Mr_Storbrua skrev:Drafter skrev:Æsj det ligna på Avensis og Volvo S-serien..
Hvor ligner det på en avensis???
den ligner litt på de nyere sedanene som er "populære" i usa..
Må si meg enig med erik der gitt..
å ha diesel som nytte kjøretøy eller kort distanse som du sier er TULL....
tenk på fru andersen som aldri passerer mer enn 50 km/t på 5gir og soter igjen sånn at motorlampe lyser/partikkelfilter ?
sånn at ho må på verksted 1 gang i måneden og få verkstedet til å rævkjøre bilen pga partikkel helvette?
om vinteren er det jo et helvette og, 12volts rakleverk som skal dra i gang opp til 10 liter olje og? er så vidt det går med mindre du gløder hundre å ørten ganger
moderne dieselbilene som du skryter så ille av..deler til diesel bil da? koster jo minst x2 som til en god gammel ottomotor
eks glødeplugger da? billig det jaa........
snart blir jo diesel like dyrt som bensin uansett..at taxi sjåfører, lastebiler, båt, landbruk og anleggskjøretøy velger diesel har jeg mer forståelse for.. men så går jo gjerne de en del mer tusen mil enn vanlige brukere og da.
Kanskje forumet burdet fjerne "Sportscar" fra navnet da.. Hvis du vet hva det betyr?
Hva skal du med alt momentet på et landeveislokomotiv da?
Hadde det vært en bil du skulle dratt henger med (banebil) eller annet tungt gods så er det en fordel..
Men da kan du jo heller bare kjøpe en Land Cruiser?
Kan være nyttig å vite litt annen fakta enn hva silkeslips nissen på lexus oslo eller hvor du handla hen overbeviste deg...