TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Min nye MK2. Feil og mangler :)

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #387039  av Drafter

De elektriske feilene har allerede begynt å hope seg opp ja .. :roll:
 #387041  av EmilSolli

Drafter skrev:De elektriske feilene har allerede begynt å hope seg opp ja .. :roll:
Heheheh, de var da sånn før jeg kjøpte den.. men bilen er tross alt 21 år gammel, 13 i Norge. Så forventer litt sånn små snacks! ;)
 #387079  av EmilSolli

EmilSolli skrev:
Drafter skrev:De elektriske feilene har allerede begynt å hope seg opp ja .. :roll:
Heheheh, de var da sånn før jeg kjøpte den.. men bilen er tross alt 21 år gammel, 13 i Norge. Så forventer litt sånn små snacks! ;)
MEN, er det noen som har noe greie på det eller? :p
 #387084  av Drafter

EmilSolli skrev:
EmilSolli skrev:
MEN, er det noen som har noe greie på det eller? :p
Prøv å mål om spenningen er lik når bryteren er av og når den der på..
Kan hende du må bytte hele motoren..
Finner sikkert en brukt en på ebay..
 #387088  av EmilSolli

god ide.. Skal sjekke nr jeg kommer hjem. Da skal den poleres, og "rep-lakkeres" så skal jeg legge ut bilder for dere :):)
 #387090  av Noxan8

EmilSolli skrev:
Drafter skrev:
EmilSolli skrev:Hurra, da skal jeg klare å få fiksa det i litt samarbeid med en kompis :)
Takk skal dere ha for svar!

Og btw, for en utrolig bil! Jeg følte meg like trygg i 80 som i 160 Kmh på vei hjem idag. Utrolig stabil og dyktig på veien!!
Fartsgrensen i norge er 100 den
Noen ganger er fartsgrensa "Er det mulig er det lov" sier nå jeg ;)

Men skal få sjekket de stabstagforingene!
En annen ting, vidusviskermotoren stopper ikke å gå når jeg skrur av bryteren, kan det være releet?

eller en opphengt bryter???
 #387097  av EmilSolli

Noxan8 skrev: eller en opphengt bryter???
Hm, ja. Men hvordan sjekker man det da?? :P Er begrensa hva man får gjort når man bor midt i sentrum av Grautdalen (Oslo) ;)
 #387190  av EmilSolli

Da var eksoslekasjen fikset hos Svendseneksos for 900,- :)
Og så har jeg ringt med Toyota og fikk pris på bære/lenke-arm til 600,- kroner stykke, så da er det vel mest sansynlig bare å bestille, men venter til jeg har fått den opp på bukk og sett sammen med en eks-toyotamekaniker-venn av meg. Men er vel mest sansynlig det, både i følge dere, og folka som jeg snakket med på Toyota. :)

Er deilig når ting sakte men sikkert faller på plass?!:D
 #387198  av Drafter

EmilSolli skrev:Da var eksoslekasjen fikset hos Svendseneksos for 900,- :)
Og så har jeg ringt med Toyota og fikk pris på bære/lenke-arm til 600,- kroner stykke, så da er det vel mest sansynlig bare å bestille, men venter til jeg har fått den opp på bukk og sett sammen med en eks-toyotamekaniker-venn av meg. Men er vel mest sansynlig det, både i følge dere, og folka som jeg snakket med på Toyota. :)

Er deilig når ting sakte men sikkert faller på plass?!:D
Bestiller du fra bilxtra er det halveprisen, bare sånn tips..
En del det står toyota på behøver ikke alltid være bedre, tvert imot..
Selvom en del nepegjøker skryter av at bilen har "kun benyttet original deler" så da er bilen verdt dobbelt så mye i følge dem.. :lol:
Fikk du en hel bærearm til 600? :P det hørtes usannsynlig billig ut..

Toyota:
Bærekule koster i hvert fall 600,-stykk
Lenkarmer/stab.stag/kyllingbein (osv, you name it) 1200 ,- stykk

Og samme delene koster maks 300 for bærekule mener jeg, og stabstag til 258,- stykk.
 #387337  av inzane2012

prisen jeg fikk av toyota for alle delene til hjulopphenget (alle di tre stagene som holder demperen på plass, bærekulene, skruer osv) ca 9500kr :)
Vedlegg
tenker på di delene som jeg har såtte ring rundt :)
tenker på di delene som jeg har såtte ring rundt :)
diag_1rwy15o.jpg (223.66 kiB) Vist 928 ganger
 #387373  av EmilSolli

inzane2012 skrev:prisen jeg fikk av toyota for alle delene til hjulopphenget (alle di tre stagene som holder demperen på plass, bærekulene, skruer osv) ca 9500kr :)
virkelig ikke så værst pris nei! Men, nå begynner jeg faktisk å mistenke at dempern på høyre bakside, er blitt løs, og at det er det som har forårsaket lyden, fordi når jeg bumper litt på bilen bak, så ser jeg tydelig at det leer seg i toppen av tempertårnet, i den gummidignsen rundt bolten :p
 #387375  av lasse

EmilSolli skrev:
inzane2012 skrev:prisen jeg fikk av toyota for alle delene til hjulopphenget (alle di tre stagene som holder demperen på plass, bærekulene, skruer osv) ca 9500kr :)
virkelig ikke så værst pris nei! Men, nå begynner jeg faktisk å mistenke at dempern på høyre bakside, er blitt løs, og at det er det som har forårsaket lyden, fordi når jeg bumper litt på bilen bak, så ser jeg tydelig at det leer seg i toppen av tempertårnet, i den gummidignsen rundt bolten :p

Dempertoppen er jo laget av gummi, så litt leer det på seg...
Menb om dem er pill råtne har jeg to stk liggende i god stand om du er intressert :wink:
 #387406  av EmilSolli

lasse skrev:
EmilSolli skrev:

Dempertoppen er jo laget av gummi, så litt leer det på seg...
Menb om dem er pill råtne har jeg to stk liggende i god stand om du er intressert :wink:
Godt å høre om det skulle være tilfelle, jeg skal sjekke det i løpet av helga når jeg har fått den opp på bukk og tatt av hjulet så jeg får sett litt på det! Regner med at jeg burde kunne kjenne dette med henda om noe er så løst at det skrangler i veihull osv? Evt også og noen bærekuler er slitt burde vel slarken kunne kjennes med bevegelse?;)
 #387440  av lasse

Bare husk at om du har hjulene hengende i lufta, så kommer hjulopphenget i spenn, vanskeligere å finne slark da, bruk brekkjern eller en lang svær skrutrekker og prøv å benne litt rundt omkring rundt bærekulene/foringer osv :wink:
 #387452  av EmilSolli

lasse skrev:Bare husk at om du har hjulene hengende i lufta, så kommer hjulopphenget i spenn, vanskeligere å finne slark da, bruk brekkjern eller en lang svær skrutrekker og prøv å benne litt rundt omkring rundt bærekulene/foringer osv :wink:
Ahh, damn. Godt at du sa det, for jeg kjente nemlig ikke noe når jeg hadde den på en bukk bare for et par dager siden, liten tid til både og kjenne etter da, men får sjangsen igjen i helga :) Hurra, takk for meget matnyttig info! :)