Mange, inkludert undertegnede, har biler de ønsker å få godkjent av Biltilsynet. Noen mer seriøst enn andre. Noen mer ekstremt enn andre.
Felles er papirmøllen, henvendelser, bekjentskaper eller mangel på dette, regelverk og ikke minst TID som forbrukes for entusiaster som aldri har vært gjennom møllen.
Det er egentlig rart at ikke feks en jus-student (av den typen som har høyeste karakter på skolen), en datanerd samt en mekaniker lager sitt eget lille firma som tar på seg sånne jobber for en liten penge eller 2.
Dette vil da være folk som lærer seg gangen mot importører og produsenter. Skaffer seg etterhvert bekjentskaper og bygger opp en database for hva som har blitt godkjent og hva som stoppes.
Og full oversikt over hva som finnes av TUV-godkjente deler til de respektive bilmerker.
Man rett og slett samler opp hver kundes prosjekt på tvers av bilmerkene og har disse i en database.
Så neste gang det kommer inn en fyr som har en 1991 modell MR2 som skal ha den og den ombygginga, får man en liste over hva som finnes av deler, hvor mye effekt bilen kan ha ved de og de spesifikasjonene osv osv osv..
Om 20 av oss hadde brukt dette firmaet, hadde importørene/verkstedene kun hatt en person som de forholder seg til (som de etterhvert blir kjent med), enn de 20 av oss.
Og jeg hadde feks glatt betalt 5000,- til en som tar seg av søknaden for ombygging, skaffet TUV på de delene de vet jeg kan bruke, avtale med BT om hva som gjøres og så få tid for visning.
Ferdig pakke. Jeg bare har dato for visning å forholde meg til.
Det kan også være såpass enkelt at om BT er konsekvent motstander, at man hadde bygget opp en relasjon til en TUV-instans i Tyskland for å få TUV-sertifisere biler og finne en løsning mot BT.
Bare en tanke... men hvor fint det hadde vært...
Felles er papirmøllen, henvendelser, bekjentskaper eller mangel på dette, regelverk og ikke minst TID som forbrukes for entusiaster som aldri har vært gjennom møllen.
Det er egentlig rart at ikke feks en jus-student (av den typen som har høyeste karakter på skolen), en datanerd samt en mekaniker lager sitt eget lille firma som tar på seg sånne jobber for en liten penge eller 2.
Dette vil da være folk som lærer seg gangen mot importører og produsenter. Skaffer seg etterhvert bekjentskaper og bygger opp en database for hva som har blitt godkjent og hva som stoppes.
Og full oversikt over hva som finnes av TUV-godkjente deler til de respektive bilmerker.
Man rett og slett samler opp hver kundes prosjekt på tvers av bilmerkene og har disse i en database.
Så neste gang det kommer inn en fyr som har en 1991 modell MR2 som skal ha den og den ombygginga, får man en liste over hva som finnes av deler, hvor mye effekt bilen kan ha ved de og de spesifikasjonene osv osv osv..
Om 20 av oss hadde brukt dette firmaet, hadde importørene/verkstedene kun hatt en person som de forholder seg til (som de etterhvert blir kjent med), enn de 20 av oss.
Og jeg hadde feks glatt betalt 5000,- til en som tar seg av søknaden for ombygging, skaffet TUV på de delene de vet jeg kan bruke, avtale med BT om hva som gjøres og så få tid for visning.
Ferdig pakke. Jeg bare har dato for visning å forholde meg til.
Det kan også være såpass enkelt at om BT er konsekvent motstander, at man hadde bygget opp en relasjon til en TUV-instans i Tyskland for å få TUV-sertifisere biler og finne en løsning mot BT.
Bare en tanke... men hvor fint det hadde vært...
67 Kadett Coupe - 72 Ascona A - 72 Mercedes 220 - 76 Escort RS 1600 - 84 Peugeot 205 GTI - 86 Peugeot 205 GTI - 86 Toyota MR2
86 Citroen CX 25D - 90 Citroen CX 25TRD - 96 Escort - 99 VW Passat TDI - 86 Toyota MR2 - 2006 VW Passat TDI - 86 Toyota MR2
86 Citroen CX 25D - 90 Citroen CX 25TRD - 96 Escort - 99 VW Passat TDI - 86 Toyota MR2 - 2006 VW Passat TDI - 86 Toyota MR2