TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • G6r logg.

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #385589  av inzane2012
 
hehe, ikke umulig :) har ikke så god peiling på aerodynamikk, så jeg burde vel kanskje bare holdt kjeft så jeg ikke forvirra stakkars gutten noe mer :P hehe
 #385591  av EXS
 
blir ikke det litt feil? vist lufta under bilen presser fronten opp, så vil vel presset på hjulene minke
ja de er det jeg mener, mindre press på dekka desto lettere vil vel bilen føles på styringa ved vanlig motorveikjøring?


ang den bumpen så har ikke jeg nok kunnskap til og begynne med sånn avansert aerodynamikk ;)... følger et gammelt ordtak her "keep it simple stupid" :lol:

men har vurdert sånne hjulhus deffusere, har hørt at de kan gjøre bilen mer ustabil men at det blir mindre drag p.g.a. at det ikke blir masse turbulens rundt dekka

edit: så John hadde klart opp i forvirringen :P
 #385592  av inzane2012
 
ja, hold det enkelt først er sikkert ikke dumt :)
men liker at du prøver nye ting, litt garasje løsninger som ikke koster skjorta og som kan gi andre inspirasjon til å prøve ut ting med sine biler setter vertfall jeg stor pris på :)
 #385595  av Zepticon
 
Det lille jeg veit om areodynamik er at man ikke kan vite noe som hellst uten å regne på det i timesvis eller måle det i en vinntunell :D
Strømmingsteknikk over legmer er ikke intuitivt i det hele tatt.
 #385597  av EXS
 
Zepticon skrev:Det lille jeg veit om areodynamik er at man ikke kan vite noe som hellst uten å regne på det i timesvis eller måle det i en vinntunell :D
Strømmingsteknikk over legmer er ikke intuitivt i det hele tatt.
en måte man kan teste er rett og slett bensinforbruk over lengere avstander, målet mitt her er ikke og få noe marktrykk eller lignende, kun mindre drag/motstand... og det er vel logisk nok at (så lenge forholdene er like) mindre bensinforbuk = mindre drag
 #385661  av EXS
 
da har jeg funnet ut at jeg sannsynligvis kan glemme og ha 3" innsugsrør, starta motoren opp tidligere idag og den sveiv som en dass.... fikk den ikke til og svive på tomgang før jeg koblet ut LMM `en og da ville den ikke over 3000rpm.... med måleren tilkoblet så ruste motoren opp til 4k rpm hver gang den startet og så gurglet den litt og stoppet fikk et tips av en på forumet om og montere en venturi i orginaldimmensjon til luft masse måleren så da blir det ut og handle nye rør imorgen, sjekket for sikkerhet skyld også at sensorene på innsuget var likt som orginalt og delenummerene var like....
 #385905  av EXS
 
da sviver motoren som en klokke etter jeg bygde nok et innsugsrør med riktig dim, så da gjenstår bare noe småplukk på ørkenplata så er bilen på veien igjen :D
 #385909  av inzane2012
 
EXS skrev:da sviver motoren som en klokke etter jeg bygde nok et innsugsrør med riktig dim, så da gjenstår bare noe småplukk på ørkenplata så er bilen på veien igjen :D
godt å høre :) må ikke bli for overivrig nå sånn at du ikke kan nyte sommeren i go'bilen :P
 #386009  av EXS
 
årets første vask og kjøretur :D

virker også som bilen har mer og går bedre på høyere turtall nå og at den egentlig ikke vil gi seg når den treffer turtalls sperra... noen som vet om det er en enkel måte og heve eller fjerne denne sperren? må kanskje chippe

Bilde
 #386010  av john_e
 
Herlig med sånne dager! :)

Spørs om det er andre ting som vil gi seg om du fjerner sperra da :?:
 #386011  av Andrepedersen
 
Nydelig bil :) Perfekt stuk !
 #386014  av Supramk3turbo
 
Ja... Sommeren nærmer seg :D Ser bra ut :D
 #386015  av EXS
 
john_e skrev:Herlig med sånne dager! :)

Spørs om det er andre ting som vil gi seg om du fjerner sperra da :?:
jepp:)

ryker den så får jeg putte i en ny :P men tror den kunne taklet noen fler rpm... tenkte ikke på og dra den til 10.000rpm men 500-600 ekstra omdreininger;)

stuket er ganske bra nå :) men bildene lyver nok litt, har endel "battlescars" men ser frem til sommeren nå ja :D
 #386018  av inzane2012
 
det du trenger nå er litt mer titan deler i motoren for å kjøre på med høyere revs og gjøre den mer responsiv :)
  • 1
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41
  • 42
  • 51