TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Vi nordmenn lar oss bli trÃ¥kka pÃ¥.

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #387053  av Drafter

"Når norske jenter går halvnaken på byen er det som å rope «kom og knull meg», mener de tre afrikanske mennene"

- Helt ærlig? Nordmenn er helt forferdelige!
- Hva tenker du på?
- Jeg tenker på alt. Ikke minst er maten helt for jævlig.
- Hva synes du om de norske damene da?
- De er noe helt annet! sier han til latter fra kameratene.

Tør jeg å spørre hvorfor dem i det hele tatt bor her? I hjemlandet må dem jo jobbe for alt, men når dem kommer hit så er jo så synd på dem fordi de er på "flukt" fra ali baba og sine 40 gjetere eller hva faen :?:
Tak over hodet og bil blir dem sponsa med, mat og klær. Stjeler jobb fra norske mann?
Så krever de at det blir bygd diverse tros samfunn dem har i hjemlandet (moskë?)
Selvom dem trapper på vår kristendom og misbruker kirka våres til å gjemme seg i for innvandringsmyndighetene.

Hadde vi okkupert landet deres slik dem gjør med oss så haddde vi blitt steina til døden på flekken. Garantert!
Utakknemlig sa du..

Edit: Nå må ikke noen tro at jeg er helt patriot eller ekstremist.. De fleste er helt greie. Og de som faktisk jobber og betaler skatt, det er de som blir sendt hjem.. :?
 #387101  av samejon

Enig!

Vi burde jo faktisk gjøre noe før de tar over landet vårt.
Er en skam at vi lar de oppholde seg her i landet når de ikke klarer å oppføre seg!!!!!
En liten ting og så kan de bli sendt på hue og ræva ut. Og de skulle jaggu blitt krevd for kostnadene de har bekostet oss.
I tillegg skulle de fått betale tilbake alle pengene de hadde stjålet fra nav....
 #387130  av iverzen

Dette blir litt for stigmatiserende..en diskusjon som lett kan avspore og grense dit vi ikke vil. Er helt klart enig i momentene i saken, men vi ender opp som rasistiske og useriøse tilslutt er jeg redd for.
 #387134  av jacquelin

Men når de sier slikt selv, er det jo tross alt de som er rasistisk. Hvis det skal bli sånn at f.eks. jentene i dette landet må kle på seg burka for å unngå å bli voldtatt, så tar jeg meg retten til å kalle det hva jeg syns passer. Jeg har overhode ikke noe behov for tilstander i Norge som ligner på diverse land. Jeg har lyst til å kunne gå hvor jeg vil uten å være redd. Jeg vil ikke innrette meg etter de som føler at de eier et annet kjønn.
 #387136  av Drafter

iverzen skrev:Dette blir litt for stigmatiserende..en diskusjon som lett kan avspore og grense dit vi ikke vil. Er helt klart enig i momentene i saken, men vi ender opp som rasistiske og useriøse tilslutt er jeg redd for.
Dette et OT da, du trenger jo ikke kommentere hvis det blir for hett for deg? :lol:

Stemmer, det er jo alltid VI bleikfiser som er rasistiske .. :roll:
 #387138  av iverzen

Du missforstår:P jeg er enig i momentene dine..og det blir ikke for hett for meg, men kanskje for andre som føler seg i målgruppen men ikke er der. Da er vi rasistiske plutselig.
 #387151  av inzane2012

saken er vel det at det er fåtallet som ødelegger for flertallet i denne saken her...

innvandere som kommer til norge pga forfølgelse, krig og elendighet har jeg i grunn ikke noe problem med. Slik jeg ser det er det måten det blir gjort på... Søknadstiden for oppholdstillatelse skulle vert betraktelig kuttet ned, og når noen får avslag, så er det rett ut, med en gang! Dem som kommer hit og vil starte ett nytt liv som norske borgere skal mer enn gjerne få lov til det, men da skal dem rette seg etter den NORSKE lov.

En annen ting er hvor innvandrerne blir plassert, 90% av alle som kommer søker til byene, slik jeg ser det skulle di ikke hatt lov til å bosette seg i byer med mer enn 20k innbyggere før etter 5år, på denne måte vil det bli lettere å integrere di i samfunnet, for hvordan i alle dager regner staten med å intgrere innvandrere når nabolaget di flytter til ser ut akkurat slik det såg ut der di kom ifra og når ungene demmers går på norske skole der 90% av elevene ikke er etnisk norsk...

Nei, vil tørre å påstå at staten har like mye skyld i utviklinga blandt innvandrene som di har skyld i volden dem påfører...
men en ting er nå sikkert og vist, er vel ingen jenter som jeg kjenner som går rundt og inviterer til voldtekt, og klarer ikke innvandrerne å takle alkoholen, så får dem til helvette lavær å drikke...
 #387160  av Scotty

Da har jeg slettet en hel haug med innlegg. Ber visse brukere ta mer hensyn til innhold i innlegg, samt språkbruk. Nedlatende hatsord og lignende er ikke aktuelt på forumet her. For at denne tråden skal unngå å bli stengt kreves en seriøs diskusjon uten videre avsporing. Det kan enkelt diskuteres på en seriøs måte med ordentlig språkbruk, og fortsatt få frem sitt synspunkt.

Tips: I stedet for å skrive til alle brukere at tråden sporer av, bruk heller rapportèr knappen.

Dette innlegget skal IKKE kommenteres. Eventuelle tilbakemeldinger på moderering gjøres på PM.
 #387165  av Julebrus

Tror di fleste oppegående mennesker i Norge begynner å bli ganske møkka lei, over hvordan norge holder på å bli. Å være mot innvandring har ingen ting med Rasisme å gjøre.
Det Å blande kulturer kommer aldri til å fungere, det er besvist for lenge siden.
Isteden for å komme til Norge å henge i byen fra 07 til 21, så hadde det vært mye bedere om dem heller begynner å bygge opp dems eget land.
Dette landet har også blitt bygget opp en gang, tenk om vi bare skulle rømme til et annet land da. Da hadde Norge sikker ikke vært det de er i dag.
Dem som ikke er forfulgt for politiske meninger osv, kan dra å begynne å bygge opp dems eget land.
Bare se hvor vanskelig det er å få oppholdstillatelse i USA, det er jo fordi dem ikke vil ha alt mulig rart inn i landet
 #387166  av inzane2012

USA sliter nok med enda mer illegal innvandring fra stortsett hele sør-amerika, så tror det blir litt feil sammenligning...

men du har ett lite poeng, di fleste flykingene som kommer hit kommer fra stater som er så gjennomsyra av korrupsjon og styrt av sinnsvake, maktgale despoter, så det beste hadde vert å fått fjernet disse og prøvd å fått bygd opp ett velfungerendes demokratisk styre... men sånt er ikke alltid like lett å få til i praksis, når di aller fleste som er i stand til dette i disse statene blir forfulgt av diktatorene di prøver å få avsatt...
 #387196  av Drafter

inzane2012 skrev:USA sliter nok med enda mer illegal innvandring fra stortsett hele sør-amerika, så tror det blir litt feil sammenligning...

men du har ett lite poeng, di fleste flykingene som kommer hit kommer fra stater som er så gjennomsyra av korrupsjon og styrt av sinnsvake, maktgale despoter, så det beste hadde vert å fått fjernet disse og prøvd å fått bygd opp ett velfungerendes demokratisk styre... men sånt er ikke alltid like lett å få til i praksis, når di aller fleste som er i stand til dette i disse statene blir forfulgt av diktatorene di prøver å få avsatt...
SÃ¥ har jo gjerne disse maktgale despotene endel apekatter bak seg.. :wink:
Hjelper jo ikke kvitte seg med lederen heller, da blir det jo enda værre.. så finner dem heller en ny leder etter kort tid igjen :lol:
 #387201  av haaka

Okei. Dette (les: tråden) er i essens den ene, store årsaken til at jeg tidvis skjemmes dypt over å være bilmann. Det er altså med den største forståelse at jeg opplever denne stigmatiseringen av oss "bilfolk", "mekkere" osv. Hvor enn stort mangfoldet er, selv blant oss "bilfolk", så er det ikke rart det henger dette stigmaet over oss. Jeg blir ikke lenger forbannet og forbløffet av folks ignoranse, men kjenner jeg likevel må holde igjen for å være mest mulig saklig.

Altså, rasisme og fremmedfrykt er to forskjellige ting, på samme måte som patriotisme og ekstremisme er to forskjellige ting. Men, de er svært sterkt knyttet til hverandre. All kjent ekstremisme bygger på patriotisme. Det er ingen ekstremister som oppfatter sitt arbeid, sine holdninger som destruktiv for samfunnet. Men destruktivt er det. Overdreven patriotisme er destruktivt, både fordi det lar ekstremisme spire mer fritt, samtidig som den overdrevne patriotismen i seg selv kan forveksles med ekstremisme.

Lignende trekk finner man også i relasjonen 'rasisme - fremmedfrykt'. Dvs. det er ingen rasister som oppfatter sine egne holdninger som destruktive. Faktisk er det få rasister som i det hele tatt oppfatter seg selv som rasister. Faktum er fortsatt at rasisme er destruktivt for oss andre, på samme måte som ekstremisme. Selv for oss som ikke er direkte berørt (av ord, handlinger osv.) er det destruktivt. Det hemmer kommunikasjonen mellom landsmenn, svekker diplomati mellom nasjoner og hele regioner. Det blir til det stikk motsatte av brobygging - avgrensing og inndeling. Segregasjon kalles det. Og på samme måte som ekstremisme bygges på patriotisme, bygges rasisme på fremmedfrykt.

Hvis rasisme bygger på fremmedfrykt, hva bygger da fremmedfrykt på? Det er gjort mye forskning på dette. Fragmentert forskning, ja, men fortsatt ganske tydelig forskning.

Rasisme og fremmedfrykt er påvist å knyttes sterkt opp mot utdanningsnivå. Altså, det eneste som kurerer overdreven fremmedfrykt er opplysning. Det vil si; befolkningens fremmefrykt øker når utdanningsnivået senkes. Dette er gjeldene helt ned til den lille gruppa av de som har psykiske funksjonsnedsettelser, for de er dokumentert å være de desidert minst fremmedfryktende (se linken nederst). Altså eksisterer fremmedfrykten i en sfære mellom den fulle opplysning og den totale uvitenheten (såkalt barnetro) - hos de småignorante. I korte (eller lange) trekk vil jeg med dette speile tråden tilbake til dere slik jeg ser den:

Drafter, du linker til en artikkel der tre menn fra Senegal og Somalia blir intervjuet. Vil du si at de fra Senegal og Somalia egentlig er fra Pakistan? Bare lurer, ettersom du slengbemerker "Noen som sa pakkis?". Er kanskje "ali baba" fagterminologi for tyranner som bryter menneskerettigheter? Eller mener du det kanskje bare som god gammel jovialitet. I såfall bryter det ganske sterkt med det tidligere nevnte opplysningskriteriet. I tillegg, Drafter, er det virkelig slik at 'utlendinger' stjeler jobbene til nordmenn? Kjenner du mange etniske nordmenn som gjør vaskejobber, kjører taxi, buss? Neppe, og det er i såfall unntak. Utlendingene stjeler over hodet ikke jobbene til nordmenn - derimot gjør de drittjobbene våre, slik av vi etniske norske kan ta prestisjejobbene med høy lønn. Er det virkelig slik at asylsøkere og arbeidsinnvandrere sponses med biler? Nei. Er det slik at de sponses med tak over hodet? Mjo, hvis du anser rønnene av noen mottak som hovedsaklig drives av etnisk norske profittjegere, så blir de for all del sponset med tak over hodet. Men ett palass til hver mann - ikke akkurat..

Samejon, er det slik at "de" må hindres fra å ta over landet vårt? Er det slik at "de" kommer til å overkaste et veletablert vestlig demokrati, bare de får muligheten, og du derfor hevder "Vi burde jo faktisk gjøre noe før [...])??
Er det slik at de ikke oppfører seg? Faktum er at massemediene ikke før nylig har blitt mer påpasselig med sin dekning av krim. Altså, dersom en kriminell handling ble begått (for bare noen få år siden) av en innvandrer, ville det stått ettertrykkelig at gjerningsmannen var "innvandrer", "asylsøker", "ikkeetnisk" eller "mørkhudet". Dersom krim-handlingen ble begått av en nordmann ville det ikke stått noen verdens ting om at han var "etnisk norsk". Gjennom media skjønner vi altså at utlendingene "ikke klarer å oppføre seg", men i realiteten er det desidert flertall av etniske nordmenn som dømmes og fengsles. Altså er det i hovedsak nordmenn som ikke klarer å oppføre seg. Og Samejon, angående hva "de" har kostet oss, tror jeg også du skal gå nærmere inn i tallene før du beskylder noen for å stjele fra NAV. Dessuten, om man etter norsk lov har rett til støtte fra nav, så degraderer du det norske sosialdemokratiet til en stakkars tigger, om du mener de har "stjelt fra nav". NAV er tilstede som sikkerhetsnett for de svakeste, og flesteparten i langvarig støtte er igjen nordmenn. Ikke "de"...

Julebrus, du sier to forskjellige ting når du påstår at "de fleste oppegående mennesker i Norge begynner å bli ganske møkka lei". Realiteten er at du dessverre ikke har flesteparten med deg i denne saken. Kanskje her, på et mer konservativt interesseforum med anonyme brukere, men ikke ute i den virkelige verden. At du har de oppegående med deg vil jeg dess sterkere bestride - du har de marginaliserte, etniske, lavtutdannede nordmennene med deg. Jeg sier overhodet ikke at dett er en gruppe som ikke er oppegående, men selv med en raus definisjon av "oppegående" sier du mye og svært motstridende i denne fabelaktige setningen din.. Når ble det forresten bevist at kulturmix ikke fungerer? USA er definisjonen av kulturmix, og jeg skal ikke si de er flink på alt, men hvite og sorte lever vel atskillig bedre sammen med hverandre nå enn under "the good old cotton picking days".. Hitler har derimot bevist at det å HINDRE etnisk og kulturell blanding ikke er særlig produktivt. Segregasjon, som tidligere nevnt, er også godt utprøvd og veldokumentert - i en rekke afrikanske land - som en fullstendig fiasko i ideologisk sammenheng. Du burde virkelig ta fatt ei bok eller tre!

Litt litteratur for de som måtte føle seg berørt:
http://www.naldic.org.uk/ITTSEAL2/teach ... racism.cfm
http://www.dagbladet.no/2010/09/06/maga ... /11397953/
http://no.wikipedia.org/wiki/Xenofobi