TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Veiv aksling 3SGE/GTE

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #389448  av Noxan8

som topic sier, lurer på Veiva til 3sge motoern min... eller, om det er mulig å bytte den ut til annen type... orginalt er det jo 180 graders veiv i motoren, men finnes det 90 grader veiv, eller må denne custom bygges? vet Auda laget 90 grader veier for en del år til bake, å om jeg ikke er helt på jordet, så var vel disse beregnet 5 sylindre også... siden jeg nå mest sannsynlig må overhale motoren ( fått olitt sånn blåhvit røyk og en smule oljelukt fra motoren, selv når den er driftsvarm), så tengte jeg å bytte veiv og kammer..
 #389483  av sleeper

Hva prøver du og oppnå med dette?

Mer effekt= 3sgte motor :wink: ( allt annet er bortkastete penger.. )
 #389487  av Mr_Storbrua

eventuelt beams om han vil ha sugis :)
 #389534  av Noxan8

sleeper skrev:Hva prøver du og oppnå med dette?

grovere gange i motor, blant annet, siden jeg likevel må sprette motoren, hvorfor ikke gi den litt grom lyd med det samme??:P pluss at jeg har litt tro på å få annen timing, og en smule mer effekt i systemet, selv om det blir litt McGyver med tenning osv:P
 #390340  av Drafter

Noxan8 skrev:
sleeper skrev:Hva prøver du og oppnå med dette?

grovere gange i motor, blant annet, siden jeg likevel må sprette motoren, hvorfor ikke gi den litt grom lyd med det samme??:P pluss at jeg har litt tro på å få annen timing, og en smule mer effekt i systemet, selv om det blir litt McGyver med tenning osv:P
gå for beams som storbua sier :D
200 sugehester!

uansett, veiva tåler mer enn du kommer til å hente ut.
mener jeg leste at folk brukte original veiva på opptil 700hk.
org. veiva tåler jo mer/lengre levetid enn ei ettermarkeds veiv, ulempa er jo at den veier en del mer..