TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Motorfjusk ved 4000 omd

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #394645  av EXS

du vil få motorlampelys ved møkkete LMM også

rens føleren og ta strømmen i et par minutter så slukker den kanskje :wink:

ang lamdaen så er vel den bare aktiv når motoren er kald ?
 #394647  av Celica90

Skal prøve først og rense den :wink:
Ja den er verst når den er kald, så blir det bedre når motoren er varm, men kan kjenne at det nykker litt.
 #394648  av Celica90

Bauf2k skrev:jeg betalte vel litt over 2k for min lambdasensor til cs'en min,da den var gåen. men hadde ikke samme problem som deg. mine problemer var at den hadde såvidt turtall på kald motor og det ble bare verre og verre med tiden, helt til jeg fant ut at det var den som var gåen. så helt i slutten,før jeg fikk bytta den,da måtte jeg holde litt på gassen da motoren var kald, ellers daua den bare..men den var helt ok på vanlig kjøring når den var varm.
Vis bilen står i ro noen dager uten og ha blitt starta, så komme er det så vidt turtall, og vis jeg gir gass så skjer det ingenting. Da er det rett før den kveles.
Etter og ha kjørt den litt så blir den bedre.
 #394649  av Bauf2k

ja,jeg MÅTTE vente til bilen var varm før jeg kunne kjøre.. hadde ikke noooe drag i det hele tatt.. så da den hadde blitt varm, tok vel 10-15min som regel,da var den fin.

edit: men den ble bare verre og verre.. i starten da var det en og annen gang da jeg starta bilen,at den var sånn.. så ble det mer og mer hyppig med tiden.. tok vel tilsammen rundt 1-2måneder før den ble sånn på hver gang jeg starta bilen.
Sist redigert av Bauf2k den 30 jun 2011 23:22, redigert 1 gang totalt.
 #394650  av Celica90

Bauf2k skrev:ja,jeg MÅTTE vente til bilen var varm før jeg kunne kjøre.. hadde ikke noooe drag i det hele tatt.. så da den hadde blitt varm, tok vel 10-15min som regel,da var den fin.

jepp samme her, for meg virker det ut som det er lambdasensor som har tatt kvelden.
 #394732  av loft

Celica90 skrev:
Bauf2k skrev:ja,jeg MÅTTE vente til bilen var varm før jeg kunne kjøre.. hadde ikke noooe drag i det hele tatt.. så da den hadde blitt varm, tok vel 10-15min som regel,da var den fin.

jepp samme her, for meg virker det ut som det er lambdasensor som har tatt kvelden.
Var samme med min CS også, så fikk bytta lambdasensor..mener jeg betalte rundt 1600 for min på toyota. VET det er over halve prisen hvis du bestiller på nettet. Hvis du er usikker er jeg garantert sikker på at det er noen genier her inne som finner nøyaktig riktig komponent;p
http://www.autopartswarehouse.com/mmp/t ... parts.html