da var motoren på operasjonsbenken og jakten på veivaksel har begynt
trodde bare det var og hive av bunnpanna og skru ut akselen slik det gjøres på eldre motorer, men det stemte jo ABSOLUTT ikke
så planen min om og bytte veivaksel på bilen imens motoren står i bilen kan jeg bare glemme... stort sett hele motoren må demonteres
litt av delene så langt
kamdrev og trigger hjul
her dreit jeg meg loddrett ut rett og slett, trodde jeg kunne dra stemplene ut nedenifra.... det funket SVÆRT dårlig og nå får jeg de ikke opp i sylinderen igjen og jeg får ikke dratt de lenger ned p.g.a. stemplene sin asymmetriske form..... noen forslag på hva jeg kan gjøre her? er ikke krise uansett da jeg strengt tatt kun trenger veivakselen... er rimelig sikker på at stengene er like på 3zz`en og 1zz`en , skal faktisk være tykkere stenger på 1,6literen
slik så stort sett alle lagrene ut
fikk tilslutt etter mye banning og knoting delen jeg var ute etter
