Drafter skrev:De elektriske feilene har allerede begynt å hope seg opp ja ..Heheheh, de var da sånn før jeg kjøpte den.. men bilen er tross alt 21 år gammel, 13 i Norge. Så forventer litt sånn små snacks!

Drafter skrev:De elektriske feilene har allerede begynt å hope seg opp ja ..Heheheh, de var da sånn før jeg kjøpte den.. men bilen er tross alt 21 år gammel, 13 i Norge. Så forventer litt sånn små snacks!
EmilSolli skrev:MEN, er det noen som har noe greie på det eller? :pDrafter skrev:De elektriske feilene har allerede begynt å hope seg opp ja ..Heheheh, de var da sånn før jeg kjøpte den.. men bilen er tross alt 21 år gammel, 13 i Norge. Så forventer litt sånn små snacks!
EmilSolli skrev:Prøv å mål om spenningen er lik når bryteren er av og når den der på..EmilSolli skrev:MEN, er det noen som har noe greie på det eller? :pDrafter skrev:De elektriske feilene har allerede begynt å hope seg opp ja ..Heheheh, de var da sånn før jeg kjøpte den.. men bilen er tross alt 21 år gammel, 13 i Norge. Så forventer litt sånn små snacks!
EmilSolli skrev:Drafter skrev:Noen ganger er fartsgrensa "Er det mulig er det lov" sier nå jegEmilSolli skrev:Hurra, da skal jeg klare å få fiksa det i litt samarbeid med en kompisFartsgrensen i norge er 100 den
Takk skal dere ha for svar!
Og btw, for en utrolig bil! Jeg følte meg like trygg i 80 som i 160 Kmh på vei hjem idag. Utrolig stabil og dyktig på veien!!
Men skal få sjekket de stabstagforingene!
En annen ting, vidusviskermotoren stopper ikke å gå når jeg skrur av bryteren, kan det være releet?
Noxan8 skrev: eller en opphengt bryter???Hm, ja. Men hvordan sjekker man det da??
EmilSolli skrev:Da var eksoslekasjen fikset hos Svendseneksos for 900,-Bestiller du fra bilxtra er det halveprisen, bare sånn tips..
Og så har jeg ringt med Toyota og fikk pris på bære/lenke-arm til 600,- kroner stykke, så da er det vel mest sansynlig bare å bestille, men venter til jeg har fått den opp på bukk og sett sammen med en eks-toyotamekaniker-venn av meg. Men er vel mest sansynlig det, både i følge dere, og folka som jeg snakket med på Toyota.
Er deilig når ting sakte men sikkert faller på plass?!:D
inzane2012 skrev:prisen jeg fikk av toyota for alle delene til hjulopphenget (alle di tre stagene som holder demperen på plass, bærekulene, skruer osv) ca 9500krvirkelig ikke så værst pris nei! Men, nå begynner jeg faktisk å mistenke at dempern på høyre bakside, er blitt løs, og at det er det som har forårsaket lyden, fordi når jeg bumper litt på bilen bak, så ser jeg tydelig at det leer seg i toppen av tempertårnet, i den gummidignsen rundt bolten :p
EmilSolli skrev:inzane2012 skrev:prisen jeg fikk av toyota for alle delene til hjulopphenget (alle di tre stagene som holder demperen på plass, bærekulene, skruer osv) ca 9500krvirkelig ikke så værst pris nei! Men, nå begynner jeg faktisk å mistenke at dempern på høyre bakside, er blitt løs, og at det er det som har forårsaket lyden, fordi når jeg bumper litt på bilen bak, så ser jeg tydelig at det leer seg i toppen av tempertårnet, i den gummidignsen rundt bolten :p
lasse skrev:Godt å høre om det skulle være tilfelle, jeg skal sjekke det i løpet av helga når jeg har fått den opp på bukk og tatt av hjulet så jeg får sett litt på det! Regner med at jeg burde kunne kjenne dette med henda om noe er så løst at det skrangler i veihull osv? Evt også og noen bærekuler er slitt burde vel slarken kunne kjennes med bevegelse?;)EmilSolli skrev:inzane2012 skrev:prisen jeg fikk av toyota for alle delene til hjulopphenget (alle di tre stagene som holder demperen på plass, bærekulene, skruer osv) ca 9500krvirkelig ikke så værst pris nei! Men, nå begynner jeg faktisk å mistenke at dempern på høyre bakside, er blitt løs, og at det er det som har forårsaket lyden, fordi når jeg bumper litt på bilen bak, så ser jeg tydelig at det leer seg i toppen av tempertårnet, i den gummidignsen rundt bolten :p
Dempertoppen er jo laget av gummi, så litt leer det på seg...
Menb om dem er pill råtne har jeg to stk liggende i god stand om du er intressert
lasse skrev:Bare husk at om du har hjulene hengende i lufta, så kommer hjulopphenget i spenn, vanskeligere å finne slark da, bruk brekkjern eller en lang svær skrutrekker og prøv å benne litt rundt omkring rundt bærekulene/foringer osvAhh, damn. Godt at du sa det, for jeg kjente nemlig ikke noe når jeg hadde den på en bukk bare for et par dager siden, liten tid til både og kjenne etter da, men får sjangsen igjen i helga