TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Glanza prosjekt, nÃ¥ til salgs...

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #389008  av ErikG

Ble ikke noe start, han hadde glemt igjen kabelen mellom pc og sprut i en annen bil så fikk ikke koblet opp. Men jeg har nå kjøpt meg kabel selv så har prøvd litt på egenhånd. Ikke fått fyra enda på to forskjellige map han har sendt meg. Lurer på om problemet ligger i triggeren på kammen. Vi bruker orginal fordeler som trigger der så usikker på om det funker. Får opp på pcn at det ihvertfall registreres noe der, men er ikke sikker på om det er satt opp riktig eller om man får riktig trigger signal. Får ikke gnist annet enn i det punktet der jeg slutter å dra på starteren, da kommer det en gnist. Håpet om å rekke Dokka kjøringen har røket, så nå håper jeg egentlig bare at alt er klart og testet før gatebil Vålerbanen.

Har ellers gjort litt med bilen siden sist. Har lagt eksosbandasje på hele eksosen, begynt på holder for alle målerne og ellers tatt en liten vask av bilen da det var helt klart på tide.... Får montere tilbake coilovere og sommerhjul i morra tenker jeg og se om jeg kansje blir noe klokere på dette sprutet....

Noen som har noen detaljinfo på fordeleren på 4e motorene?

Litt bilder fra i dag, mob så dårlig kvalitet. Får se om jeg tar noen skikkelige i morra..
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
 #389013  av Drafter

Nice! Ser skikkelig aggresiv ut foran :D
Har du noen fler planer for bakparten?
Eks. Andre lykter eller carbon bakdør elns?
SÃ¥ litt stusselig ut bak etter min mening..
 #389014  av ErikG

Har ikke noe spesielle planer om endring av bakenden. Skulle vært en skikkelig diffuser bak der, men vanskelig å få til
 #389016  av inzane2012

Norges råeste starlet, uten tvil :)

PS: drafter, når du quoter sånne innlegg, kan du vere så snill å ikke ta med bildene?
 #389061  av ArildM

+1 på det.
Så du skrev du plagdes litt på Facebook, håper du får skikk på den slik at den går like bra som den ser ut :)
 #389174  av ErikG

Takk for det. Fikk på sommerhjula i dag da ihvertfall.... Driver å leser rundt over alt nå for å prøve å finne litt mer ut hvordan fordeleren fungerer i forhold til at vi bruker den som trigger. Er litt snodig for får liksom noe signaler inn på pcn, men blir ikke noe gnist forde, bortsett ifra akkuratt i det jeg slipper starteren kommer det en gnist. Blir noen gode smell i eksosen. Fikk et skikkelig smell i dag. Ikke bra å drive å trykke rundt på noe jeg ikke kan......

Men er bare 18 dager til gatebil så nå begynner ting virkelig å haste og han som monterte sprutet har relativt mye å gjøre så vanskelig å få tak i og lite tid til meg tydeligvis...
 #389175  av ArildM

Har ikke Morten og Arne brukt fordeler som triggerpå 4A motorene deres?
Litt utenfor mitt fagfelt, men du kan jo kanskje sende pm til dem og høre?
 #389282  av ErikG

Christer ringte meg i dag og etter litt info fra support i Australia fikk han beskjed at triggeren i fordeleren på 4e motoren ikke samarbeidet med sprutet sånn at jeg må ha en annen trigger. Han kommer å henter fordeleren i dag så han får bygd om den med samme trigger som han har brukt på veiva, så nå skal endelig ting bli på stell!
 #389284  av Supramk3turbo

Kjempe greier Erik :)
 #389285  av ArildM

Hurra :)
 #389299  av ErikG

Bare spennende og se om han faktisk kommer innom.... Ikke fått svar på telefon eller sms enda, men han driver sikkert i benken fortsatt...
 #389427  av leiira

fysøren for en synsyk feit bil ! råeste jeg har sett på lenge 8) 8) , også av en starlet :lol: :lol: :lol:
 #390456  av ErikG

Var å mappet den i dag. Ga 164whp og 179nM på 0,6 bars ladetrykk. Planen er å kjøre 1,5bar, men clutchen begynte å slure da vi prøvde oss på litt høyere trykk så må ha ny clutch og trykkplate så fort som mulig for full effekt. Motor går pent og alt virker greit foreløpig. Heftig lyd fra screamer pipen...

Så om noen veit om noen som er raske på å levere clutch så ser det bare å rope ut.

Christer mener vi lett greier 250whp så blir spennende å se sluttresultatet. Blir å kjøre inn motor nå på 0,6bar.
 #390693  av ArildM

Herlig :D
Flotte tall med såpass lav boost ;)
 #390698  av john_e

Høres bra ut det da :)
Håper på en filmsnutt etter innkjøring og mapping :)
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 14