TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• DEN STORE OFF TOPIC TRÃ…DEN!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #390831  av Drafter

Julebrus skrev:Jeg har sovet hele dagen jeg, la meg klokken seks på morran og sto opp 17:00 :mrgreen:

Fikk ikke feiret mye nei 8)
Det var var egentlig kødd da :roll:
Slækka hele dagen og sånt :D

Hadde regna med at du gikk og leta etter smårips jeg..
 #390836  av Julebrus

Drafter skrev:
Julebrus skrev:Jeg har sovet hele dagen jeg, la meg klokken seks på morran og sto opp 17:00 :mrgreen:

Fikk ikke feiret mye nei 8)
Det var var egentlig kødd da :roll:
Slækka hele dagen og sånt :D

Hadde regna med at du gikk og leta etter smårips jeg..
hehe nei, Det er dem som leiter etter meg 8)
 #390840  av 2r-e-rik

ke25-toyoglide skrev: Det kommer nok litt med alderen at eg tror litt mer på 100.ooo forskere og andre eksperter som sier at klimaet er delvis menneskeskapt, enn på 100 forskere og andre eksperter som sier at det ikkje er det.....
Eg forstår at me det passer meg og deg bedre at det ikkje er det, og me kan fortsette å forurense som aldri før, men det er en lettvinnt løsning som ikkje er bra på sikt.
Men det spiller ingen hva eg tror om det....
det blir litt som å spille russisk rullette.
Selv om det bare er en kule i magasinet, og det er liten sjangse (1/6) for at kula ligger i kammeret, så tørr ikkje eg sette den mot hodet og trekke av. Du kan være uheldig...... og det er ikkje verdt det
Selv om det står 100 mann og sier at den ikkje ligger i kammeret, så trekker ikkje eg av.
Tar en nok sjangser så ligger kula der en dag, og då er det for sent.
Det var mange som mente at misfargingen på regnet ikkje skyldtes menneskeskapt forurensing og :shock:
At jorden eksisterte før Jesus sin tid er det vel INGEN som betviler.....
Men viss eg antar at du mener eg er kristen, så står det til og med i bibelen at jorden eksisterte før Jesus.... :lol:
er det di forskerene som har funnet ut at isen på nordpolen som smelter du støtter deg til?
merkelig at isen på sydpolen ikke smelter da? men det er kanskje kaldere så langt sør..
du vet at den magnetiske nordpol ikke er konstant. den beveger seg, isen på nordpolen er dessuten flytende, å på grunn av at golf strømmen heller ikke er konstant så kan det komme varmere vann nordover så isen smelter litt..

karbondioksid kjent som co2 er et av våre grunnstoffer, alt organisk materiale produserer co2, fotosyntesen som heller ikke er konstant spiser co2 og h2o og tilbakefører glukose og oksygen.
fossilt materiale som vi bryter ned i dag, produserer også co2. men siden fotosyntesen får tilgang til mer co2 så forbrenner den like gjerne det også. på bakgrunn av det så blir jordbruk til stadighet mer lukrativt, siden avlingene blir bedre og modnes raskere, på grunn av bedre tilgang på co2, derfor blir kunstgjødsel mindre nødvendig.

viste du at når du blander karbondioksid og vann så får du kullsyre?
å at air condition gass stort sett er co2 fordi det ikke er noe miljøproblem om den lekker ut..

Nitrogenoksid (NOX) derimot er en kjemisk forbindelse av nitrogen og oksygen. og er lettløselig i vann som da omdannes til salpetersyre.
så når disse sure dieselbilene slipper ut nox i atmosfæren og møter kondensert vann så regner den ned igjen på oss som salpetersyre.. (hvorfor ble diesel biler lovlig i grunn?)

men du burde være mer bekymret over at vårt solsystem vokser. både sola og jordas bane rundt sola,
som du sikkert vet så har vi en dag ekstra hvert fjerde år på grunn av at et år er 365,2422 dager.
men siden jordas bane rundt sola blir lengre så har et år blitt 7 minutter lengre.
så skuddåret i år 2400 vil få to ekstra dager, så da må du jobbe en dag mer det året.

som sagt jorda har ikke et utslipps problem men et energi problem, derfor vil vi i lang tid være nødt til å forbrenne fosile stoffer inntil alternativer er på plass, hvorpå vi faktisk kan ende med å skape større miljø baserte konsekvenser enn det vi har i dag.

fn sitt klimapanel gidder jeg ikke høre på i det hele tatt.. for det første så blir det ikke opplyst hvilke forskere som har utredet rapporten, for det andre så opplyser di ingen kilder.
så jeg antar at al gore satt på dass å leste donald duck å fikk en jævlig god ide på hvordan han kunne bedra millioner av lavpannede idioter å tjene seg søkkrik...
 #390841  av Julebrus

Dieselbiler er forbudt i USA, om 10 års tid finnes det ikke Dieselbiler mere uansett. Det fortalte bmw forhandlern meg i tønsberg.
Dieselbiler var vel bare noe som var trend en liten stund, før ville jo ingen ha Dieselbiler.
Jeg er glad disse Dieselbilene rister vekk :lol:
 #390859  av mr2storbrua

ke25-toyoglide skrev:Det er heller ikkje bevist at du dauer viss du spiller russisk rulette.....
men eg tørr ikkje ta sjangsen, tørr du :?:
Så vidt jeg vet har alle som har spilt russisk roulette daua innen 100 år :wink:
 #390910  av harared

celicat23 skrev:Velkommen til forskjellsnorge, hvor alt du trenger er å ha nok penger...

http://www.dagbladet.no/2011/05/18/nyhe ... /16569188/
En av millionerene i Norge som tjener seg fet på og underbetale folket som jobber for dem. Passer på at alle er på minstelønn og driter i hvordan folk synes arbeidsdagen er.
Nesten værre en Adecco...

http://www.dagbladet.no/2011/02/28/kult ... /15612559/
 #390935  av Christian

Julebrus skrev:Den klysa hadde jeg ikke nølt med å gitt en real omgang juling :twisted:
...Blir så imponert når folk er så beinharde :mrgreen:

Er det ingen som fatter at disse faktisk holde liv i mange arbeidsplasser? Selv om det dukker opp noen lik i lasten er det faktisk slike som han her, Thon, Røkke, Fredriksen og mange andre som har store deler av Norge i arbeid.

Dessverre er det slik at store deler av befolkningen i Norge er storkrevde og sutrete! De bitcher og klager på alt seg i mellom, men tørr ikke å stå frem når det gjelder. Bortsett i fra når det gjelder lønna vår, DA er vi på høgget. :lol:

Selv driver jeg eget firma, har det ok og tjener bra. Bakdelen er at jeg jobber mye og må ofre endel når det gjelder hobby og egentid, ikke minst når det gjelder bil, samt kvalitets-tid med kone og barn. Men vet dere hva som gjør meg virkelig engstelig? Den dagen jeg må ansette noen, og ansetter feil person.

Det kommer til å gi så mye plager og økonomiske konsekvenser at jeg vurderer og heller konsekvent jobbe alene fremover, selv om det i gir mindre inntjening og mer stress for meg. Da slipper jeg de som er syke fordi de drakk for mye i går, fordi dama er gal eller hu har mensen og må holdes i hånda, katta er borte, død eller savnet, de må vaske hesten sin, de føler seg ikke bra, eller de som antagelig er litt "slitne" i morgen. For ikke å snakke om de som ringer for å spørre hvor mange egenmeldingsdager de har igjen...!

Når alt kommer til alt er gutta i linkene over de gutta som virkelig skiller seg ut! De har teft, kunnskap og guts til å stå på når det er viktig for dem, noe alt for mange av andre mangler. Vi andre klager på skatter og avgifter, men er det virkelig slik at de som har gjort det virkelig bra skal betale samme % av alt i avgifter som de gjennomsnittlige bare fordi de faktiske har ansatte og mange firmaer? Som de i de fleste tilfeller har jobbet/satset mye for å få til. Formue skatt fordi du har fått til noe virkelig bra og har mange ansatte? Boligskatt fordi du har penger nok til en 50 mill bolig som renoveres for 25 mill (som gir håndtverkere masse inntekt) kjøpt for penger du allerede har betalt mva, skatt, arb.giver avgift, m.m av allerede?

Les bøkene om Rimihagen, Fredriksen og Hegnar og si dere ikke blir litt imponerte, de har gjort det de mente de skulle greie selv og har lykkes over all forventning. Økonomisk i alle fall ;)
 #390944  av ArildM

Bare bra, plages ikke med prikker på mitt kort, mulig det er fordi at jeg holder meg til fartsgrensene :wink:

Så sant så sant Christian, har jobbet i et firma med bare 2 ansatte, og vært selvstendig næringsdrivende siden 2006 og vet hvor viktig innsatsen til hver enkelt ansatt er for at det skal være økonomisk ansvarlig. En dårlig ansatt kan koste et firma utrolig masse penger, og små firma kan risikere å gå under om de gjør feil valg. Det er UTROLIG dyrt med ansatte, men klage det kan de! Synes det norske folk er utrolig flinke til å klage på arbeidsplassene sine og mange har relativt slett moral i henhold til det å ta egenmeldingsdager og å skaffe seg sykemeldinger...

I Norge jobber vi utrolig lite, vi har utrolig mange lovfestede fridager, utrolig lang ferie, utrolig godt betalt, men alikavel syter vi på alt!
Bare i Sverige er det normalt å jobbe en eller to timer lengre per dag, lønnen er langt dårligere og fridagene færre. Og enda synes vi det er så rart at Sverige har så billig mat :lol:
For å ikke sammenlikne med USA, en Ikea ansatt i Sverige tjener 10 ganger mer i grunnlønn og har lovpålagte fridager, noe det ikke akkurat er flust av i USA.

Har det ganske greit de fleste av oss i Norge :wink:
 #390945  av Julebrus

Jeg kjører altid 10 km over grensen, vis jeg blir tatt 5 km over så får jeg 2 prikker :shock: . Bare dra en tur til sverige, så ser man Ferrari og Porscher mange steder. Det sier noe om dem dumme reglene vi har i Norge. En som kjører 10-20 km over er ingen grisekjører eller bølle. Tenk om dem hadde brukt like mye tid på og fange kriminelle.
I Norge får du nesten hardere straff for skattesvindel en Drap :shock:
 #390946  av ArildM

Har du 10kmt over på speedometret kan du vanligvis trekke fra 5 på speedometret og 3 i sikkerhetsmargin. Så det går som regel greit, men jeg skal innrømme at straffene på å kjøre for fort ikke ligner grisen om en sammenlikner med andre straffbare handlinger i Norge. Politikken for avgiftslegging av biler er også helt på bærtur, så jeg skal ikke nekte på den heller. Er bare for oss å bli medlem av EU så blir det både billigere sprit og gratis å importere biler fra andre EU land :wink: Vi må da etterfølge alt EU sier alikavel per i dag, uten at vi har noen stemmerett.
 #390948  av 2r-e-rik

ArildM skrev:Har du 10kmt over på speedometret kan du vanligvis trekke fra 5 på speedometret og 3 i sikkerhetsmargin. Så det går som regel greit, men jeg skal innrømme at straffene på å kjøre for fort ikke ligner grisen om en sammenlikner med andre straffbare handlinger i Norge. Politikken for avgiftslegging av biler er også helt på bærtur, så jeg skal ikke nekte på den heller. Er bare for oss å bli medlem av EU så blir det både billigere sprit og gratis å importere biler fra andre EU land :wink: Vi må da etterfølge alt EU sier alikavel per i dag, uten at vi har noen stemmerett.
hadde vi blitt medlem av eu ville lønningene gått ned.. men det samme ville jo skjedd med alle andre priser..
etter at polen, litauen osv ble medlem av eu har lønningene økt sykt mye.. jobba litt med en polakk som fortalte at sønnen hans er kjørelærer i polen, å han tjener rundt 15tusen norske i måneden.. så han jeg prata med trodde ikke han gadd å reise til norge mer.. sida det var billigere å bo i polen å heller jobbe der..

btw ville bensin prisen gått ned å diesel prisen gått opp også..
  • 1
  • 724
  • 725
  • 726
  • 727
  • 728
  • 1174