gt4hansen skrev:mr2storbrua skrev:celica_st185 skrev:Hvis du vil bytte så prøv å få tak i en kasse fra en nyere modell (St205). Disse har bedre syncringer

passer de rett på?
passer orginal fordelingskassa fra min bil over på den kassen? ser mange i danmark selger girkasse, men det er uten fordelingskassa;)
passer rett på rent mekanisk, men du må bygge om fra elektronisk giver til wire på speedometer overføring. dessuten har wiredrevet 2 tenner mindre enn el.drevet har, så du må bytte om tannhjul på disse, ellers passer det ikke med tannkransen inni girkassa.
Hadde litt problemer med dette til å begynne med da jeg skifta til 205-kasse, der viste det seg at tannhjulet som sitter på drevet spant på akslingen, og speedometer viste da 20-40 km\t for lite. Ca farlig i 50-60 soner..
men etter en high speed run i danmark i fjor sommer, satt det plutselig godt fast(sikker brent seg fast til akslingen pga friksjon) og fungerer finfint nå..
Personlig synes jeg og 205 kassen virker mer "ny" og smooth enn gamle 185 kassen.
www.motorimport.dk var der jeg fikk min, tror han pleier å ha inne.