TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• frustrasjonstrÃ¥den, blÃ¥s ut litt stim....

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #392448  av ad92

inzane2012 skrev:så lenge han holder seg konstruktiv, jobber med bilen og forbedrer den, så trenger ikke tia gå så veldig seint... eneste kjipe er når han må sykle til jobben i stiv kuling og regn :P
Enig der inzane2012! Nei tror det går ganske fort, føler årene renner fra meg å jeg er bare 19 år! :lol: jobb 6 dager i uken og et kvinnfolk er mer enn nokk. Heldigvis kommer 25 000 i mnd godt med når jeg bor hjemme. Blir nokk en veldig omfattende prosjekt tråd i vinter med budsjett på 70 000 :twisted: klarer ikke å vente!

Ja blir rimelig kjipt å sykle til jobb i regnet ja, men det er veldig god trening :) Skal prøve å få lappen tilbake tidligere (søknad) da jeg har fleksible arbeidstider og det å gå til jobb om vinteren er lite koselig...

Noe annet som frustrerer meg, hjem fra jobb ligger politiet i 70 på akkurat samme plass som jeg mistet lappen som er en 50 sone... snakk om dobbeltmoral hos lovens lange arm.. Synst også bot satsene er i overkant høy, skjønner at det må straffes å kjøre for fort men det finst nå grenser for hvor mye staten skal utnytte bilistene. Å ha 60 i en 50 sone ville jeg ikke oppfattet uansvarlig nokk til å få flere tusen i bot f.eks.

Bomstasjoner er nokk en ting som jeg ikke kan fatte å begripe, om veiene hadde fått en standard som var tilsvarende mange andre europeiske land med en langt dårligere økonomi hadde jeg vært fornøyd. Hvordan har staten tenkt til å nå "0 drepte i traffikken" når man ikke kan påkoste seg ett skikkelig veinett med midtrabatter og bredere vei? Helt latterlig av politikerne, å sette mål som høres så fantastiske ut når det ikke skjer en dritt! På tide at noen i Stortinget begynner å prioritere annerledes...
 #392825  av FireWalk

Kjedelig dette her nå som vi er inne i sommermånedene. Var tenkt å spørre om å få prøve bilen din en dag i 2 minutter. Må teste noe med bremsene for å sammenligne med min. Har et lite prosjekt på gang.. :p
Tipper du får iallefall 7 måneder. Jeg hadde et par km/t mindre enn deg når jeg ble tatt i 50 sone og fikk da 7 måneder og 7000 i bot. Men det er vel 6 år siden nå så er vel godt mulig det er blitt strengere i mellomtiden. Vet jo aldri hva disse politikerene våre finner på.. :P Også kan man vel fort plusse på en måned med tanke på oppkjøring også. Man får nemlig ikke søke om å ta oppkjøring før ETTER at sperrefristen har gått ut.. Også er det jo som regel lange ventetider på slikt. Vet ikke om du kan ta teori prøven før da? Håper det iallefall, ellers må du vel vente enda lenger.

PS. Jeg leste noe i sunnmørsposten om at politistudenter er lagt til Ålesund nå, så det KRYR av politi ute til alle døgnets tider.. Er ikke uvanlig at det er kontroll flere tider samtidig hele døgnet nå. Var på vei til jobb kl 06:40 en morgen og da stod de der med laseren gitt. Heldigvis hadde jeg god tid den dagen så ble ikke noe bot på meg :D Men ser jo på facebook også at folk skriver om kontroller konstant. Også har jeg jo en sms tjeneste der det ruller inn melding om kontroller i ett sett også.

Kanskje litt sent å si dette til deg nå da men.. :?
 #392837  av ad92

FireWalk skrev:Kjedelig dette her nå som vi er inne i sommermånedene. Var tenkt å spørre om å få prøve bilen din en dag i 2 minutter. Må teste noe med bremsene for å sammenligne med min. Har et lite prosjekt på gang.. :p
Tipper du får iallefall 7 måneder. Jeg hadde et par km/t mindre enn deg når jeg ble tatt i 50 sone og fikk da 7 måneder og 7000 i bot. Men det er vel 6 år siden nå så er vel godt mulig det er blitt strengere i mellomtiden. Vet jo aldri hva disse politikerene våre finner på.. :P Også kan man vel fort plusse på en måned med tanke på oppkjøring også. Man får nemlig ikke søke om å ta oppkjøring før ETTER at sperrefristen har gått ut.. Også er det jo som regel lange ventetider på slikt. Vet ikke om du kan ta teori prøven før da? Håper det iallefall, ellers må du vel vente enda lenger.

PS. Jeg leste noe i sunnmørsposten om at politistudenter er lagt til Ålesund nå, så det KRYR av politi ute til alle døgnets tider.. Er ikke uvanlig at det er kontroll flere tider samtidig hele døgnet nå. Var på vei til jobb kl 06:40 en morgen og da stod de der med laseren gitt. Heldigvis hadde jeg god tid den dagen så ble ikke noe bot på meg :D Men ser jo på facebook også at folk skriver om kontroller konstant. Også har jeg jo en sms tjeneste der det ruller inn melding om kontroller i ett sett også.

Kanskje litt sent å si dette til deg nå da men.. :?

regner med 9 mnd pga jeg ikke er ukjent hos politiet, pluss at jeg er på prøvetid :) om det blir 7 eller 9 mnd spiller egentlig ikke allverdens rolle siden det er vinter uansett :lol: jeg kan søke om lappen den dagen dommen er over, så blir jeg klarert til teorien innen 2 uker, så kan jeg bestille oppkjøring. Så den prossesen tar gjerne opptil en 1 mnd ja.. ergelig å miste lappen, men politiet og bekjente følte litt med meg heldigvis, og INGEN kan si at det å ligge over lappegrensen i en 50 sone er noen man aldri gjør :lol:

men på den andre siden så ser jeg på dette som en mulighet til å virkelig slå til med bilen siden jeg nå går inn i 100% stilling og tjener 25 000 i mnd å bor hjemme og har 2000 i faste avg. Hvem driter ikke i å spare opptil studietid og BSU når man kan forme drømmebilen slik man vill? :)

Bilen blir nokk avskiltet i løpet av uka så da må du være rask :) om noen vet om lokale eller garasjeplass til leie i Ålesund området er det bare å skrike ut!!

Du kan kanskje forvente deg litt masing fra meg over nyttår FireWalk om jeg får i turbomotor, siden du har hatt en ganske lenge så tror jeg du vet bedre en meg hvordan jeg kan legge meg på 300 stabile hester:)
 #392846  av FireWalk

Så du må vente til etter sperrefristen med å ta teorien også ja? tenkte meg igrunn det. hehe! Kan vel si jeg har noen års erfaring med turbo motoren ja.. Er egentlig to måter å gjøre det på, du kan tyne den orginale til tett opp under 300 hk. Noe jeg personlig ikke er så veldig stor fan av.. Men mange som gjør det :) Alternativt må du bytte ut alt og kjøre 100% custom, med datasprut osv. Men det blir fort veldig dyrt i forhold til alternativ 1.. Og gevinsten trenger ikke nødvendigvis være så veldig stor med mindre man går all the way og maxer ut motoren. Men da renner tusenlappene regelrett ut av lommeboka :p
Skal du ha noe som er driftsikkert så bør du egentlig holde deg til så nært orginalt som mulig.. f.eks så merker du ikke forskjell på en mr2 med 300 hk og en med 350 i praksis.. som da eksempelvis kan være forskjellen på en tynet orginal og en med datasprut osv. Skal veldig mye finjustering og finesse til for å komme over i 400+ klubben har jeg funnet ut.. er ikke bare å smekke på en stor turbo, dyser osv og satse på det beste. :D
 #395726  av 3rlend

Jeg føler for å få ut litt stim!
idag reiser min flotte slave, (også kalt kjæreste) i militæret! å jeg sitter igjen med at hun er faktisk en av de særdeles begavede utsene messig osv, som er sammen med sikkert xxxx antall uberkåte folk :roll: ikke det at jeg ikke stoler på henne, men dere skjønner tankegangen!
jeg fatter det faen ikke, hun har ingenting å gjøre der! :P
å ikke har hun noe spesielt lyst heller, er bare broren hennes som har delvis hjernevasket henne om at militæret er så fint å så bra osvosvosv.. å foreldrene som har forhåpninger osv.
Jeg blir margsint ! åhh! håper hun finner ut at IDAG at dette ikke er noe for henne å reiser hjem til meg å gir meg behageligheter ikveld :D

jaja, måtte få det ut :P kunne ikke akkurat skrevet det der på facebook :P
 #395730  av celicat23

Når hun kommer dit å blir ombringet av gutter og oppmerksomhet så spørs det vel ikke om hun syns det er litt greit å være der. Er jo ikke noe overraskende det.. Hadde vi kunne dratt til en leir hvor det var bare jenter, og vi kom som eneste gutta og fikk masse oppmerksomhet så hadde vi også synes det var gøy.

...men I totally feel your pain! 8)
 #395738  av 3rlend

celicat23 skrev:Når hun kommer dit å blir ombringet av gutter og oppmerksomhet så spørs det vel ikke om hun syns det er litt greit å være der. Er jo ikke noe overraskende det.. Hadde vi kunne dratt til en leir hvor det var bare jenter, og vi kom som eneste gutta og fikk masse oppmerksomhet så hadde vi også synes det var gøy.

...men I totally feel your pain! 8)

eksakt :roll:
jævla dritt :P
 #395749  av haaka

Godt å se at det engasjerer at pulevenner stikker av, hvordan importregler er, og at noen har fått seg Gran Turismo, og i det hele tatt. Gjør ikke saken særlig bedre at det lille engasjementet som i nærheten gjenspeiler de siste dagers hendelser, viser en fjern samfunnsforståelse, ignoranse og hykleri - en dårlig spøk.

Enda godt at dere har denne egne tråden hvor man kan blåse ut litt stim.

Takker for meg på denne arenaen.
 #395752  av Audun F

haaka skrev:Godt å se at det engasjerer at pulevenner stikker av, hvordan importregler er, og at noen har fått seg Gran Turismo, og i det hele tatt. Gjør ikke saken særlig bedre at det lille engasjementet som i nærheten gjenspeiler de siste dagers hendelser, viser en fjern samfunnsforståelse, ignoranse og hykleri - en dårlig spøk.

Hallo i luken... Det at man besvarer et innlegg med faktiske interresante spørsmål betyr ikke at man driter i det som skjer ute i verden. Jeg er helt enig med deg at en del av holdningene her inne er barnslige, intolerante og navlebeskuende i den store sammenhengen, men det må være lov å debatere andre ting enn den tragiske hendelsen i Oslo og på Utøya. Det er en måte å avreagere på det også. Ja, jeg føler meg tråkket på siden du kaller meg ignorant. Mer feil kan man nemlig ikke ta...

Ekstremisme kan man ta med seg på et annet forum - her vil vi ikke ha det - uansett form.
 #395753  av sindrejl

haaka skrev:Godt å se at det engasjerer at pulevenner stikker av, hvordan importregler er, og at noen har fått seg Gran Turismo, og i det hele tatt. Gjør ikke saken særlig bedre at det lille engasjementet som i nærheten gjenspeiler de siste dagers hendelser, viser en fjern samfunnsforståelse, ignoranse og hykleri - en dårlig spøk.

Ok..? Så fordi at ikke alle gidder å sitte å grine døgnet rundt pga tragedien i Oslo, så er dem hyklerske og viser ekstrem fjern samfunnsforståelse og ignoranse? Har du røyka sokkan dine? VERDEN GÅR VIDERE! Hendelesene fra Oslo blir tatt opp på så mange andre arenaer at det må gå an å snakke om noe annet. Nå driver jo også folk og gauler med flagg og kliner norske flagg på profilen sin på FB og blir riktig så patriotiske, når de overlevende sier at de ikke ønsker at folk veiver med flagget da det var akkurat det drapsmannen ønsket. Hva med å bare la de nå få litt fred?
 #395762  av 3rlend

sindrejl skrev:

Ok..? Så fordi at ikke alle gidder å sitte å grine døgnet rundt pga tragedien i Oslo, så er dem hyklerske og viser ekstrem fjern samfunnsforståelse og ignoranse? Har du røyka sokkan dine? VERDEN GÅR VIDERE! Hendelesene fra Oslo blir tatt opp på så mange andre arenaer at det må gå an å snakke om noe annet. Nå driver jo også folk og gauler med flagg og kliner norske flagg på profilen sin på FB og blir riktig så patriotiske, når de overlevende sier at de ikke ønsker at folk veiver med flagget da det var akkurat det drapsmannen ønsket. Hva med å bare la de nå få litt fred?

WOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOORD!
har selv sagt at jeg er dritt lei og mett av oslo-utøya opplegget.
Jeg sier ikke at jeg ikke bryr meg eller har medfølelse, er bare lei av hele styret, fakkeltog å joine facebook ditt å facebook datt.
Man må få lov å snakke om andre ting.

PÃ¥ en annen side!
slaven kommer hjem imorgen :D
Hun syntes det var utrivelig :D
 #395764  av celicat23

haaka skrev:Takker for meg på denne arenaen.
Flott. Du blir ikke savnet.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7