Hei
Nylig (uke siden) kjøpt meg en mr2 MKII 90 mod, og kunne ikke hvert mer fornøy'd med valget! Herlig bil.
Holder nå på med prosessen med å få den EU godkjent, og fikk et par mangler på første omgang.
Totalt 5 2'er feil, 3 av de på bremser (Slitt belegg, bremser henger, ujevn bremsing, alt bak) som jeg skulle tro jeg klarer å fikse med lufting / nye klosser og generel service.
Fikk også på bærekule, men dette håper jeg er en relativt kjapp montering av nye jeg har kjøpt (pleier dette å gå smertefritt?).
Og så kommer den jeg er usikker på. Fikk en 2'er feil på CO, verdi på 4. Har desverre ikke de andre verdiene, lambda osv, da jeg tok undersøkelsen kl 5 om morran og glemte å få verdiene.
Bilen kom med et "racing luft filter" montert (type billig skit), men fikk hele satsen til orginal filteret. Planlegger å montere dette, samt nye plugger, olje / filter skift og se etter morkne / hølette slanger. Noe annet jeg burde sjekke? Har tenkt tanken på lambdasonde og kat, men kat til bilen er relativt dyrt, og tror ikke den er tatt kvelden etter lyden å bedømme.
Noen andre tips til hvorfor CO utslipp er såpass over kravet (som jeg tror er 0.5 hvis jeg ikke er helt feilinormert)? Eller er det lambdasonden neste?
Takker for alle tips.
Nylig (uke siden) kjøpt meg en mr2 MKII 90 mod, og kunne ikke hvert mer fornøy'd med valget! Herlig bil.
Holder nå på med prosessen med å få den EU godkjent, og fikk et par mangler på første omgang.
Totalt 5 2'er feil, 3 av de på bremser (Slitt belegg, bremser henger, ujevn bremsing, alt bak) som jeg skulle tro jeg klarer å fikse med lufting / nye klosser og generel service.
Fikk også på bærekule, men dette håper jeg er en relativt kjapp montering av nye jeg har kjøpt (pleier dette å gå smertefritt?).
Og så kommer den jeg er usikker på. Fikk en 2'er feil på CO, verdi på 4. Har desverre ikke de andre verdiene, lambda osv, da jeg tok undersøkelsen kl 5 om morran og glemte å få verdiene.
Bilen kom med et "racing luft filter" montert (type billig skit), men fikk hele satsen til orginal filteret. Planlegger å montere dette, samt nye plugger, olje / filter skift og se etter morkne / hølette slanger. Noe annet jeg burde sjekke? Har tenkt tanken på lambdasonde og kat, men kat til bilen er relativt dyrt, og tror ikke den er tatt kvelden etter lyden å bedømme.
Noen andre tips til hvorfor CO utslipp er såpass over kravet (som jeg tror er 0.5 hvis jeg ikke er helt feilinormert)? Eller er det lambdasonden neste?
Takker for alle tips.