dørtrekket for å lage det litt mer "annonymt" i den grad det er mulig. hehe :D

Noen som vet hva jeg burde bruke av vinyl lignende stoff for å få det mest mulig likt intriøret? Og hvor jeg eventuellt får tak i dette. Må ha mulighet for å forme stoffet etter formene da.

#37968  av @lpher

TrustNo1 skrev: Hehe.
Frontsettet låter herlig med kasse :)
Ser nok litt voldtsomt ut, men saken er at den faktisk ikke bygger mer enn ca 4cm mer enn orginaldekslet som er der, og ikke er i veien for bena på noen måte. Tenkte å bruke pappmassje og isopor for å få elementer innfellte, og for å avrunde og forme kanter. Må prøve å forme det mest mulig ut mot dørtrekket for å lage det litt mer "annonymt" i den grad det er mulig. hehe :D
Bra :-)
TrustNo1 skrev:
Noen som vet hva jeg burde bruke av vinyl lignende stoff for å få det mest mulig likt intriøret? Og hvor jeg eventuellt får tak i dette. Må ha mulighet for å forme stoffet etter formene da.

Vi bruker vinyl vi ihvertfall :-)

@lpher

#38000  av @lpher

MR2turbo skrev:Tror det bør gå bra om du lager bassportene inn i kupeen.. :)
Det er jo ikke alt for mye plass men med litt mekking bør det nok gå..

Her er en jeg var å kikket på som hadde gjort tilsvarende :)
Så skikkelig bra ut.. fikk nesten litt lyst på no sånt selv..
Men husker ikke om han hadde bassportene inn i kupeén.. men regner med det..
Idag hadde vi enda en Porsche 911 (83 cab) innom...med frie tøyler for å få til ordentlig lyd i den....innenfor en hvis prisramme...og jeg KAN LOVE DERE....at fyren ble fornøyd.... :lol:

Jeg hadde helt GLEMT hvor bra denne løsningen spiller i 911!! :D
Hadde vært artig å prøvd en slik løsning på en mr2 ja ;-)

I denne aktuelle bilen ble det montert
Sony CDXF7500
Infinity Reference komponentsett foran
Infinity Reference coax bak (i sidene)
1 stk. JBL GT410 10" sub
...som drives av en 'enkel og rimelig' forsterker

..med andre ord...ikke no værsting anlegg...men mest mulig bang for the buck! ;-)

..skal prøve å få lagt ut bilder av det etterhvert :-)

@lpher

#38425  av TrustNo1

Vel, da har det gått noen fler timer og det begynner å ta form her, trukket med stoff nå i dag, men kommer antageligvis til å trekke om i vinyl. (når jeg en gang gidder :) ) Herligheten får stå å spille seg inn i natt, så får jeg se hvordan det ser ut i bilen i morgen :D
Vedlegg
IM000058.JPG
IM000058.JPG (50.55 kiB) Vist 3532 ganger

#38513  av @lpher

TrustNo1 skrev:Vel, da har det gått noen fler timer og det begynner å ta form her, trukket med stoff nå i dag, men kommer antageligvis til å trekke om i vinyl. (når jeg en gang gidder :) ) Herligheten får stå å spille seg inn i natt, så får jeg se hvordan det ser ut i bilen i morgen :D

Se dær ja! :) Spent på å høre hva du synes om lyden jeg :-)

@lpher

#38516  av TrustNo1

Fikk de på plass i dag, spillte knallbra :D Ingen tvil om at dette er det frontsettet jeg har hatt med best lyd.
Skal se om jeg får tatt ett bilde av de i bilen i morgen.

Da er vel neste prosjekt å få inn HX2'ne bak setet nå da.
Burde jeg ha noen betenkligheter med å kutte vekk stålet som lager det lille rommet bak setene? Dette ville isåfall lage en god del bedre plass til kasser bak der.

#38625  av @lpher

TrustNo1 skrev: Fikk de på plass i dag, spillte knallbra :D Ingen tvil om at dette er det frontsettet jeg har hatt med best lyd.
Skal se om jeg får tatt ett bilde av de i bilen i morgen.
Good! :D
TrustNo1 skrev: Da er vel neste prosjekt å få inn HX2'ne bak setet nå da.
Youre in for a treat! :)
TrustNo1 skrev: Burde jeg ha noen betenkligheter med å kutte vekk stålet som lager det lille rommet bak setene? Dette ville isåfall lage en god del bedre plass til kasser bak der.
Hmmm...not shure...anyone?

@lpher

#38628  av angrykid

TrustNo1 skrev: Burde jeg ha noen betenkligheter med å kutte vekk stålet som lager det lille rommet bak setene? Dette ville isåfall lage en god del bedre plass til kasser bak der.
Dette vil jeg og ha svar på, så om noen har det, vennligst rop ut :-D

#38675  av TrustNo1

Da var alt endelig på plass. Iallefall frontsettet. Med unntak av at jeg sannsynligvis skal trekke om kassene da. Ett par bilder følger ;) Lyden var iallefall upåklagelig.
Vedlegg
IM000060.JPG
IM000060.JPG (48.89 kiB) Vist 3479 ganger
IM000065.JPG
IM000065.JPG (55.7 kiB) Vist 3477 ganger

#38676  av chris

TrustNo1 skrev:Da var alt endelig på plass. Iallefall frontsettet. Med unntak av at jeg sannsynligvis skal trekke om kassene da. Ett par bilder følger ;) Lyden var iallefall upåklagelig.
Det ble jo en stilig løsning det der!! Trekk det i sort, så blir det ennå bedre!