TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• dumpventil trøbbel gt4 st185.

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #386792  av Rangle

Pirken; Du har henvist til en wg, stor forksjell fra det trådstarter snakker om.

Kan ikke anbefale NGR dumpen, har hatt denne selv, og var kun plaget med lekkasjer ogl. En typisk kopi-dumt, var dårlige graderinger og overflate på innsiden av dumt (spisse støpekanter ogl). Kjøpte orginal Type RS, og var stor forskjell på hvordan disse virker i virkeligheten, skryt på papiret er ikke skryt i virkeligheten (slik som NGR gjør).

Kjører med kopi-ssqv på Celicaen min, fungerer helt utmerket! Kopi av v2 mener jeg.. Men denne kan heller ikke sammenlignes med den ekte, sett forskjell på disse, hele helhetsinntrykket fra utseende, bearbeiding, overflate etc etc.

Skru opp kopien din, se hva som gjør at den lekker!
Kan være at det er hull på membranen som skal holde lufta inne i bakre kammer på dumpen. Er det hull vil lufta lekke inn i 2. kammer og vil ikke være med å presse ventilen sammen slik lufta som er i selve dumpen (1. kammer) også skal gjøre.

Her er et bilde, så forstår du, 1. kammer fra venstre.
http://www.aqmotorsports.com/images/ssqv3_diagram.jpg
 #386802  av Bauf2k

Rangle skrev:Pirken; Du har henvist til en wg, stor forksjell fra det trådstarter snakker om.

Kan ikke anbefale NGR dumpen, har hatt denne selv, og var kun plaget med lekkasjer ogl. En typisk kopi-dumt, var dårlige graderinger og overflate på innsiden av dumt (spisse støpekanter ogl). Kjøpte orginal Type RS, og var stor forskjell på hvordan disse virker i virkeligheten, skryt på papiret er ikke skryt i virkeligheten (slik som NGR gjør).

Kjører med kopi-ssqv på Celicaen min, fungerer helt utmerket! Kopi av v2 mener jeg.. Men denne kan heller ikke sammenlignes med den ekte, sett forskjell på disse, hele helhetsinntrykket fra utseende, bearbeiding, overflate etc etc.

Skru opp kopien din, se hva som gjør at den lekker!
Kan være at det er hull på membranen som skal holde lufta inne i bakre kammer på dumpen. Er det hull vil lufta lekke inn i 2. kammer og vil ikke være med å presse ventilen sammen slik lufta som er i selve dumpen (1. kammer) også skal gjøre.

Her er et bilde, så forstår du, 1. kammer fra venstre.
http://www.aqmotorsports.com/images/ssqv3_diagram.jpg

da var jeg veldig heldig med min eller så var du veldig uheldig med din :P ikke hatt lekkasje på min, men måtte kjøre den inn for at den skulle lage den lyden. tok vel 2-3 dager.
 #386809  av Rangle

Kjenner til flere som kjører disse kopi dumpene av GReddy, de funker utmerket så lenge det ikke er lekkasje, men ved nok trykk og aktiv kjøring gir de seg (dårlig fjær).
Var konstant plaget med at motoren stallet, dog på en Volvo B230FK motor, kjørte både resirk og åpen, like elendig hver gang.
Byttet til en orginal Type RS, og motoren ble noe helt annet, selv om jeg justerte denne helt stram eller helt slakk var det som en helt ny motor, med åpen dump og LMM.
Kopidumpen holdt også åpningstiden for lenge, noe som gjorde at motoren stallet/døde ut, måtte holde mellomgass ved girskift under pådrag med innstilt ladetrykk.

Er ikke "mye" man må gi for en skikkelig kvalitetsdump, finner mange på ebay (se etter om det virkelig er ekte, godkjent av produsentene ogl).
 #388965  av gt4hansen

etter litt samtaler med noen erfarne dragracemotorbyggere (langt ord,haha)fikk jeg beskjed om at biltema sin faktisk skulle være bra.. smikka på en sånn en og problemet er løst;) stas:D